Урок № 13 Контрольна робота № 1. «Вступ. Міфи та легенди українців. Народні перекази. Народні казки» - Українська література 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська література 5 клас

Урок № 13 Контрольна робота № 1. «Вступ. Міфи та легенди українців. Народні перекази. Народні казки»

Урок № 13

Контрольна робота № 1. «Вступ. Міфи та легенди українців.
Народні перекази. Народні казки»

Мета: виявити рівень знань, умінь та навичок учнів із метою контролю й корекції; розвивати пам’ять, уміння зосереджуватись, логічне та образне мислення, зв’язне мовлення

Очікувані результати: учні знають зміст і художні особливості вивчених народних казок, уміють виділяти в них ключові епізоди, висловлювати власні думки з приводу прочитаного, проводити аналогії із сучасним життям.

Теорія літератури: образне слово, міф, фольклор, легенда, переказ, народна казка.

Обладнання: тестові завдання у двох варіантах

Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь та навичок.

  • І.   Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

На попередніх уроках ми з вами познайомилися з чудовим світом фантазії, мудрості нашого народу. Міфи, легенди, перекази, казки не лише розповідають про життя, уявлення, мрії наших предків, розважають, а й навчають бути працьовитими, кмітливими, розумними, мужніми, сміливими, любити рідний край. Своїми міркуваннями про це ви й поділитеся на сьогоднішній контрольній роботі. Успіху вам!

  • ІІ.  Основний зміст роботи

1.   Інструктаж щодо виконання тестових завдань.

2.   Виконання учнями тестових завдань.

Варіант І

І–ІІ рівні

(Кожна правильна відповідь — 1 бал.)

1.   Про дівчину, яка напоїла людей і врятувала їх, говориться в легенді чи міфі

А   «Берегиня»

Б   «Про зоряний Віз»

В   «Неопалима купина»

Г   «Чому в морі є перли і мушлі»

2.   Силун і Карпо — це герої легенди, переказу

А   «Як виникли Карпати»

Б   «Білгородський кисіль»

В   «Прийом у запорожців»

Г   «Дажбог»

3.   Незважаючи на завдані кривди, прощає свого ворога герой чи героїня казки

А   «Мудра дівчина»

Б   «Ох»

В   «Про правду і кривду»

Г   «Летючий корабель»

4.   Родоначальником русів-українців, першим князем і незмінним покровителем був

А   Перун

Б   Дажбог

В   Сварог

Г   Білобог

5.   Білгородці в народному переказі змусили ворогів відступити за допомогою

А   киселя й сити

Б   юшки й узвару

В   хліба й води

Г   хліба й солі

6.   Летючий корабель в однойменній народній казці символізує

А   мрію людей про швидкісні кораблі

Б   творчу фантазію народу

В   мрію людей про літаки

Г   майстерність, вправність народу в будівництві

ІІІ рівень

(Кожна правильна відповідь — 1,5 бала.)

7.   Коротко схарактеризуйте героя народного переказу «Ой Морозе-Морозенку»

8.   Напишіть, чому, за легендою, в морі є перли й мушлі.

ІV рівень

(Правильна, змістовна, цікава відповідь — 3 бали.)

9.   Виконайте одне із завдань.

А   Напишіть твір-мініатюру «Краса світу і людської душі в художньому слові».

Б   Порівняйте легенду «Неопалима купина» й переказ «Білгородський кисіль», знайдіть спільне та відмінне.

Відповіді: 1 Б, 2 А, 3 В, 4 Б, 5 А, 6 В.

Варіант ІІ

І–ІІ рівні

(Кожна правильна відповідь — 1 бал.)

1.   Про жінку, яка зупинила страшних ворогів, говориться в легенді чи міфі

А   «Берегиня»

Б   «Про зоряний Віз»

В   «Чому в морі є перли і мушлі»

Г   «Дажбог»

2.   Військовою вправністю, мужністю, сміливістю, великою любов’ю до свого народу відзначався герой легенди, переказу

А   «Прийом у запорожці»

Б   «Ой Морозе-Морозенку»

В   «Білгородський кисіль»

Г   «Берегиня»

3.   Простий герой (чи героїня) виявляється мудрішим за освіченого пана в казці

А   «Летючий корабель»

Б   «Мудра дівчина»

В   «Про правду і кривду»

Г   «Ох»

4.   За народним переказом, запорожці випробовували новоприбулого так

А   змагалися з ним на шаблях

Б   наказували здобути зброю

В   казали варити кашу

Г   просили розповісти щось смішне

5.   Неопалима купина в народній легенді символізує

А   чарівний світ рослин України

Б   народну фантазію

В   непередбачуваність явищ природи

Г   мужність і непереможність народу

6.   Перлини в морі — це

А   намисто, що його розсипало сонце

Б   сльози закоханої дівчини

В   зірочки, які впали з неба

Г   крапельки роси з чарівних квітів

ІІІ рівень

(Кожна правильна відповідь — 1,5 бала.)

7.   Коротко схарактеризуйте героїню народної казки «Мудра дівчина».

8.   Напишіть, як білгородці змусили ворогів відступити (за переказом «Білгородський кисіль»).

ІV рівень

(Правильна, змістовна, цікава відповідь — 3 бали.)

9.   Виконайте одне із завдань.

А   Напишіть твір-мініатюру «Народне уявлення про добро і зло в казці».

Б   Порівняйте, як зображуються запорозькі козаки в різних народних легендах та переказах.

Відповіді: 1 А, 2 Б, 3 Б, 4 В, 5 Г, 6 Б.

  • ІІІ.  Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Сьогодні на уроці найскладнішим для мене було…

Категорія: Українська література 5 клас | Додав: uthitel (26.08.2014)
Переглядів: 10498 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: