Редьярд Кіплінг,Аналіз вірша «Якщо», Запитання та відповіді до теми, зарубіжна література, 7 кла - Зарубіжна література 7 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 7 клас

Редьярд Кіплінг,Аналіз вірша «Якщо», Запитання та відповіді до теми, зарубіжна література, 7 кла

Редьярд Кіплінг,Аналіз вірша «Якщо», Запитання та відповіді до теми, зарубіжна література, 7 клас

 

1.  Зверніть увагу на те, із скількох речень складається вірш?(Одне велике речення).

2.  Як побудоване речення, яке починається сполучником якщо? (У ньому обов`язково присутня друга головна частина – підтвердження того, що відбувається за певних умов.)

3.  Давайте відразу знайдемо головну частину складнопідрядного речення з багатьма однорідними підрядними? (У перекладі Сверстюка:»Тоді весь світ тобі належить, сину, і більше: ти — Людина, сину мій», а в перекладі Стуса: «Тоді я певен: ти єси людина і землю всю своєю назовеш.»

4.  Яка ідея вірша?(Кіплінг сам був непересічною особистістю. В своїх творах він уславлює сильну особистість, здатну за будь-яких умов і обставин залишатися Людиною).

5.  Що, з точки зору Кіплінга, необхідно зробити, щоб мати право називатися Людиною?

6.  Читаємо першу строфу. У яку ситуацію потрапляє людина?(Всі проти неї, зневірилися, упали духом,  клянуть, ненавидять, оббріхують. Життєві випробування.) Як веде в такій ситуації себе справжня людина?( Вірить в себе, намагається вистояти, з`ясовує, чому так сталося, невтомно чекає свого часу.) Які риси для цього необхідні? (Сила духу, терпіння, спокій, віра в себе.) Як розумієте слова: «не грати цноти ані доброти»? (Цнота —  доброчесність, чеснота, моральність. Невинність, незайманість, непорочність, цнотливість.  Не прикидатися доброчесним, добрим,  не виправдовуватися, не загравати, а бути таким насправді.)

7.  Сформулюйте головний заповіт першої строфи. (За будь — яких життєвих негараздів вистояти, не впасти духом, невтомно чекати свого часу і «не грати цноти», тобто  не виправдовуватися, не загравати, коли тебе оббрешуть, а залишатися  правдивим, таким, яким ти є насправді — людиною.)

8.  Читаємо другу строфу. Від чого застерігає автор людину?( Від мрійництва, культу думки, зазнайства. Буде дано дар, талант, мрії, думки – не створюй кумирів, не зазнавайся). Чому автор порівнює Тріумф і Нещастя?(Тріумф – видатний, блискучий успіх, перемога, торжество. Почуття гордості і радості за свій успіх. В такій ситуації люди часто зазнаються, пишаються собою, а в нещасті більш простіші, страждають, обдумують. «Страждання олюднює!». Тому автор застерігає бути людиною і в перемогах, і коли ти переможений. Прийде слава або станеш нещасливим, все втратиш – залишайся незворушним. Не опускай руки у розпачі.) Про яке випробування йдеться в рядках: «Якщо впаде все, чим ти жив, і знову зумієш все почати – і звести…»?(Все втративши, ризикуй і почни усе спочатку.)

9.  Назвіть риси характеру, які повинна в собі виховувати справжня людина для подолання труднощів, котрі підстерігають її на життєвому шляху?(Скромність, оптимізм,  стійкість наполегливість,…)

10. Читаємо третю строфу. Про які труднощі говориться у цій строфі?(Втрата останньої надії). Що ж в такій ситуації повинна робити справжня людина?(Бути сильною не лише фізично, а й морально. Зібрати усю свою волю і вистояти. Отже, мусить жити і боротися, навіть все втративши. Не жаліти матеріальне, а дбати про духовне.)

11. Назвіть головні образи четвертої строфи. (Юрба, Король, весь світ).

12. Яку алегорію втілено в образах юрби і Короля?(Простий народ і влада).

13. Які чесноти повинна мати людина, щоб не загубитися в юрбі та не пнутися до високих чинів?(Якщо опинишся на соціальному дні, або зумієш піднестися – не втрать себе, не зрадь собі. Веди себе гідно  з найгіршими людьми і не втрачай простоти, ставши відомим чи при владі.  Шляхетність, простота. Шляхетний – який відзначається високими моральними якостями, який дістав добре виховання, благородний, лицарський, чесний. Вести себе так, щоб  «ні враг, ні друг, котрого любиш, нічим не можуть дорікти.»)

14. Як називається  такий  художній прийом? Яке його значення?(Тріумф – нещастя; «вистоїш» — «упали духом», юрба – Король. Це антитеза. Протистояння Людини ницим смакам і думкам юрби, здатність залишатися гідною у стосунках з можновладцями, робити добрі справи, не хизуючись цим.)

15. Який заповіт дає сину щодо кожної хвилини життя?(Берегти кожну хвилину. Працювати над собою, не шкодуючи себе. Кожна хвилина наповнена змістом.)

16.  Як називається єдино початок, повторення однакових слів чи синтаксичних конструкцій на початку віршованих рядків, строф або речень?(Анафора – «Якщо»). У яких раніше вивчених творах ми зустрічалися з анафорою?(Шандор Петефі «Коли ти муж – будь мужнім…», Франсуа Війон «Я знаю…»)

17. Що ж, на думку Кіплінга, треба зробити, щоб мати право називатися Людиною?(Бути стійким у випробуваннях, залишатися самим собою,  робити добрі справи, не втрачати гідності,  не шкодувати себе, постійно працювати над собою. Якщо ти зможеш так жити, то світ, випробувавши тебе, відступить і належатиме тобі, бо ти – Людина!)

18.  Яка провідна думка твору? (Людиною має право називатися лише той, хто в будь-яких ситуаціях прагне і вміє залишатися самим собою, йти своїм шляхом у житті, не втрачати почуття гідності ані перед юрбою, ані перед королем, робити добрі справи, не хизуючись цим.)

19. До якого виду лірики належить вірш?(Філософська лірика. Намагається одним складним реченням дати відповідь на філософське питання про справжню сутність Людини.)

20. Кого із героїв вивчених літературних творів можна назвати справжньою Людиною?

 

Категорія: Зарубіжна література 7 клас | Додав: uthitel (09.04.2015)
Переглядів: 4490 | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: