Урок № 16 І. Франко. Казка «Фарбований лис». Образ Лиса, риси його характеру - Українська література 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська література 5 клас

Урок № 16 І. Франко. Казка «Фарбований лис». Образ Лиса, риси його характеру

Урок № 16

І. Франко. Казка «Фарбований лис». Образ Лиса, риси його характеру

Мета: допомогти учням глибше усвідомити зміст казки; дати поняття про головні та другорядні персонажі; формувати навички переказування, характеристики героїв, уміння виділяти головне; розвивати творчі здібності учнів

Очікувані результати: учні знають зміст казки, уміють визначати головного й другорядних героїв, характеризувати їх, давати оцінку їхнім учинкам та діям; розуміють повчальні моменти твору.

Теорія літератури: літературна казка, інтонація читання, мова автора і мова дійових осіб, головні та другорядні герої.

Обладнання: підручник, портрет І. Франка, текст казки «Фарбований Лис»

Тип уроку: формування і вдосконалення вмінь та навичок.

  • І.   Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Люди, як правило, бачать те, що хочуть бачити. Звірі в лісі мріяли про справедливого царя, і вони це отримали. Ніхто не хотів помічати, що з приходом нового царя нічого не змінилося: хто щось впіймав, той був ситий, хто не спіймав нічого, той залишився голодний. Чому ж тоді таким образливим для звірів здалося те, що правив ними, як з’ясувалося, не справжній цар, а звичайнісінький лис? Про це ми й поміркуємо на сьогоднішньому уроці.

  • ІІ.  Актуалізація опорних знань учнів

Перевірка домашнього завдання.

1)   Переказування казки І. Франка «Фарбований Лис» від імені автора або дійових осіб.

2)   Визначення картин і епізодів, що їх учні вважають найцікавішими, найнапруженішими, такими, що мають найбільше виховне значення.

  • ІІІ.  Формування і вдосконалення вмінь та навичок

1.   Робота з підручником.

Опрацювання статті підручника про головних та другорядних героїв.

2.   Завдання учням.

Визначте головних та другорядних героїв казки І. Франка «Фарбований Лис».

3.   Заповнення «Анкети-характеристики» Лиса Микити.

Ім’я

Лис Микита

Стать

чоловіча

Вік

середній

Місце народження

ліс

Рід занять

полювання

Місце проживання

ліс біля міста

«Посада», яку займає

цар

Вчинки

Захищав та остерігав товаришів, обдурював мисливців, удав із себе царя і став правити всіма звірами лісу

Риси характеру

розумний, вправний, сміливий, хвалькуватий, необережний

 

4.   Рольова гра.

Виступіть у ролі захисника Лиса Микити та його обвинувача, записавши 3–5 пунктів своєї промови.

Орієнтовна відповідь

Захисник

Обвинувач

1. Лис Микита характеризується позитивно за місцем проживання: неодноразово виручав товаришів, остерігаючи їх від мисливських пасток.

2. Лис Микита був добрим царем, нікому не завдав шкоди, усі жили, як і раніше.

3. Лис Микита любив мистецтво, був небайдужий до краси

1. Лис Микита був нахабним і зухвалим, дратував мисливців, не поважав громадян і крав у них курей, тобто займався протиправною діяльністю.

2. Лис Микита обманним шляхом прийшов до влади, нічого не робив для поліпшення життя своїх підданих, не виконав обіцянки про встановлення справед­ливого порядку.

3. Лис Микита обманув лісових мешканців, назвавшись Божим творінням, посланим царювати, зловживав їхньою довірою

5.   Проблемні питання.

— Що є смішним, а що сумним у цій казці?

— Чи дійсно справедливим царем був Лис Микита?

— Чи не надто жорстоко вчинили звірі, так покаравши фарбованого Лиса?

  • ІV.  Закріплення знань, умінь та навичок

Тестові завдання.

  • V.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1.   Завдання для всього класу.

Скласти усний (або письмовий) твір-характеристику Лиса Микити.

2.   Завдання підвищеної складності.

Знайти спільне й відмінне у лисів — героїв різних казок.

3.   Індивідуальне завдання.

Підготувати повідомлення про представників «нечистої сили».

  • VІ.  Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Образ Лиса Микити нам підказує, що…

Категорія: Українська література 5 клас | Додав: uthitel (26.08.2014)
Переглядів: 7722 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 3.0/1
Всього коментарів: 1
1  
Мне нужно его опысать напрыклад якый нис якый хвист мени треба таке

Ім`я *:
Email *:
Код *: