УРОК № 47 ТЕМА: ПОЗАКЛАСНЕ ЧИТАННЯ. ЗОБРАЖЕННЯ ЛЮДИНИ ТА ЇЇ ВЧИНКІВ В ОПОВІДАННІ А. КОНАН ДОЙЛЯ «ПІСТРЯВА СТРІЧКА». - Зарубіжна література 7 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 7 клас

УРОК № 47 ТЕМА: ПОЗАКЛАСНЕ ЧИТАННЯ. ЗОБРАЖЕННЯ ЛЮДИНИ ТА ЇЇ ВЧИНКІВ В ОПОВІДАННІ А. КОНАН ДОЙЛЯ «ПІСТРЯВА СТРІЧКА».



УРОК № 47
ТЕМА: ПОЗАКЛАСНЕ ЧИТАННЯ. ЗОБРАЖЕННЯ
ЛЮДИНИ ТА ЇЇ ВЧИНКІВ В ОПОВІДАННІ
А. КОНАН ДОЙЛЯ «ПІСТРЯВА СТРІЧКА». ПСИХОЛОГІЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ
Мета: активізувати читацьку активність школярів, викликати інтерес до творчості А. Конан Дойля; розвивати усне зв’язне мовлення, вміння відповідати на поставленні питання, навички аналізу; виховувати моральні якості учнів, любов до художнього слова.
Обладнання: текст оповідання А. Конан Дойля «Пістрява стрічка», портрет письменника.
Тип уроку: комбінований.
Очікувані результати: учні виразно читають текст оповідання і переказують його зміст; аналізують ключові епізоди твору, відповідають на поставлені запитання.
Людина — обличчя людства.
Ч. Діккенс
Хід уроку
I. ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙНЯТТЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
;;
Слово вчителя
На нашому уроці ми знову завітаємо до Англії. З допомогою гідів здійснимо невеличку екскурсію вулицями англійської столиці, щоб відвідати музей-квартиру відомого детектива Шерлока Холмса.
;;
Повідомлення підготовлених учнів. «Заочна екскурсія Лондоном»
;;
Гра «Вгадай речі і розкажи про них»
На столі в кабінеті Холмса лежать речі: фарби й пензлик, скрипка, кепка, футбольний м’яч, книги, фонендоскоп, лупа. Учні мають розповісти, як ці речі пов’язані з ім’ям Шерлока Холмса.
II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ
III. СПРИЙНЯТТЯ І ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

;;
Слово вчителя
Шерлок Холмс прославився тим, що розслідував злочини, які скоювали люди різного віку. Разом із тим він намагався зрозуміти, що штовхає людину на злочин. Відомо, що всі злочини проходять через людську свідомість. Наш урок — урок психологічного дослідження. Мета — розгадати загадку людини, проаналізувавши вчинки героїв. Адже саме завдяки їм можна зрозуміти психологію особистості. А допоможуть нам у цьому герої оповідання А. Конан Дойля «Пістрява стрічка», в якому Шерлок Холмс розслідує ще одну заплутану справу.
;;
Бесіда з учнями за змістом прочитаного
1. Якими принципами керувався Шерлок Холмс у своїй роботі? (Він працював з любові до мистецтва, а не заради грошей, ніколи не брався за розслідування, якщо справа не обіцяла чогось надзвичайного.)
2. Хто звернувся до детектива і чому? (Молода жінка Хелен Стоунер, яка вся тремтіла від страху.)
3. Знайдіть портрет героїні. Про що він може розповісти уважному читачеві? («Змарніла, аж сіра, неспокійні очі злякано бігають, немов у зацькованої тваринки. Риси обличчя, фігура — усе засвідчувало, що їй не більше тридцяти років, але у волоссі вже з’явилася передчасна сивина, і виглядала вона стомленою і виснаженою». Видно, що героїня пережила якусь страшну подію, що так вплинула на неї.)
4. Чому жінка прийшла саме до Холмса? (Тому що він був відомим детективом і майстром розслідувати різні таємничі справи.)
5. Як він її прийняв? (Доброзичливо.)
;;
Переказ тексту
Розкажіть історію, яку оповіла детективу Хелен Стоунер.
;;
Виразне читання
Прочитайте розмову Холмса з лікарем Ройлоттом.
;;
Творча робота. Спостереження за поведінкою героїв
1. Як поводяться герої у цій сцені? (Ройлотт поводився дуже нечемно, нахабно, погрожував Холмсу. А детектив залишався спокійним.)
2. Чи звернули ви увагу на епізод, який свідчить про фізичну силу Холмса? (Він одним зусиллям вирівняв кочергу, яку зігнув Ройлотт.)
3. Яке враження на вас справив Шерлок Холмс у цьому епізоді? (Він людина емоційна, але разом із тим і стримана.)
4. Які речі бере з собою детектив, коли від’їздить розслідувати нову справу? Про що це свідчить? (Револьвер і зубну щітку. Це свідчить про мужність і акуратність людини, що стежить за своїм здоров’ям.)
;;
Виразне читання
1. Зачитайте опис природи напередодні розслідування. Що він допомагає зрозуміти? (Зображено весняний день, природа пробуджується від сну. Вона чиста, бо здатна відроджуватися кожного року. А людина?)
2. Зачитайте опис будинку Ройлотта. Якого він кольору? Поміркуйте, чому він такий. (Будинок надто похмурий. Він підкреслює темну вдачу героя.)
;;
Бесіда з учнями
1. Як поводиться Шерлок Холмс під час розслідування? (Помірковано, не поспішає, шукає переконливі докази, логічно мислить.)
2. Хто допомагає детективу? (Доктор Вотсон.)
3. Які риси вдачі Вотсона ви можете визначити? (Розумний, спостережливий, але недооцінює свої можливості, скромний.)
;;
Виразне читання
Прочитайте опис пейзажу, який передує ночі розслідування. До чого він готує читача? (Напруга зростає, читач відчуває щось незвичайне. Він заінтригований.)
;;
Переказ тексту
Розкажіть, як Шерлок Холмс розкрив злочин.
;;
Бесіда з учнями
1. Хто виявився злочинцем? (Грімсбі Ройлотт.)
2. Які художні засоби допомогли авторові у розкритті образів твору? (Діалоги, монологи, увага до деталей.)
3. На які деталі звернув увагу Холмс? Як вони допомогли йому під час розслідування? (Блюдечко з молоком, ліжко, міцно пригвинчене до підлоги, вентиляційний отвір, який веде в іншу кімнату, шнур, яким не користувалися, залізна шафа у кімнаті Ройлотта, батіг із зав’язаним на кінці вузлом.
4. Які висновки зробив Холмс, розкривши цей злочин? («Воістину, насильство обертається проти насильника, а той, хто копає комусь яму, сам у неї й потрапляє».)
5. Поміркуйте, до кого з героїв можна віднести ці слова? (До Ройлотта.)
;;
Проблемна ситуація
Яким повинно бути обличчя в нормальної людини й у злочинця?
;;
Творче завдання
(На дошці два зображення людського обличчя: добре і зле.)
Демонстрація доброго обличчя
1. Яке це обличчя? Хто з героїв оповідання має таке обличчя? Чому? (Хелен, Шерлок Холмс, Вотсон, Джулія.)
Демонстрація злого обличчя
2. А яке це обличчя? Хто з героїв твору має таке обличчя? (Ройлотт.)
;;
Бесіда з учнями
1. Згадайте, чи завжди Ройлотт був злочинцем? (Ні, раніше він був звичайною людиною.)
2. Визначте позитивні і негативні риси цього героя. (Позитивні: навчався, був лікарем, одружився із вдовою, яка мала двох сиріт. Негативні: став злим, сердитим, жадібним, нестриманим.)
3. Подумайте, чому герой так змінився? (Він хотів мати гроші. І жадібність зробила його злочинцем.)
4. Подумайте, чи може у людини бути два обличчя? (Може, якщо вона нечесна, нещира, зла, підступна.)
5. Поміркуйте, чи зустрічаються такі люди у реальному житті?
;;
Слово вчителя
Людина буває різною. А якщо згадати слова Ч. Діккенса, що виступають епіграфом до уроку про те, що людина — обличчя людства, то страшно іноді уявити, яким є це обличчя. А що ж робити? Бути людиною з доброю душею. Хотілося б, щоб ви навчилися розбиратися у людях. А для цього треба багато придивлятися, розмірковувати над учинками.
IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
;;
Підсумкова бесіда
1. Які висновки ви зробили для себе?
2. Що корисного ви дізналися на уроці?
3. Які уроки Шерлока Холмса слід запам’ятати?
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підготуйтеся до уроку зв’язного мовлення; подумайте над написанням власної детективної історії.
Категорія: Зарубіжна література 7 клас | Додав: uthitel (10.02.2014)
Переглядів: 4858 | Рейтинг: 1.3/3
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: