УРОКИ № 69—70 ТЕМА: ЛІТЕРАТУРНИЙ КАЛЕЙДОСКОП. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО ПРОТЯГОМ РОКУ МАТЕРІАЛУ Мета: повтор - Зарубіжна література 7 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 7 клас

УРОКИ № 69—70 ТЕМА: ЛІТЕРАТУРНИЙ КАЛЕЙДОСКОП. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО ПРОТЯГОМ РОКУ МАТЕРІАЛУ Мета: повтор
 
УРОКИ  № 69—70
ТЕМА:   ЛІТЕРАТУРНИЙ КАЛЕЙДОСКОП.   
УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА  СИСТЕМАТИЗАЦІЯ  
ВИВЧЕНОГО ПРОТЯГОМ   РОКУ МАТЕРІАЛУ
  Мета:  повторити вивчене протягом  року з  метою узагальнення матеріалу; розвивати 
логічне мислення, пам’ять, творчі здібності учнів, зв’язне мовлення; сприяти 
розширенню світогляду школярів.
 Обладнання:   виставка творів, які вивчалися упродовж  року; портрети письменників, твори 
яких вивчалися; виставка учнівських малюнків, виконаних упродовж  року.
  Тип уроку:   урок узагальнення й систематизації набутих знань.
 Очікувані  результати:  учні називають імена авторів, вивчених протягом року творів, зна­
ють зміст цих творів, виявляють уміння узагальнювати й систематизувати 
вивчений протягом року матеріал; висловлюють власні судження про роль 
літератури у  формуванні життєвих цінностей і пріоритетів людини.
Хід уроку
  I.   ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І  ЗАВДАНЬ УРОКУ
  II.   ЗАСТОСУВАННЯ УЧНЯМИ ЗНАНЬ, УМІНЬ І  НАВИЧОК
  ; Заочна екскурсія до  музею письменника
(Примітка для вчителя: за вибором учителя та  учнів готується розповідь   
про «відвідування» музею письменників, творчість яких вивчалася упродовж  року. )
  ; Творче завдання
1. Розкажіть історію життя улюбленого літературного героя від
його імені.
2. Визначте, з якого твору герої. З’єднайте лініями назву твору
та героя.
Андрій Соколов «Мандри Гуллівера»
Берман «Доля людини»
Олекса «Айвенго»
Гуллівер «Останній листок»
Ровена «Пісня про Правду»
Остап «Собака Баскервілів»
Бен «Тарас Бульба»
сер Генрі  «Останній дюйм»
  ; Вікторина «Літературна термінологія»
1. Єдинопочаток. (Анафора.)
2. Мистецтво слова. (Література.)
3. Створена уявою письменника і втілена у тексті твору образна
картина, що складається з подій, постатей, їх висловлювань
і виражених ними духовних феноменів (уявлень, думок, пе-реживань тощо). ( Художній  світ.)
4. Однакове закінчення. (Епіфора.)
5. Героїко-патріотичні сказання про богатирів та історичні події
Київської Русі. ( Билини. )
6. Повтор. (Рефрен. )
7. Уповільнення дії в билинах. ( Ретардація. )
8. Один із засобів створення художнього образу. ( Деталь. )
9. Повторення приголосних звуків. ( Алітерація. )
10. Протиставлення. (Антитеза.)
11. Твір, побудований на історичному сюжеті, в якому відтворю-ється у художній формі якась епоха, певний період історії.
(Історичний  роман.)
12. Відображення особливостей історичного життя, побуту, при -роди, звичаїв, культури, рис національного характеру, мови
певного народу. ( Історичний  колорит. )
13. Особливий спосіб художнього відображення дійсності, який
полягає в гострому осудливому осміянні негативних явищ.
(Сатира.)
14. Невеликий за обсягом прозовий епічний твір про незвичайну
життєву подію з несподіваним фіналом. ( Новела.)
  ; Гра «Речі та  їх власники»
1. Лицарський шолом, ріг у срібній оправі. ( Айвенго.)
2. Лук та стріли. ( Робін  Гуд.)
3. Люлька. (Тарас  Бульба. )
4. Скринька з коштовностями. ( Ребекка.)
5. Буквар, який заривали у землю. ( Остап.)
6. Рукавичка. (Делорж. )
7. Хусточка, окуляри, лупа. ( Гуллівер.)
8. Кепка, скрипка. (Шерлок  Холмс.)
9. Мольберт, пензлі, фарба. ( Берман. )
10. Кінокамера. (Бен.)
11. Хлібина. (Андрій  Соколов. )
  ; Творче завдання
Створіть «Музей літературного героя».
(Учитель і  учні обирають літературного героя і  розповідають про нього   
(де народився, де бував, речі героя, уподобання тощо).)
  ; Літературна вікторина
1. Кличка коня Тараса Бульби. ( Чорт. )
2. Скільки років Ілля Муромець не міг рухатися? (Тридцять 
три.)
3. На якому полі билися Юговичі? ( На  Косовому. )
4. Які найбільш відомі поеми Ф. Війона? ( «Малий  заповіт», 
«Великий  заповіт». )
5. Ім’я головного героя балади Ф. Шиллера «Рукавичка».
(Делорж. )
6. Назвіть місто, на брамі якого князь Олег залишив свій щит.
(Царград.)
7. Із чого пікти варили мед? ( Із  вересу. )
8. Як звали мусульманського короля з балади «Альпухара»?
(Альманзор.)
9. Яка жінка стала королевою турніру в Ешбі? (Леді  Ровена.)
10. Що загубив Тарас Бульба? ( Люльку. )
11. Кого з літературних героїв згадував сліпий кобзар з оповіда -ння Р.-М. Рільке «Пісня про Правду»? ( Бульбу.)
12. Як ліліпути називали Гуллівера? (Квінбус  Флестін  (Людина-Гора).)
13. На кого був схожий Хуго Баскервіль, намальований на пор -треті? ( На  Степлтона.)
14. Чим хворіла Джонсі? ( У  неї  була  пневмонія. )
15. Що Бен забув узяти з собою? ( Воду  для  сина.)
16. Чим займався Андрій Соколов після війни? ( Був  шофером. )
  ; Виразне читання напам’ять уривок із  вивчених творів (на вибір учня )
  ; Таємниці героїв
Назвати таємниці, які мали герої.
1. Айвенго. ( Приховував  своє  обличчя,  видавав  себе  завидом 
прочанина,  лицаря  Позбавленого  Спадку.  Це  було  пов’язано 
зі   сваркою  з   батьком.)
2. Андрій. (Кохав  прекрасну  полячку.)
3. Робін Гуд. (Приховував  своє  благородне  походження.)
4. Пікти. (Приховували  таємницю  вересового  трунку.)
5. Альманзор. (Прийшов  до  іспанців,  щоб  їх  заразити.)
6. Гуллівер. (Дізнався  про  таємний  вирок  короля  Ліліпутії.)
7. Берман. (Таємно  намалював  листок  плюща.)
8. Деві і Бен. (Що  стало  причиною  відчуження  батька  і  сина? )
9. Молодий солдат із оповідання Г. Белля «Подорожній, коли
ти прийдеш у Спа…». (Юнак  намагався  зрозуміти,  де  він, 
і  знаходив  ознаки  своєї  гімназії.)
  ; Творче завдання
Спробуйте створити «Щоденник літературного героя» ( на  ви-бір  учнів).
  ; Перегляд створених учнями презентацій за  мотивами вивчених творів
  ; Творче завдання «Мандрівка у  літературну країну»
Виберіть літературну країну і розкажіть про її закони, людей
тощо.
  ; «Вернісаж». Захист малюнків учнів, створених за  мотивами вивчених творів
  III.  ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Категорія: Зарубіжна література 7 клас | Додав: uthitel (31.03.2014)
Переглядів: 1586 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: