Урок №29. РОЗВИТОК ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ. КРАСА і МУДРІСТЬ У ПРИСЛІВ'ЯХ ТА ПРИКАЗКАХ - Українська література 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська література 5 клас

Урок №29. РОЗВИТОК ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ. КРАСА і МУДРІСТЬ У ПРИСЛІВ'ЯХ ТА ПРИКАЗКАХ

Урок №29. РОЗВИТОК ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ.

КРАСА і МУДРІСТЬ У ПРИСЛІВ'ЯХ ТА ПРИКАЗКАХ

 Мета: .          

   •  навчальна: подати відомості про прислів'я та приказки як видів усної народної  творчості, навчити їх відрізняти, проектувати на ситуації сучасного життя;

   •  розвальна: формувати комунікативні вміння, розвивати логічне, абстрактне мислення, кмітливість, спостережливість, допитливість;

виховна: виховувати почуття поваги до фольклору, шанобливе ставлення до кмітливості та мудрості нашого народу.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: виставка літератури, прислів'я для гри «Знайди свого партнера», пам'яткі

«Як писати твір за прислів'ям». Теорія літератури: фольклор, загадка.

 ПЕРЕБІГУРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ        

 II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

 III. ЗАСВОЄННЯ НОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ В ПРОЦЕСІ ВИКОНАННЯ ПРАКТИЧНИХ ЗАВДАНЬ

Бесіда з учнями

1. Що таке загадка? 2. Які загадки бувають за формою? 3. Які ви знаєте ви ди загадок? 4. Що таке прислів'я? 5. Що таке приказка? 6, Чим прислів'я від рівняється від приказки? 7. Наведіть приклади прислів'їв та приказок.

Робота з підручником

Виконайте вправу 5 та 7 на сторінці 148 підручника.

Гра «Знайди свого партнера»

Методичний коментар. Учитель заздалегідь готує прислів'я, розрізані на два фрагменти: початок і закінчення. Потім кожен учень отримує картку лише з однією половинкою. Школярі ходять класом, намагаючись знайти свого партнера, тобто учня, у якого друга половинка пари.

Конкурс «Знавець прислів'їв»

Методичний коментар. Один учень виходить із класу. Решта загадують будь-яке прислів'я. Повернувшись, учень ставить учасникам гри по черзі різ ні запитання (не більше 10). Кожен має дати відповідь, у якій було б вжите слово, що міститься в задуманому прислів'ї. Учасник має відгадати прислів'я Той, хто відповів на запитання останнім, виходить-із класу, і починається другий раунд.

Гра «Свій — чужий»

Методичний коментар. Клас поділяється на дві команди: «Козенята», та «Вовки». «Козенята» називають фразеологізм, «Вовки» мають назвати йогс значення. Якщо «Вовки» не помилилися, то той, хто ставив питання, перехо дить до групи «Вовків». Якщо ж «Вовки» помилилися, то той, хто відповідав переходить до групи «Козенята». Виграє та команда, у якої залишиться най більша кількість гравців.

Гра «Відгадай прислів'я»

Методичний коментар. Учитель заздалегідь готує картки, на кожній із яких пише одне відоме прислів'я. На уроці можна перед грою ці прислів'ї повторити. Потім клас ділиться на дві команди. Представник першої команді витягує з купки одну картку з прислів'ям і за дві-три хвилини за допомогою своєї команди складає Коротеньке оповідання, яке б ілюструвало це прислів'я. Саме прислів'я вимовляти не можна. Друга команда слухає оповідання й на­магається відгадати. За кожне правильно складене оповідання та відгадане прислів'я команда отримує по два бала.

Робота з пам'яткою

Як писати твір за прислів'ям

1. Оберіть прислів'я, яке припало до душі.

2. Пригадайте ситуації, у яких використання прислів'я буде доречним.

3. Придумайте вступ, основну частину, висновок.

4. Запишіть план до твору.

5. Напишіть твір на чернетці.    

6. Перевірте написане.

7. Перепишіть твір у зошит

виконання письмової роботи

 Напишіть твір-роздум «Народ скаже, як зав'яже».

IV. ПІДСУМОК УРОКУ

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 Завершити роботу над твором.

Прислів'я та приказки

* Скільки голів, стільки й умів.

* Береженого Бог береже, а коза­ка — шабля.

* Козацькому роду нема переводу. » Хліб та вода — козацька їда.

* Без Божої волі й волос з голови не впаде. » Бог дав, Бог і взяв.

*Як Бог поможе, то все буде гоже.

*Без труда немає плода.

*Гарний кінець — роботи вінець.

*Де господар не ходить, там нивка

не родить.

* Добре лежати на печі, як є в печі калачі.

* Кінець діло хвалить.

* Не журись, аза діло берись.

* Як дбаєш, так і маєш.

* Природа, час і терпеливість — це найкращі лікарі.

* Без букв та граматики не вчать ма­тематики.

 *Щоб пізнати людину — візьми її з собою в дорогу.

*  Навчання і труд поруч ідуть.

* Наука — найкраще багатство.

*  Ученому — світло, а невченому — тьма.

* Книга вчить, як на світі жить.

* Купиш добру книжку — знайдеш розумного друга.

ДОДАТОК

* Де вчитель і школа, там знання і світло довкола.

» Немає кращої дороги, як іти в пе­дагоги.

» Слово до слова ~ зложиться мова.

* Слово старше, ніж гроші. » Язик до Києва доведе, а в Києві за­блукає.

* Багатий бідного не знає.

* Багато ума, а в кишені катма.

* Легше брати, ніж повертати.

* Не родись багатий та вродливий, а родись при долі та щасливий.

* Не було б щастя, так нещастя по­могло.

* Щасливий має дві долі. » Краще пізно, ніж ніколи. » Літа спливають, як вода.

* Бережи одежу знову — а здоров'я змолоду.

* У здоровому тілі душа здорова.

* Природа, час і терпеливість — це

найкращі лікарі.

 Людина без волі, що кінь на при­поні.

Коса — дівоча краса.

Хлопець молодий, як барвінок.

Добро все переможе.

Щирому й Бог поможе.

Розум за гроші не купиш.

Сила та розум — краса людини.

Категорія: Українська література 5 клас | Додав: uthitel (12.12.2013)
Переглядів: 2159 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: