Урок № 59 Григір Тютюнник. «Дивак» - Українська література 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська література 5 клас

Урок № 59 Григір Тютюнник. «Дивак»

Урок № 59

Григір Тютюнник. «Дивак»

Мета: допомогти учням усвідомити ідею неповторності й багатства внутрішнього світу людини, що утверджується в оповіданні; з’ясувати художні особливості твору, його красу; розвивати навички виразного читання, аналізування твору

Очікувані результати: учні розуміють зміст оповідання, уміють складати план до характеристики образу, висловлюють власні міркування про характер хлопчика Олеся та його незвичайну поведінку.

Теорія літератури: оповідання, його особливості; головний та другорядні герої; художні засоби.

Обладнання: підручник, портрет Гр. Тютюнника, текст оповідання «Дивак», ілюстрації до нього

Тип уроку: комбінований.

§ І.   Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Залишатися людиною завжди — у малому й великому — нелегко. Навіть дорослі час від часу не справляються із цим завданням, можуть схибити: жорстоко поставитися до тварини, не зрозуміти власної дитини, виявляють агресію, зло. Маленький Олесь дає і своїм товаришам, і рідним, і нам із вами уроки людяності, поваги до всього живого, закликає всіх жити в мирі та злагоді. Автор оповідання «Дивак» Григір Тютюнник зробив усе, щоб читачі повірили маленькому хлопчикові. У цьому ми маємо змогу переконатися сьогодні на уроці.

§ ІІ.  Актуалізація опорних знань учнів

Перевірка домашнього завдання.

1)   Виразне читання, переказ найцікавіших фрагментів оповідання «Дивак».

2)   Висловлення власної думки про твір.

§ ІІІ.  Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу

1.   Виразне читання ІІ частини оповідання Гр. Тютюнника «Дивак».

(Учні виразно читають оповідання від слів «Олесеві не хотілося пирога…» до кінця твору.)

2.   Словникова робота.

(Проводиться за питаннями учнів.)

3.   Обмін враженнями щодо прочитаного.

— Чи сподобався вам твір? Чим саме?

— Висловіть міркування про особливості характеру Олеся, його обдарованість.

4.   Складання плану до характеристики головного героя.

Орієнтовний план

1)   Хто такий Олесь?

2)   Де живе герой? У які часи?

3)   Скільки йому років?

4)   Яка родина в хлопчика?

5)   Які риси характеру Олеся, у яких його діях та вчинках вони виявляються?

6)   Як ставиться хлопчик до своїх однолітків? А як вони до нього?

7)   Чим він не схожий на них?

8)   Моє ставлення до героя оповідання «Дивак» Олеся.

§ ІV.  Закріплення знань, умінь та навичок

Творче завдання.

Продовжте думку «Якби Олесь вчився у нашому класі…» (або «Якби Олесь був моїм другом…»).

§ V.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Навчитися виразно читати, переказувати ІІ частину оповідання «Дивак», уміти виділяти головні епізоди, коментувати їх, висловлювати власну думку з приводу прочитаного.

§ VІ.  Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Я хотів би (хотіла б), щоб такі діти, як Олесь…

Категорія: Українська література 5 клас | Додав: uthitel (01.01.2014)
Переглядів: 8679 | Рейтинг: 2.7/7
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: