УРОК № 26 Тема: Розвиток зв’язного мовлення. Порівняльна характеристика героїв (Вільгельм Телль і Геслер). - Зарубіжна література 9 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 9 клас

УРОК № 26 Тема: Розвиток зв’язного мовлення. Порівняльна характеристика героїв (Вільгельм Телль і Геслер).
УРОК № 26
Тема: Розвиток зв’язного мовлення. Порівняльна характеристика героїв (Вільгельм Телль і Геслер).
Мета: поглиблювати вміння школярів складати порівняльні характеристики героїв; ро -звивати навички рецензування, усного та писемного зв’язного мовлення, уміння концентрувати увагу на важливих фактах, синтезувати вивчений матеріал; сприяти розвиткові уваги, любові до слова.
Обладнання: текст драми Ф. Шиллера «Вільгельм Телль» у перекладі Б. Тена; зошити учнів.
ХІД УРОКУ
I. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
Перевірка домашнього завдання.
III. СПРИЙНЯТТЯ І ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Бесіда з учнями.
— Яким був соціальний стан героїв? (Вільгельм Телль — селянин із Швіцу. Гер-ман Геслер — імперський намісник (ландфогт) у Швіці та Урі.)
— Чим відомий кожен із героїв? (Вільгельм славиться як вправний лучник, до-бра і порядна людина. Геслер — як жорстокий і безсердечний правитель.)
— Назвіть добрі й лихі справи кожного з героїв. (Вільгельм Телль — допоміг
урятувати Конрада, помстився за жорсокість. Геслер знущався над Теллем, селян -кою з дітьми тощо.)
— Які риси вдачі виявляють герої? (Вільгельм Телль — добрий, порядний, смі-ливий, справедливий, люблячий чоловік і батько, з повагою ставиться до односель-ців. Геслер — жорстокий, пихатий, морально слабкий, боягуз.)
2. Складання таблиці «Порівняльна характеристика Вільгельма Телля і Германа
Геслера».
Орієнтовна таблиця
Характеристика ге -роїв
Вільгельм Телль Герман Геслер
Соціальний стан Селянин Імперський намісник (лан-дфогт)
Популярність
серед народу
Відомий як вправний лучник Відомий як жорстокий пра-витель
Сімейне
положення
Має дружину Гедвігу, сина Вальтера Невідомо
Риси вдачі Добрий, сміливий, миролюбний,
здатний захистити себе і односель-ців, поважає людей, справедливий,
морально сильна особистість, любля-чий чоловік і батько
Жорстокий, пихатий, зне-важає народ, яким керує,
боягуз, морально слабкий
Статус
у фіналі твору
Національний герой Тиран, що одержав по за-слузі
(Примітка. Таблицю можна складати колективно чи самостійно. При самостій -ній роботі обов’язково перевірити зошити учнів.)
IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Проблемне запитання.
— З якою метою складаються порівняльні характеристики героїв? (З метою
глибшого виявлення головних рис характеру окремих персонажів, що є важливим
для розуміння сюжету твору, його теми та ідейної спрямованості.)
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Повторити питання з теорії літератури (драма, особливості драматичного тво -ру, конфлікт), основні принципи Просвітництва.
Категорія: Зарубіжна література 9 клас | Додав: uthitel (28.11.2013)
Переглядів: 14502 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 2.3/12
Всього коментарів: 3
3  
Владбургер, меня чуть не вырвало, пока я читал твой комментарий

2  
хуня всьо ниправильна написана,триба не урок,як тан піше,а рифирад,и ище цьго дужє дужє мала.

1  
клас

Ім`я *:
Email *:
Код *: