Урок № 23 Художні особливості твору Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» - Українська література 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська література 5 клас

Урок № 23 Художні особливості твору Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»

Урок № 23

Художні особливості твору Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»

Мета: допомогти учням усвідомити художні особливості твору, значення його образів; розвивати навички характеристики героїв, виділення художніх засобів та з’ясування їхньої ролі в казці

Очікувані результати: учні добре знають зміст повісті-казки Г. Малик, уміють характеризувати героїв, висловлювати про них власну думку, визначають художні засоби, з’ясовують їхню роль у творі; прагнуть виховати в собі почуття відповідальності, працьовитість та інші кращі риси характеру.

Теорія літератури: художні образи, художні засоби.

Обладнання: підручник, текст повісті-казки Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії», ілюстрації до твору, комікси

Тип уроку: формування і вдосконалення вмінь та навичок.

  • І.   Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Літературних казок безліч. Написані вони на різні теми, мають різних цікавих героїв. А от Г. Малик вдалося створити особливий казковий світ, котрий, якщо поміркувати, не такий уже й далекий від реального, натякає на дуже знайомі речі: недороблені уроки, недотримане слово, забута справа. За допомогою яких засобів письменниці вдалося створити таку цікаву й повчальну повість-казку — поміркуємо сьогодні на уроці.

  • ІІ.  Актуалізація опорних знань учнів

Перевірка домашнього завдання.

Висловлювання власної думки про героїв казки.

  • ІІІ.  Формування і вдосконалення вмінь та навичок

1.   Евристична бесіда.

— Який твір нагадує такий епізод з казки: «Виглянувши у бійниці вежі, дівчина побачила юрбу недоладян, які наближалися до замку. Вів їх Недоладько. Він зібрав друзів, щоб визволити Алю»? («Цар Плаксій та Лоскотон» В. Симоненка — батраки й робітники йдуть визволяти Лоскотона.)

— Прокоментуйте рядки з казки: «Ось коли дівчинці довелося попрацювати! Дивлячись на неї, недоладяни почали й собі допомагати один одному домальовувати, пришивати те, чого не вистачало». (Спільна праця на загальну користь згуртовує людей, дає приклад взаємодопомоги, товариських стосунків.)

— Чому недоладяни не захотіли покинути свою країну? (Із почуття патріотизму, бо це їхня батьківщина.)

2.   Робота в групах.

І група — визначте, які питання (проблеми) порушуються у творі Г. Малик, що в ньому є реальним, а що — фантастичним, як побудовано казку.

ІІ група — схарактеризуйте героїв твору, визначте, хто з них позитивний, хто негативний, а хто позитивний, але має недоліки в характері.

ІІІ група — визначте особливості мови твору.

ІV група — прокоментуйте ілюстрації до твору, комікси (якщо є).

3.   Презентація роботи в групах, коментар та доповнення вчителя.

4.   Проблемне питання.

— Як ви думаєте, чи може зникнути країна Недоладія? Свою думку обґрунтуйте, наведіть приклади з літератури, власних спостережень.

  • ІV.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1.   Завдання для всього класу.

Уміти характеризувати героїв повісті-казки, висловлювати про них, їхні дії та вчинки власні думки.

2.   Індивідуальні завдання.

1)   Зробити ілюстрації (або «усне словесне малювання») до казки Г. Малик.

2)   Продумати теми власних творів у різних жанрах (оповідання, казка, вірш, інсценівка) за мотивами вивченої повісті-казки.

  • VІ.  Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Виявляється, що літературна казка має…

— Познайомившись із героями казки Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії», я замислився (замислилася) над тим, що…

Категорія: Українська література 5 клас | Додав: uthitel (26.08.2014)
Переглядів: 2698 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: