Урок №33. ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗА ПЕРШИЙ СЕМЕСТР - Українська література 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська література 5 клас

Урок №33. ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗА ПЕРШИЙ СЕМЕСТР

Урок №33. ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ  ЗА ПЕРШИЙ СЕМЕСТР

Мета:

•  навчальна: узагальнити та систематизувати вивчений учнями навчальний матері­ал, який стосується життя та творчості письменників, теорії літератури, змісту опра­цьованих творів;

•  розвивальна: розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість, уміння акуму­лювати власні знання, удосконалювати комунікативні навички;

•   виховна: виховувати любов до книги, повагу до українських митців, до українсько­го слова.

Тип уроку: узагальнення та систематизація. Обладнання: виставка літератури, портрети письменників.

ПЕРЕБІГУРОКУ 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

НІ. ВИКОНАННЯ СЕРН ПРАКТИЧНИХ ЗАВДАНЬ

Вікторина «Назви письменника»

Методичний коментар. Учитель по черзі демонструє учням портрети май­стрів художнього слова, діти мають назвати ім'я та прізвище письменника, а також факти з його біографії.

Вікторина «Пригадай, із якого це твору»

1. Домовик заскочив наперед й відчинив йому ворота. Потім поміг їх щіль­ненько зачинити, а дяка пропустив у хату поперед себе. Тут знову він причи­нив за господарем двері, бо той сам забув це зробити: такий він був стурбований пригодою та щасливий, що врятувався від біди (В. Королів-Старий, «Цотерча-та»). 2. Чи пізно, чи рано прокинувся він на другий день, цього вже в книгах не записано. Вставши од сну, позіхнувши смачно і сплюнувши тричі в той бік, де вчора була йому немила пригода, він обережненько, лисячим звичаєм, ви­ліз із нори. Глип-глип! Нюх-нюх! Усяди тихо, спокійно, Чисто. Заграло сер­це в лисячих грудях. «Саме добра пора на полювання»,— подумав (І. Фран­ка, «Фарбований Лис»), 3. Одного дня в хліві трапилося нещастя. Як приходив увечері господар з великим оберемком сіна для кіз, то його зненацька покли­кали з хліва. Він поспішав й забув узяти із собою ту сітку, у якій звичайно приносив сіно. Отже, вночі в ту сітку й заплуталась старша коза Лиска. Чим дужче вона борсалася в ній, тим дужче заплутувалась. Вранці Моховинка по­бачила Лиску зовсім безпорадною (В. Королів-Старий, «Хуха-Моховинка»). 4. Дівчинка присіла коло бабки і заходилася працювати. На крильце вистачи­ло малесенького клаптика. А стрічку вона заховала назад до кишені. Бабка не­рішуче стріпнула крильцем раз, удруге... Потім знялася і полетіла! (Г. Малин, «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»). 5. Вона йому дала напитись, а сама така радісна стала, та мерщій у город трюком і розказала усім горожа-нам, що їде такий чоловік, що воду їм дасть. Горожами всі вийшли за город, назустріч тому чоловікові з хлібом-сіллю і всякими подарунками. Як прий­шов цей чоловік у город, найшов той кущ малини, що ріс; посеред города, ви­копав його — потекла вода відтіль по всьому городу. Горожами нагородили йо­го і грішми, і усяким добром, так, що він став тепер багатшим від свого дядька (Народна казка «Про правду і кривду»). 6. Взяв його й повів. Йдуть та йдуть, чи довго, чи недовго, аж увійшли у такий темний ліс, що тільки небо та зем­ля. Увіходять у ліс, притомилися трохи: а така над стежкою стоїть обгорілий пеньок (Народна казка «Ох»), 7. Колись на нашій землі була величезна рівни­на, кінця-краю якій не було видно, вкрита шовковистими травами, вічнозеле­ними смереками і ялинами, могутніми буками і яворами, берестами й тополя­ми (Легенда «Як виникли Карпати»).

Гра «Якби я був...»

Методичний коментар. Учитель заздалегідь готує кратки з написаними на них іменами персонажів із творів. Карток має бути стільки ж або трохи більше, ніж учнів у класі. На уроці кожен учень витягає картку й доповнює речення. За кожне висловлювання учень отримує бал. А за цікаве й дотепне речення — два.

Зразок. Якби я був Алею... (то я б не був таким недбалим).

IV. ПІДСУМОК УРОКУ       

Кросворд

По вертикалі: 1. Жанр усної народної творчості, вигадливий поетичний опис предмета чи явища, яке потрібно виявити, з'ясувати і надати відповідь. (Загадка)

По горизонталі: 1. Короткий образний вислів, у якому на висновок лише натякається. (Приказка) 2. Героїня твору «Мудра дівчина». (Маруся) 3. Мудрий, найвірнішій із дже­рел пізнання предмет. (Книга) 4. Художній засіб, що означає назву одного предмета че­рез опис ознак іншого, схожого чи контрастного. (Метафора) 5. Явище природи, про яке народ склав легенду. (Дощ) 6. Характерна ознака казки. (Фантастика) 7, Відпо­відь на акровірш Л. Глібова « Що за птиця? » (Муха)

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

І Прочитати літописні оповіді «Три брати — Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь», «Святослав укладає мир з греками і повертається до Києва. Смерть Святослава». Підготувати малюнки до цих оповідей.

Категорія: Українська література 5 клас | Додав: uthitel (12.12.2013)
Переглядів: 1713 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: