Урок № 36 Тема. Контрольна робота № 3. «Загадки, прислів’я» - Українська література 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська література 5 клас

Урок № 36 Тема. Контрольна робота № 3. «Загадки, прислів’я»

Урок № 36

Тема. Контрольна робота № 3. «Загадки, прислів’я»

Мета: виявити рівень знань та вмінь учнів з метою контролю та корекції; розвивати пам’ять, логічне та образне мислення, зв’язне мовлення

Очікувані результати: учні знають зміст загадок, прислів’їв та приказок, уміють пояснювати їхній зміст, уживати ці вирази в певних життєвих ситуаціях, висловлювати власні судження про них.

Теорія літератури: загадка, метафора, акровірш, прислів’я, приказки.

Обладнання: тестові завдання у двох варіантах

Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь та навичок.

§ І.   Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Сьогодні ми звітуємо про те, чого навчилися, що зрозуміли, знайомлячись із кращими творами української літератури. Дуже важливо, щоб ви зуміли грамотно висловити свої думки, викласти їх у логічній послідовності, аргументувати прикладами з художніх текстів, зробити висновки не лише заради контрольної роботи.

§ ІІ.  Основний зміст роботи

1.   Інструктаж щодо виконання тестових завдань.

2.   Виконання учнями тестових завдань.

І–ІІ рівні

(Кожна правильна відповідь — 1 бал.)

1.   Народ утілює в загадках

А   уявлення про дивовижний і загадковий навколишній світ

Б   обережність, звичку остерігатися ворогів і недругів

В   схильність до таємничості, шифрування

Г   почуття гумору

2.   Просо в акровірші Л. Глібова «Хто сестра і брат?» говорить про страву

А   геркулесову кашу

Б   пшоняний куліш

В   манну кашу

Г   ячневу кашу

3.   Прислів’я та приказки ще називають

А   притчами

Б   скоромовками

В   приповідками, примовками

Г   анекдотами

4.   Приказку «І за холодну воду не береться» вживають стосовно людини

А   спокійної

Б   лінивої

В   байдужої до всього

Г   співчутливої

5.   У прислів’ї «Як дбаєш, так і маєш» ідеться про

А   працелюбство

Б   різні ремесла

В   пори року

Г   народні прикмети

6.   У віршованій загадці Л. Глібова «Химерний, маленький…» говориться про

А   колобка

Б   вареник

В   клубочок ниток для плетіння

Г   м’ячик

ІІІ рівень

(Кожна правильна відповідь — 1,5 бала.)

7.   Поясніть значення прислів’я «У своїй хаті й кутки помагають», визначте, у яких випадках воно вживається.

8.   Визначте ситуацію, коли вживається приказка «Стук, грюк, аби з рук».

ІV рівень

(Правильна, змістовна, цікава відповідь — 3 бали.)

9.   Виконайте одне із завдань.

А   Висловіть судження про те, чи потрібно сучасному школяреві знати багато прислів’їв, приказок, загадок. Свою думку обґрунтуйте.

Б   Складіть акровірш зі словом книга.

Відповіді: 1 А, 2 Б, 3 В, 4 Б, 5 А, 6 Б.

§ IІІ.  Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Найскладнішим сьогодні для мене було…

Категорія: Українська література 5 клас | Додав: uthitel (25.12.2013)
Переглядів: 3733 | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: