Урок № 47 Контрольна робота № 4. «Історичне минуле нашого народу. Творчість О. Олеся, Т. Шевченка» - Українська література 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська література 5 клас

Урок № 47 Контрольна робота № 4. «Історичне минуле нашого народу. Творчість О. Олеся, Т. Шевченка»

Урок № 47

Контрольна робота № 4. «Історичне минуле нашого народу.
Творчість О. Олеся, Т. Шевченка»

Мета: виявити рівень знань, умінь та навичок учнів із метою контролю та корекції; розвивати образне та логічне мислення, пам’ять, навички зв’язного мовлення, висловлювання власних суджень

Очікувані результати: учні знають зміст вивчених творів, уміють характеризувати героїв, висловлювати про них власні думки.

Теорія літератури: драматичний твір і його побудова, гіпербола, персоніфікація, ліричний твір.

Обладнання: тестові завдання у двох варіантах

Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь та навичок.

§ І.   Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

У творчості О. Олеся, Т. Шевченка, з доробком яких ми познайомилися, відображене історичне минуле українського народу, заповіти наших предків, їхнє почуття прекрасного. Наскільки це актуально для нашого часу, для молодого покоління? Пропоную поміркувати, виконуючи творчі завдання контрольної роботи. Успіху вам!

§ ІІ.  Основний зміст роботи

1.   Інструктаж щодо виконання тестових завдань.

2.   Виконання учнями тестових завдань.

І–ІІ рівні

(Кожна правильна відповідь — 1 бал.)

1.   Слова

Не сваріться, жийте в згоді:
Тільки мир збере усе,
А незгода, наче вітер,
Все по полю рознесе.

      належать

А   Ярославу Мудрому

Б   Володимиру

В   Нестору Літописцю

Г   Тарасу Шевченкові

2.   Образ Змія в п’єсі-казці О. Олеся «Микита Кожум’яка» символізує

А   фантастичну «нечисту силу»

Б   лісових розбійників

В   реальних ворогів-нападників

Г   злу людину

3.   У вірші Т. Шевченка «За сонцем хмаронька пливе…» як найяскравіший художній прийом чи засіб використано

А   портрет

Б   персоніфікацію

В   порівняння

Г   гіперболу

4.   Тарас Григорович Шевченко народився в сім’ї

А   кріпаків

Б   козаків

В   збіднілих дворян

Г   вільних селян-хліборобів

5.   Найбільше малий Тарас, за повістю С. Васильченка, хотів бути

А   учителем

Б   музикантом

В   малярем

Г   паном

6.   Мрія Шевченка збулася, і, коли отримав волю, він став

А   видатним композитором і співаком

Б   видатним поетом і художником

В   видатним педагогом і художником

Г   видатним ученим-істориком і громадським діячем

ІІІ рівень

(Кожна правильна відповідь — 1,5 бала.)

7.   Схарактеризуйте образ Микити Кожум’яки з однойменної п’єси-казки.

8.   Продовжте речення.

Драматичний твір — це…

ІV рівень

(Правильна, змістовна, цікава відповідь — 3 бали.)

9.   Виконайте одне із завдань.

А   Напишіть міні-твір «Краса поезій Т. Шевченка».

Б   Висловіть міркування про зміст заповіту Ярослава Мудрого і його актуальність сьогодні.

Відповіді: 1 А, 2 В, 3 Б, 4 А, 5 В, 6 Б.

§ ІІІ.  Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Найскладнішим для мене сьогодні було…

Категорія: Українська література 5 клас | Додав: uthitel (01.01.2014)
Переглядів: 3982 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: