УРОК № 49 ТЕМА: ОЦІНЮВАННЯ З ТЕМИ «ПРИГОДИ І ФАНТАСТИКА» (ТВОРЧІСТЬ ДЖ. СВІФТА Й А. КОНАН ДОЙЛЯ) - Зарубіжна література 7 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 7 клас

УРОК № 49 ТЕМА: ОЦІНЮВАННЯ З ТЕМИ «ПРИГОДИ І ФАНТАСТИКА» (ТВОРЧІСТЬ ДЖ. СВІФТА Й А. КОНАН ДОЙЛЯ)


УРОК № 49
ТЕМА: ОЦІНЮВАННЯ З ТЕМИ «ПРИГОДИ І ФАНТАСТИКА» (ТВОРЧІСТЬ ДЖ. СВІФТА Й А. КОНАН ДОЙЛЯ)
Мета: перевірити рівень засвоєння учнями знань із розділу; формувати розуміння необхідності повторення вивченого, самооцінку своїх знань, умінь, навичок.
Обладнання: зошити учнів, варіанти тестових завдань.*
Тип уроку: урок контролю й оцінювання знань учнів.
Очікувані результати: учні демонструють певний рівень засвоєння матеріалу з роздилу.
Хід уроку
I. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ
II. ЗАСТОСУВАННЯ УЧНЯМИ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК
Початковий рівень
1. Укажіть науки, які вивчав Гуллівер.
А Біологію, фізику, математику;
Б юриспруденцію, судову справу, криміналістику;
В математику, навігацію, медицину;
Г архітектуру, фізику, математику.
2. Зазначте, що Гуллівер брав із собою у плавання.
А Книги;
Б гроші;
В багато речей;
Г багато одягу.
3. У яке море відплив Гуллівер?
А Японське;
Б Південне;
В Червоне;
Г Середземне.
4. Позначте, ким був Гуллівер на судні:
А капітаном;
Б боцманом;
В хірургом;
Г коком.
* Альтернативний варіант проведення тематичного оцінювання наведено у посібнику: «Комплексний зошит для контролю знань. Світова література. 7 клас» / Чередник Л. А. — Харків: Видавництво «Ранок», 2012. — С. 23—28.
5. Укажіть, скільки синів було у батька Гуллівера?
А Двоє;
Б троє;
В четверо;
Г п’ятеро.
6. Ім’я Квінбус Флестрін перекладається як:
А Людина-Гора;
Б Людина-Велетень;
В Людина-Звір;
Г Людина-Чужинець.
7. Відвідувач, який забув у Шерлока Холмса ціпок, був:
А бізнесменом;
Б комівояжером;
В лікарем;
Г фармацевтом.
8. Манускрипт, який приніс доктор Мортімер, належав до:
А XVIII ст.;
Б XVII ст.;
В XVI ст.;
Г XV ст.
9. Якою хімічною речовиною Степлтон натирав собаку?
А Сіркою;
Б фосфором;
В марганцем;
Г алюмінієм.
10. Як звали поліцейського, якого Холмс викликав із Лондона?
А Лейстред;
Б Лойдрідж;
В Лестінг;
Г Лейвен.
11. У фразі «Якщо розум і життя дорогі вам, тримайтеся подалі від торф’яних боліт» чорнилом були написані слова:
А розум;
Б життя;
В тримайтеся;
Г торф’яних боліт.
12. Про кого Холмс сказав ці слова: «Нам ніколи ще не доводилося вистежити людину більш небезпечну, ніж та, яка лежить отам»?
А Генрі Баскервіля;
Б Степлтона;
В Мортімера;
Г Клейтона.
Середній рівень
1. Яка манера письма була в Ліліпутії? (По діагоналі.)
2. Яким на зріст був Гуллівер? (Зріст Гуллівера до ліліпутів був у відношенні 12 : 1. Або об’єм тіла Гуллівера дорівнював об’ємові 1728 тіл ліліпутів.)
3. Який документ дарував Гулліверові свободу? (Указ короля.)
4. Як обиралися кандидати на високі посади? (Вони мали танцювати на канаті.)
5. Чому Гуллівер вирішив не довіряти монархам? (Бо вони роблять людей знаряддям помсти.)
6. Чому Гуллівер таємно покинув Ліліпутію? (Йому загрожувала кара.)
7. Як називався метод логічного мислення Шерлока Холмса? (Дедукція.)
8. За що був покараний Хуго Баскервіль? (За своє розпусне життя.)
9. Чому Шерлок Холмс переховувався у печері, а не відкрито приїхав до Баскервіль-холла? (Тому що він не хотів злякати злочинця.)
10. Чому Холмс боявся туману, який з’явився увечері? (Бо у ньому могла зникнути стежка, якою мав іти Генрі Баскервіль.)
11. З якою метою Степлтон хотів убити усіх Баскервілів? (Щоб заволодіти замком.)
12. Які листи та записки яких жінок є в оповіданні? Кому вони адресовані? (Записка місіс Степлтон Генрі Баскервілю та лист Лаури Лайонс Чарльзу Баскервілю.)
Достатній рівень
1. Дайте визначення поняття «сатира». З якою метою цей прийом використовується у творах?
2. Назвіть особливості детективу як літературного жанру.
3. Подумайте, які вади людського життя висміював Дж. Свіфт у романі «Мандри Гуллівера».
4. Розкажіть про закони Ліліпутії. Що вас вражає в них?
5. Схарактеризуйте образи Шерлока Холмса і доктора Вотсона. У чому полягає популярність цих образів?
6. Чого навчають твори Дж. Свіфта та А. Конан Дойля?
Високий рівень
1. Які проблеми порушують у своїх творах Дж. Свіфт і А. Конан Дойль? Чи актуальні вони зараз?
2. Розкрийте роль сатири і фантастики у зображені Англії XVIII ст. у романі Дж. Свіфта «Мандри Гуллівера».
3. У чому полягає загроза законів і звичаїв Ліліпутії для нормальних людей? Чи правильно зробив Гуллівер, що покинув цю країну?
4. Чим приваблює читачів образ Шерлока Холмса?
5. Який прийом лежить в основі детективного твору? Визначте його на основі конкретних прикладів.
6. Розкрийте зміст вислову А. Конан Дойля з оповідання «Пістрява стрічка»: «Скільки на світі зла, і найгірше, коли злі справи робить розумна людина!..» Дайте аргументовану відповідь.
III. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підготуйте повідомлення про життя й творчість О. Генрі; прочитайте новелу «Останній листок».
Категорія: Зарубіжна література 7 клас | Додав: uthitel (10.02.2014)
Переглядів: 4710 | Рейтинг: 3.1/9
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: