УРОКИ № 21—22 ТЕМА: ОБРАЗ ХОРОБРОГО ЛИЦАРЯ АЙВЕНГО В РОМАНІ В. СКОТТА «АЙВЕНГО» - Зарубіжна література 7 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 7 клас

УРОКИ № 21—22 ТЕМА: ОБРАЗ ХОРОБРОГО ЛИЦАРЯ АЙВЕНГО В РОМАНІ В. СКОТТА «АЙВЕНГО»
УРОКИ № 21—22
ТЕМА: ОБРАЗ ХОРОБРОГО ЛИЦАРЯ АЙВЕНГО В РОМАНІ В. СКОТТА «АЙВЕНГО»
Мета: проаналізувати образ головного героя роману, розкрити його роль у  втіленні авторських ідеалів; розвивати навички виразного читання, переказу, усного мовлення, уміння характеризувати художній образ; сприяти вихованню мо ­
ральних якостей учнів.
Обладнання: текст роману «Айвенго» (на вибір учителя), виставка учнівських малюнків; під­
ручники Н. І. Дорофеєвої, С. П. Касьянової «Зарубіжна література», В. Фесенко
«Зарубіжна література» (2007).
Тип уроку: комбінований.
Очікувані результати: учні виразно читають і переказують близько до тексту ключові
епізоди роману; характеризують образ головного героя твору; висловлюють
особисте ставлення до проблем, порушених у романі, підтверджуючи свою
позицію цитатами з  тексту.
Перша заповідь лицарства: викресли
з книги твого життя те, що заносив у неї
до цього часу — занепокоєння, невпевне-ність, брехню. А замість викресленого
впиши лише одне слово — «відвага».
Пауло Коельо, сучасний бразильский
письменник, «Книга волхва світла»
Хід уроку
I. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
; Слово вчителя
В. Скотт у романі «Айвенго» писав: «Лицарство… воно дже -рело найчистіших й найшляхетніших прихильностей, опора при -гніченим, захист ображеним, оплот проти свавілля володарів! Без
нього дворянська честь була б пустим звуком. І свобода знаходить
найкращих покровителів у лицарських списах і мечах!»
Кого ж називали лицарями? Звичайно, сміливих, мужніх,
відважних людей, які готові були у будь-який момент прийти
на допомогу всім, хто потерпає.
У словнику В. І. Даля можна прочитати таке тлумачення
цього поняття: «Рыцарь — конный витязь старины, когда ручной
бой, меч и латы решали дело; конный латник дворянского сосло -вия; член рыцарского ордена, братства; честный и твердый рато-ватель за какое-либо дело, самоотверженный заступник».
Відомо, що чоловіки прагнули бути лицарями, ними завжди
захоплювалися жінки. На нашому уроці ми поговоримо про доб -лесного лицаря Айвенго — головного героя роману В. Скотта.
II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І  ЗАВДАНЬ УРОКУ
III. СПРИЙНЯТТЯ І  ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
; Презентація учнями створеної реклами роману В. Скотта «Айвенго»
(3—4 роботи ) ( Рекламні роботи учнів можна переглядати на  наступних уроках .)
; Робота з  епіграфом
1. Як ви розумієте слова П. Коельо, що виступають епіграфом
уроку?
2. Як епіграф перегукується з тлумаченням поняття «лицар-ство», яке пропонує В. І. Даль? Знайдіть спільні риси.
; Вікторина «Що ти знаєш про Айвенго»?
1. З якої родини походив Айвенго? ( Він був сином англосак-ського феодала Седріка Роттервудського, який пишався дав-ністю й честю свого старовинного роду. )
2. У яких країнах побував герой? (Палестина, Венеція, Франція,
Генуя.)
3. Кому служив Айвенго? ( Королю Річардові I. )
4. Що було зображено на його щиті? ( Дуб, вирваний із коренем.)
5. Під яким іменем виступав Айвенго на турнірі? ( Лицар
Позбавлений Спадку. Так було написано на його щиті.)
6. Хто став переможцем першого дня турніру? ( Айвенго.)
7. Із ким став Айвенго на двобій? ( Із Бріаном де Буа гіль бером. )
8. Хто допоміг Айвенго у вирішальному поєдинку на лицар -ському турнірі? ( Чорний Лицар.)
9. Як звали даму серця Айвенго? ( Леді Ровена.)
; Захист-представлення «портретів» Айвенго, створених учнями
; Робота з  підручником
1. Розгляньте портрети Айвенго, представлені на сторінках під-ручника.
2. Чи відповідають вони вашим уявленням про героя?
; Виразне читання
Знайдіть і зачитайте портрет Айвенго, коли він в одязі пі -лігрима з’явився в домі Седріка (р. IV). Як поводився герой? Що
в його поведінці приваблює читача?
; Бесіда з  учнями
1. Чому батько вигнав Айвенго з дому? ( Через те, що він по-кохав леді Ровену.)
2. Що розповів Бріан де Буагільбер про Айвенго в домі Седріка?
( Про те, що саме Айвенго вибив із сідла хороброго лицаря
Храму. Бріан де Буагільбер зауважив, що «жоден із його то -варишів не зміг перевершити у військовому мистецтві цього
юного воїна».)
3. Із якою метою Айвенго відвідує батьківський дім, переодяг-нувшись пілігримом? (Мабуть, щоб перед турніром побачи-тися з рідними, леді Ровеною.)
4. Кому відкрився Айвенго? ( Свинопасу Гурту. Окрім того, він
попросив його бути своїм зброєносцем.)
; Переказ тексту
Перекажіть, як Айвенго врятував єврея Ісаака від жорстоко-сті храмовника. Які лицарські риси Айвенго виявились у цьому
епізоді? Як єврей віддячив юнакові?
; Бесіда за  змістом VIII—XII розділів
1. Чому Айвенго не відкрив свого обличчя під час турніру?
2. Що свідчить про надзвичайну силу, мужність і витривалість
Айвенго під час турніру?
3. Як сприйняли появу героя леді Ровена, Седрік, Фрон де Беф?
; Творче завдання «Рольова гра»
Розкажіть від імені Айвенго, що з ним сталося після турніру.
; Виразне читання або інсценізація монологу Айвенго про лицарство (розділ XXIX )
; Бесіда за  змістом прочитаного (чи побаченого)
1. Подумайте, чому Айвенго так цінує лицарство?
2. Що означали для героя лицарський дух, лицарська честь?
3. Чи дотримується Айвенго законів лицарства?
; Творче завдання
На основі прочитаного визначте закони лицарства, про які
із захопленням говорить герой.
; Бесіда з  учнями
1. Чи пробачив Седрік свого сина? ( Так.)
2. Як ставився до Айвенго король Річард? ( Айвенго був його
улюбленцем. Король Річард гостював на весіллі свого вірного
підданого. )
3. Як Айвенго характеризує той факт, що він став захисником
Ребекки під час суду над єврейкою? ( Він був дуже порядною
людиною і пам’ятав добро, яке йому зробила ця дівчина. )
4. Як склалася доля Ровени та Айвенго? ( Вони одружилися
й жили довго і щасливо.)
5. Що відомо про подальшу долю героя? ( Айвенго був вірними
васалом свого короля і, користуючись його прихильністю,
міг би досягти високих почестей. Але передчасна загибель
Річарда у Франції перекреслила всі сподівання Айвенго.)
; Бесіда з  учнями за  уривком із  кінофільму «Балада про доблесного лицаря
Айвенго»
1. Чи бачили ви цей кінофільм? Яке ваше враження від нього?
2. Чи відповідає образ Айвенго, створений у фільмі, образові
літературного персонажа?
IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
; Проблемні завдання
Визначте, втіленням яких ідеалів автора є образ Айвенго.
(Айвенго виступає втіленням честі, порядності, вірності обов’язку
та коханій, відданості, доброчинності, благородства, шляхет-ності. Разом із тим автор показує залежність особистості від
суспільних процесів.)
Подумайте, чим приваблює сучасного читача образ Айвенго.
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Напишіть «Щоденник Айвенго», у якому спробуйте
відобразити його переживання, роздуми, мотивацію вчинків; добе-ріть цитатний матеріал до образів Ровени та Ребекки; створіть пор -трети обох героїнь (творче завдання виконується за бажанням учнів).
Категорія: Зарубіжна література 7 клас | Додав: uthitel (22.11.2013)
Переглядів: 6827 | Рейтинг: 2.3/3
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: