Урок № 12 УРЗМ Складання казки - Українська література 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Українська література 5 клас

Урок № 12 УРЗМ Складання казки

Урок № 12

Складання казки

Мета: поглибити знання учнів про художні особливості казки; розвивати зв’язне мовлення, креативне мислення, творчу фантазію, уяву учнів

Очікувані результати: учні намагаються фантазувати, вигадувати цікаві сюжети казок, логічно й послідовно викладати думки.

Теорія літератури: народна казка, її будова та художні особливості.

Обладнання: ілюстрації до казок

Тип уроку: розвиток зв’язного мовлення.

  • І.   Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Яким одноманітним і нецікавим було б наше життя без казки. Ці фантастичні оповіді не лише розважають нас, вони вчать розрізняти добро і зло, а найважливіше — мріяти, вірити у диво.

  • ІІ.  Основний зміст роботи

1.   Підготовка до складання казки.

Обрання теми, визначення того, які герої діятимуть у казці, які в них будуть чарівні предмети, які пригоди трапляться.

2.   Складання усних творів, їх заслуховування, оцінювання (взаєморецензування), коментар учителя.

3.   Інтерактивна вправа «Мозковий штурм».

Запропонуйте можливі теми для казок.

Очікувані відповіді

— Про те, як оживає вночі школа, шкільні меблі і як вони діляться своїми враженнями.

— Про пригоди п’ятикласника (п’ятикласників) у чарівному царстві Граматики.

— Про машину часу, яка перенесла учнів з уроку історії в далеке минуле.

— Про пригоди чарівної квітки, деревця.

— Про чарівні двері (вікно), за якими ховається дивовижна країна.

4.   Робота в чернетках.

5.   Зачитування двох-трьох робіт.

6.   Ознайомлення з «Пам’яткою для юного рецензента».

Пам’ятка для юного рецензента

1)   Намагайся знайти в роботі товариша щось хороше, похвалити його.

2)   Оцініть роботу з погляду цікавості, незвичайності (чи не повторюється відомий сюжет).

3)   Коректно, толерантно натякніть на недоліки, наприклад постійне повторення тих самих слів, перекручення слів, інші мовні огріхи.

4)   Зробіть висновок про обсяг твору (дуже малий або дуже великий).

7.   Взаєморецензування роботи; коментарі вчителя.

8.   Редагування казки, удосконалення тексту.

9.   9.    Зачитування зразка казки.

Одяг для ялинки

Давним-давно була країна, де росло безліч надзвичайно гарних дерев. Жителі цієї країни дуже пишалися своїми чарівними садами. Але зла чаклунка, якій була не до вподоби краса міста, зачаклувала дерева. Тепер і взимку, і навесні, і восени, і влітку віти дерев були сірими й безбарвним. І вся країна стала тьмяною і непривабливою.

І було б так, напевно, аж до цього часу, якби одного сірого ранку не проїжджав країною кравець-чарівник. Увесь світ знав, що він міг створити найкрасивіше вбрання. Кравця-чарівника надзвичайно засмутили тьмяні, сумні дерева, і він вирішив допомогти їм.

— У моїх чарівних скринях є безліч різнокольорових тканин, і я зшию багато чудового одягу для кожного дерева! — вигукнув кравець-чарівник.

Що тут і казати, усі дерева дуже зраділи. І через кілька хвилин біля дому, де зупинився кравець, вишикувалася величезна черга. Жителі країни з цікавістю спостерігали за тим, що відбувається, бо сумний пейзаж за їхнім вікном усіх засмучував.

Кравець-чарівник працював без упину, і, нарешті, все було зроблено. Тепер кожне деревце мало легке зелене платтячко для весни та літа й жовтий або червоний плащ для осені.

Коли дерева одягли обнову, люди були вражені, бо світ навколо знову став яскравим і навіть казковим. Усі почали святкувати й дякувати чарівникові за чудесні перетворення.

Свято тривало цілий день, а ввечері до втомленого, але дуже щасливого кравця раптом підійшла маленька ялинка й тихенько промовила:

— А можна і для мене зшити хоч яке-небудь платтячко?

— Де ж ти була раніше, маленька? — запитав стомлений кравець-чарівник.

Я живу так далеко, і хоча я дуже поспішала, все одно, на жаль, не встигла… — маленька ялинка заплакала.

Кравець відчинив свої чарівні скрині, але вони були порожні. Тільки в одній, десь у самому закутку, залишився невеликий шматочок жорсткої та колючої тканини темно-зеленого кольору. Нічого тут не зробиш, зшив кравець-чарівник із цієї тканини платтячко, а коли віддавав його ялинці промовив:

— Мені дуже хочеться, щоб цей одяг узимку зігрів тебе від холоду, влітку захистив від спеки, а восени — від дощу. Нехай він завжди звеселяє і тебе і тих, хто поряд…

Так і сталося, бо інакше і не могло бути! Якщо бажання йде з глибини душі, від щирого серця, то воно обов’язково здійснюється.

І тепер, коли восени дерева одягали жовті шати, а взимку — білі пухнасті шубки, ялинці було затишно й тепло у своєму колючому вічнозеленому вбранні. Незважаючи на досить скром­ний одяг, вона завжди була красива й весела, тому дуже скоро стала улюбленицею всіх.

Зачитування зразка казки.

 

10. Написання роботи в чистовику.

  • ІІІ.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1)   Дописати казку.

2)   Підготуватися до контрольної роботи за темою «Вступ. Міфи та легенди українців. Народні перекази. Народні казки».

  • ІV.  Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Такий вид роботи для мене був…

Категорія: Українська література 5 клас | Додав: uthitel (26.08.2014)
Переглядів: 3901 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: