Урок № 57 Контрольна робота № 5. «Творчість П. Тичини, Є. Гуцала, М. Рильського» - Українська література 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська література 5 клас

Урок № 57 Контрольна робота № 5. «Творчість П. Тичини, Є. Гуцала, М. Рильського»

Урок № 57

Контрольна робота № 5. «Творчість П. Тичини, Є. Гуцала, М. Рильського»

Мета: виявити рівень знань, умінь та навичок учнів з метою контролю та корекції; розвивати пам’ять, уміння зосереджуватись, логічне та образне мислення, зв’язне мовлення

Очікувані результати: учні знають зміст і художні особливості вивчених творів, уміють виділяти в них ключові епізоди, аналізувати, висловлювати власні думки з приводу прочитаного, проводити аналогії із сучасним життям.

Теорія літератури: оповідання, художні образи, художні засоби, ліричний герой.

Обладнання: тестові завдання у двох варіантах

Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь та навичок.

§ І.   Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Наша природа чудова, барвиста й багатоманітна у своїх виявах. Оспівуючи у творах її красу, поети й прозаїки не перестають наголошувати на тому, що люди — діти цієї природи, тому повинні берегти її, дбати про неї, а не бути лише споживачами. Про це ви й поміркуєте, виконуючи творчі завдання контрольної роботи. Успіху вам!

§ ІІ.  Основний зміст роботи

1.   Інструктаж щодо виконання тестових завдань.

2.   Виконання учнями тестових завдань.

І–ІІ рівні

(Кожна правильна відповідь — 1 бал.)

1.   Мов золото — поколото,
Горить-тремтить ріка,
як музика.

      — це рядки поезії

А   П. Тичини «Гаї шумлять…»

Б   П. Тичини «Блакить мою душу обвіяла…»

В   Є. Гуцала «Чарівники»

Г   М. Рильського «Дощ»

2.   Основним художнім засобом у рядках вірша М. Рильського «Осінь-маляр із палітрою пишною…»

Фарби рожеві, злотисті, червоні,
Срібно-блакитне повітря…
Ніжні осінні пісні тиходзвонні!

      є

А   порівняння

Б   метафора

В   епітети

Г   гіпербола

3.   Лось із однойменного оповідання Є. Гуцала вже потрапляв у смертельну небезпеку, коли

А   провалився в болото

Б   за ним у тайзі гналися вовки

В   потрапив у мисливську пастку

Г   його поранив рогами інший лось

4.   П. Тичина у вірші «Не бував ти у наших краях!» змальовує людей, для яких найважливішими цінностями є

А   пісня і праця

Б   достаток і спокій

В   мир і злагода

Г   дружба й згуртованість

5.   Є. Гуцало у вірші «Чарівники» протиставляє, а потім поєднує

А   зиму й літо

Б   осінь і весну

В   ніч і ранок

Г   дощ і сонце

6.   Поет Є. Гуцало у вірші «Журавлі високі пролітають…» згадує ріку

А   Десну

Б   Донець

В   Дністер

Г   Дніпро

ІІІ рівень

(Кожна правильна відповідь — 1,5 бала.)

7.   Опишіть думки та почуття, які виникли у вас при читанні поезії Є. Гуцала «Зірка».

8.   Продовжте речення.

Епітет — це …, наприклад, …

ІV рівень

(Правильна, змістовна, цікава відповідь — 3 бали.)

9.   Виконайте одне із завдань.

А   Висловіть міркування про способи вираження любові до рідної землі (на основі вивчених творів та власних спостережень).

Б   Напишіть коротке продовження оповідання «Лось» (можна за умови, що тварина залишилася живою, була лише пораненою).

Відповіді: 1 А, 2 В, 3 Б, 4 А, 5 В, 6 Г.

§ ІІІ.  Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Свою роботу я оцінюю…, тому що…

Категорія: Українська література 5 клас | Додав: uthitel (01.01.2014)
Переглядів: 3098 | Рейтинг: 4.0/3
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: