УРОК № 5 Тема: Тематична контрольна робота. «Вступ. Із літератури європейського бароко. П. Кальдерон». - Зарубіжна література 9 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 9 клас

УРОК № 5 Тема: Тематична контрольна робота. «Вступ. Із літератури європейського бароко. П. Кальдерон».
УРОК № 5
Тема: Тематична контрольна робота. «Вступ. Із літератури європейського бароко. П. Кальдерон».
Мета: перевірити знання учнів з вивченої теми; навчати використовувати набуті знання при виконанні конкретних завдань; розвивати уміння мобілізуватися, висловлювати свої думки, аргументувати їх; виховувати читацьку культуру.
Обладнання: зошити учнів.
ХІД УРОКУ
I. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
II. ЗАСТОСУВАННЯ УЧНЯМИ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК
Виконання тестових завдань .
Початковий рівень
1. Укажіть, коли розвивалося бароко:
а) у XV ст.;
б) у XVI ст.;
9 в) у XVII ст.
2. Укажіть закінчення фрази: «Бароко — це…»:
9 а) напрям;
9 б) стиль;
в) течія;
9 г) доба.
3. Зазначте, добою чого називали XVII століття:
9 а) абсолютизму;
б) феодалізму;
в) буржуазії.
4. Укажіть, що у перекладі з італійської означає «бароко»:
а) прекрасний, дивовижний;
9 б) дивний, химерний;
в) фантастичний, ілюзорний.
5. Зазначте кінець фрази італійського поета доби бароко Дж. Маріно «Мета по­
ета — здивувати і …»:
9 а) вразити;
б) зачарувати;
в) налякати.
6. Укажіть, у яких видах мистецтва, окрім літератури, виявилося мистецтво
бароко:
а) театр;
9 б) живопис, архітектура, скульптура, музика;
в) хореографія.
7. Укажіть, що означає слово «calderon» у перекладі з іспанської:
а) чаша;
б) глечик;
9 в) казан.
8. Зазначте, де відбувається дія драми П. Кальдерона «Життя — це сон»:
а) у Московії;
9 б) у Полонії;
в) у Німеччині.
9. Укажіть, яким чином король Басиліо дізнався про майбутню долю сина:
9 а) із провісництва зірок;
б) від віщуна;
в) у побаченому сні.
10. Зазначите, навіщо Басиліо помістив Сехисмундо у вежу:
9 а) щоб уникнути страшного пророцтва;
б) щоб позбутися сина;
в) щоб передати престол іншому.
11. Укажіть, як Сехисмундо перенесли до палацу?
а) зав’язавши очі;
9 б) давши снодійне;
в) відкривши таємницю.
12. Позначите ім’я слуги Сехисмундо?
а) Карло;
б) Клавдіо;
9 в) Клотальдо.
Середній рівень
1. Дайте визначення бароко як літературного напряму. (Бароко — напрям у лі ­
тературі XVII—XVIII ст., якому належить важливе місце у поступі європей­
ської культури. Бароко прийшло на зміну Відродженню, але не було його
запереченням.)
2. Які основні риси літературного бароко? (Універсалізм, динамізм, багато­
значність, метафоричність, алегоричність, контрастність, прагнення урази ­
ти пишними формами.)
3. Якими літературними жанрами представлено бароко в Україні? (Поезія, ко­
зацькі літописи, ораторська проза.)
4. Кого із відомих іспанських драматургів наслідував молодий П. Кальдерон?
(Лопе де Вега.)
5. У яких жанрах працював П. Кальдерон? (Комедія, драма, ауто.)
6. Із скількох хорнад складається драма «Життя — це сон»? (Із трьох.)
7. Як перекладається з іспанської слово «хорнада»? («Шлях, пройдений люди ­
ною за один день».)
8. Які особливості композиції драми «Життя — це сон»? (Вона складається
з трьох хорнад. Тобто, кожна хорнада присвячена одному дню із життя ге ­
роїв драми.)
9. Чиєю донькою виявилася Росаура? (Донькою Клотальдо.)
10. Як Клотальдо здогадався, що Росаура його донька? (Вона показала йому
меч, який він залишив її матері.)
11. Хто претендував на польський престол? (Герцог Астольфо та інфанта Естре ­
лья.)
12. Хто з героїв проникнув у вежу і вперше побачив принца Сехисмундо? (Ро ­
саура.)
Достатній рівень
1. Визначте художні особливості барокової поетики у драмі П. Кальдерона
«Життя — це сон».
2. Розкрийте роль мотивів сну та переодягання у розвиткові сюжетних ліній
драми.
3. Схарактеризуйте образ короля Басиліо.
4. Опишіть поведінку Сехисмундо під час першого і другого перебування у па­
лаці.
5. Як вирішується у драмі проблема престолонаслідування? Чим керується ко ­
роль Басиліо у вирішені цього питання?
6. Схарактеризуйте жіночі образи драми.
Високий рівень
1. Доведіть, що бароко є першим загальноєвропейським художнім напрямом.
2. Схарактеризуйте особливості українського бароко.
3. Простежте за розвитком образу Сехисмундо та з’ясуйте причини такої ево ­
люції.
4. Висловіть власне судження щодо вирішення проблеми «свобода—неволя»
у драмі П. Кальдерона.
5. Як ви думаєте, чи вирішує драматург проблему честі у творі? Аргументуй­
те свою відповідь цитатами.
6. Напишіть твір «Моє особисте ставлення до проблем, порушених у драмі
П. Кальдерона».
III. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підготувати повідомлення про життя і творчість Мольєра; прочитати його
комедію «Міщанин ­ шляхтич». Підготувати повідомлення «Класицизм в українсь­
кій літературі й архітектурі».
Категорія: Зарубіжна література 9 клас | Додав: uthitel (28.11.2013)
Переглядів: 17068 | Рейтинг: 1.9/24
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: