УРОК № 9 ТЕМА: МІФИ ДАВНЬОГО ЄГИПТУ (РА ТА АПОП. ЯК ТЕФНУТ ПОКИНУЛА ЄГИПЕТ) - Зарубіжна література 6 клас (Нова програма) - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 6 клас (Нова програма)

УРОК № 9 ТЕМА: МІФИ ДАВНЬОГО ЄГИПТУ (РА ТА АПОП. ЯК ТЕФНУТ ПОКИНУЛА ЄГИПЕТ)

УРОК № 9

ТЕМА:   МІФИ ДАВНЬОГО ЄГИПТУ (РА ТА АПОП. ЯК ТЕФНУТ ПОКИНУЛА ЄГИПЕТ)

Мета:   ознайомити учнів з особливостями культури Давнього Єгипту на прикладі його міфології; розвивати в учнів уміння аналізувати давньоєгипетські міфи, виявляти аналоги з давньогрецькими та давньоіндійськими міфами; сприяти розвиткові в учнів логічного мислення, зв'язного мовлення, навичок переказу, виразного читання; формувати у школярів інтерес до культурної спадщини народів світу.

Очікувані результати: учень (учениця) знає особливості культури Давнього Єгипту; знає зміст міфів, що розглядаються на уроці, та розкриває їх загальнолюдське зна­чення; уміє аналізувати тексти міфів; виявляє подібність між єгипетськими, давньогрецькими та давньоіндійськими міфами; висловлює особисте враження від прочитаних міфів.

Обладнання: підручник; хрестоматія; обладнання для перегляду презентацій.

Тип уроку:   урок вивчення нового матеріалу та первинного закріплення знань/ умінь,

навичок.

Вид уроку:   комбінований.

Хід уроку

 

І.   ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.   ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

 

Здійснюється в ході уроку.

III.   АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

0 Запитання до учнів

1. Що таке міф?

2. Як ви розумієте поняття «міфологія»?

IV.    МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Е Слово вчителя

Однією з найдавніших держав на Землі є Давній Єгипет. Єгипетське Царство, що складалося з Верхнього та Нижнього Царств, виникло в долині ріки Ніл у ІУ-ІП тис. до н. е.

За свою історію ця держава пережила кілька розпадів через чвари між окремими областями та напади кочівників. Унаслідок цього утворилося спочатку Середнє, а потім Нове Царство.

Єгиптяни збудували систему зрошувальних споруд, прибор­кавши Ніл, завдяки чому країна стала житницею Давнього Сходу. Вони залишили світові величні піраміди й храми, Численні наукові досягнення. Давньоєгипетські вчені створили карти зоряного неба та сонячний календар, за яким рік мав 365 днів і поділявся на 12 міся­ців по ЗО днів у кожному. Медики Давнього Єгипту досягли визнач­них успіхів у галузі медицини, оволоділи мистецтвом муміфікації.

Краще зрозуміти культуру давніх єгиптян можна через їхні релігійні уявлення, що відобразилися в міфології. Формування єги­петської міфології розпочалося у УІ-ГУ тис. до н. е. У кожній об­ласті (номі) склався свій пантеон і культ богів, втілених у небесних світилах, каменях, деревах, птахах, зміях тощо.

Вищим культом був культ сонячного божества. Тож неви­падково Єгипет називали «країною Сонця», а фараонів — «си­нами Сонця». Головним божеством був бог Сонця на ймення Ра. Важливим вважався також культ помираючого і воскресаючого бога Осіріса.

Майже всіх богів давні єгиптяни зображували людьми з голо­вами тварин або птахів. Так бог родючості Апіс зображувався з голо­вою бика, богиня кохання Баст — кішки, богиня долі Ісіда — корови, богиня вологи Тефнут — левиці, бог царства мертвих Анубіс — шакала.

ІV.   ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ, .

VI.   СПРИЙНЯТТЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

 0 Виразне читання міфу «Ра та Апоп»

0 Бесіда

1. Хто такий Ра? (Давньоєгипетський бог Сонця.)

2. Які варіанти міфів про його народження вам відомі? (Міфи про народження Ра пов'язані з уявленнями давніх єгиптян про створення світу. Вони вірили, що спочатку існував лише безмежний океан, водяний хаос Нун. Із його глибин вийшли боги, одним з яких був Сонце — Ра. За іншою версією, Ра з'явився на світ з квітки, яка розцвіла на пагорбі серед без­межного океаіїу. А ще один міф розповідає, що Ра вийшов із яйця, яке зніс птах, що піднявся з водяної безодні.)

3. Хто був заклятим ворогом Ра? (Велетенський змій Апоп.)

4. Як Апоп вирішив позбутися Ра? (Він вирішив випити води   ' підземного Нілу, щоб Ра не міг пропливати царством пітьми ' на своєму човні.)

0 Переказ тексту , Розкажіть про перемогу Ра над Апопом.

0 Творчі завдання

1. Опишіть, яким ви уявляєте Ра.

2. Від імені бога Ра поясніть, чому він пощадив Апопа.

X

0 Запитання до учнів

1. Яке явище пояснювали давні єгиптяни за допомогою міфу про Ра та Апопа? (Зміну дня і ночі.)

2. Що символізує щоденна боротьба Ра з Апопом? (Одвічну бо­ротьбу добра зі злом і незмінну перемогу добра.)

3. Про які вірування давніх єгиптян ви дізналися з аналізова­ного міфу?

0 Дослідницька робота

1. Порівняйте, як пояснювали зміну дня і ночі давні єгиптяни

та давні індійці.

 2. Які уявлення про світ є спільними для давніх греків і дав­ніх єгиптян? (Існування підземного царства, підземної ріки, втілення Сонця в образі бога тощо.)
Виразне читання міфу «Як Тефнут покинула Єгипет»

VII.   ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК

1.Хто така Тофнут? (У єгипетській міфології Тефнут — богиня І, (іонька Ра. Після того як був створений світ, Тефнут синіли Оком Ра Сонячним Оком, берегинею справедливості)

2. Чому Тефнут покинула Єгипет? (Вона посварилася з бать­ком.)

3. Яке лихо почалося в країні, коли Тефнут пішла? (Оскільки Тефнут була богинею вологи, то, коли вона пішла, у країні почалася посуха. Усі потерпали від спраги і голоду.)

4. Як Ра вирішив зарадити біді, що спіткала Єгипет? (Він по­кликав до себе бога повітря Шу та бога мудрості Тота і на­казав їм повернути Тефнут додому.)

0 Переказ тексту

Розкажіть, як вдалося повернути богиню вологи.

0 Запитання до учнів

1. Які особисті якості допомогли богам Шу і Тоту вмовити Тефнут повернутися додому?

2. Які риси характеру богині вологи ви можете назвати, про­читавши міф?

3. Яке явище природи пояснювали давні єгиптяни за допомогою міфу про богиню Тефнут? (Посуху.)

4. Символом чого став шлюб Тефнут і Шу? (Символом родючості та врожаю.)

0 Завдання учням

Розкажіть, чого, на вашу думку, може навчити нас міф про Тефнут. (Сварки завжди мають негативні наслідки, тож краще їх уникати. Мудрість, розсудливість і винахідливість зарадять будь-якій біді.)

0 Повідомлення учнів «Єгипетська міфологія в мистецтві»

(Учитель може, доповнити повідомлення учнів демонстра­цією слайдів №9-13 із презентації «Міфологічні образи в різних видах мистецтва»*)

0 Бесіда

1. Що ви дізналися про цивілізацію Давнього Єгипту?

2. Як давні єгиптяни зображували богів?

3. Назвіть богів Давнього Єгипту, яких ви запам'ятали.

4. Що вразило вас у міфах давніх єгиптян, що було для вас незвичним?

VIII.   ОГОЛОШЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Повторити поняття «міф», «казка» та жанрові особливості міфів і казок.

 

 

Категорія: Зарубіжна література 6 клас (Нова програма) | Додав: uthitel (28.09.2014)
Переглядів: 4699 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: