Урок № 22 Г. Малик. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» - Українська література 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська література 5 клас

Урок № 22 Г. Малик. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»

Урок № 22

Г. Малик. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»

Мета: продовжити знайомство з твором Г. Малик; розвивати навички виразного читання, переказування, виділення головного та його коментування

Очікувані результати: учні знають зміст казки, уміють його переказувати, коментувати, робити висновки; прагнуть до виховання в собі кращих якостей характеру.

Теорія літератури: повість-казка.

Обладнання: підручник, портрет Г. Малик, текст твору «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії», ілюстрації до нього

Тип уроку: комбінований.

  • І.   Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

У творі Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії», з яким ми почали знайомитися на минулому уроці, все як у казці: дивна країна, чудесне перенесення героїні, чудні мешканці. Але щось дуже нагадує нам своє, звичне: недовивчені уроки, недотримане слово… Оце «недо…» ніби переслідує нас скрізь, де ми полінувалися, забули про відповідальність. То як же бути? Подивимося, як упораються з цією проблемою герої казки.

  • ІІ.  Актуалізація опорних знань учнів

Перевірка домашнього завдання.

Виразне читання, переказування головних епізодів повісті-казки Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії», їх коментування, висловлення власної думки з приводу прочитаного.

  • IІІ.  Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу

1.   Виразне читання повісті-казки Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії».

(Учитель та учні виразно читають другу частину повісті, від слів «причинила дверцята і опинилася у невеличкій кімнаті» до кінця.)

2.   Словникова робота.

(Проводиться за питаннями учнів.)

3.   Обмін враженнями щодо прочитаного. Евристична бесіда.

— Чи сподобався вам твір? Чим саме?

— Які ще значення мають слова «зачарування» (піддавання чарам та захоплювання) й «розчарування» (позбавляння чар та відчування невдоволення)?

— Що означає «Не мати голови на плечах»? (Робити нерозумні речі, дурниці.)

  • ІV.  Закріплення знань, умінь та навичок

Гра «Ключове слово».

Згадайте епізод казки, пов’язаний із певним ключовим словом.

1)   Рушничок (його Аля забула довишивати й подарувала бабусі на день народження).

2)   Риби під парасольками (таку картину побачила Аля, коли потрапила до Недоладії).

3)   Ліве вухо (його не було у хлопчика Недоладька, якого зустріла Аля).

4)   Будинки-розвалюхи (такими були будівлі в країні Недоладії).

5)   Хвилинник (годинник у Недоладії був без годинникової стрілки).

6)   Лицарський шолом (його носив замість голови Перший Недорадник).

7)   Корона (саме її хотів відібрати в короля Перший Недорадник).

8)   Величезна книга (Аля побачила її на столі в будиночку без дверей, коли шукала відповідь на питання, як їй повернутися додому).

9)   Інструкція (вона була в книзі, давала способи зачарування та розчарування).

10)  Спис-стрілка (вона була в Недобороди, охоронця в’язниці).

11)  Батьківщина (нею вважали свою країну недоладяни, котрі відмовилися повертатися в місто разом із Алею).

12)  Кнопка (нею Аля пришпилила домальований портрет злого Першого Недорадника на згадку про свою пригоду).

  • V.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Навчитися виразно читати, переказувати твір, виділяти головне, висловлювати власну думку з приводу прочитаного.

  • VІ.  Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Якщо б я потрапив (потрапила) в країну Недоладію, я б…

Категорія: Українська література 5 клас | Додав: uthitel (26.08.2014)
Переглядів: 2383 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 1
1  
qqqqfffffff

Ім`я *:
Email *:
Код *: