УРОК №6 ТЕМА: МЕТАМОРФОЗИ СВІТУ (МІФ ПРО НАРЦИСА. МІФ ПРО ДЕМЕТРУ І ПЕРСЕФОНУ) - Зарубіжна література 6 клас (Нова програма) - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 6 клас (Нова програма)

УРОК №6 ТЕМА: МЕТАМОРФОЗИ СВІТУ (МІФ ПРО НАРЦИСА. МІФ ПРО ДЕМЕТРУ І ПЕРСЕФОНУ)

 

УРОК 6

 

ТЕМА:   МЕТАМОРФОЗИ СВІТУ (МІФ ПРО НАРЦИСА. МІФ ПРО ДЕМЕТРУ І ПЕРСЕФОНУ)

Мета:   продовжувати ознайомлювати учнів з особливостями давньогрецької міфології на прикладі міфів про Нарциса, про Деметру й Персефону; сприяти розвиткові в учнів логічного мислення, пам'яті, спостережливості, вмінь правильно уза­гальнювати дані і робити висновки під час аналізу тексту, навичок виразного читання, переказу; сприяти вихованню у школярів негативного ставлення до самозакоханості, егоїзму.

Очікувані результати: учень (учениця) знає зміст міфів про Нарциса, про Деметру і Персефону та розкриває їх загальнолюдське значення; може переказати прочитане; визначає основні проблеми, порушені в міфах; характеризує мі­фологічні образи; виявляє в міфах втілення уявлень давніх людей про світ; робить узагальнення та висновки у процесі аналізу міфів; висловлює власне враження від прочитаного; розповідає про втілення сюжетів міфів у різних видах мистецтва.

Обладнанняпідручник; хрестоматія; книга К. Словацької «Міфи Стародавньої Греції»; тлу­мачний словник; фото скульптур Деметри.

Тип уроку:   урок закріплення знань, умінь, навичок.

Вид уроку:   комбінований.


ХІД УРОКУ

 

II.   ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Здійснюється в ході уроку.

III.   АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

І.   ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

0 Перевірка творів учнів на тему «Чого навчає міф про Дедала та Ікара?» та їх короткий аналіз.

IV.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

0 Слово вчителя

У давньогрецькій міфології є ціла низка міфів, які поясню­ють появу дерев, квітів, тварин, різні природні явища. Як правило, в таких міфах відбувається метаморфоза (перетворення) людини на рослину чи тварину. '

0 Словникова робота

Метаморфози (від грецьк. теГатогрїІозів) перетворення чого-небудь; загальні процеси, що відбуваються у всесвіті.

V.   ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ,

ФОРМУЛЮВАННЯ РАЗОМ З УЧНЯМИ МЕТИ уроКУ

VI.   СПРИЙНЯТТЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

0 Виразне читання міфу «Нарцис»

0 Бесіда

1. Хто такий Нарцис? (Син річкового бога Кефіса й наяди Лі-ріопи, мисливець.)

2. Чим Нарцис був особливий? (Він був дуже вродливим.)

3. Визначте провідні риси характеру Нарциса. (Непомірна гор­диня і зневажливе ставлення до інших.)

4. Хто і як покарав зухвальця за пиху? (Його покарала богиня кохання Афродіта (за іншою версією — богиня людської долі Немесіда). На полюванні юнак побачив у воді струмка своє відображення і так закохався в нього, що невдовзі з любові помер.)

0 Запитання до учнів

Як відомо, існує поняття «нарцисизм». Як ви думаєте, що воно означає? (Це риса характеру, синонім самозакоханості.)

0 Бесіда

1. Яке природне явище пояснює міф про Нарциса? (Луну.)

2. Появу якої рослини пояснює міф? (Квітки нарциса.)

3. Що вам відомо про німфу Ехо та її долю?

0 Запитання до учнів   ,.

Чого навчає міф про Нарциса? (Бережливого ставлення до почуттів іншої людини, уміння цінувати кохання. За уявленнями давніх греків, кохання — дар богів, воно завжди гідне поваги, неза­лежно від того, взаємне воно чи ні. А пиха і нехтування коханням неодмінно мають бути покараними.)

0 Слово вчителя

Із давніх-давен людство прагнуло зрозуміти природні закони, пов'язані зі зміною пір року. На ранніх етапах розвитку цивілі­зації люди ще нічого не знали про планети, обертання Землі на­вколо Сонця, тому й пояснювали всі природні зміни волею богів. Так виник давньогрецький міф про богиню Деметру та її доньку Персефону:

0 Запитання до учнів

1. За що відповідала богиня Деметра у грецькому пантеоні бо­гів? (Як і Гера, вона була богинею землі, хліборобства, родю­чості, достатку, лісів та шлюбу. За деякими міфами, вона теж була дружиною Зевса.)

2. Що відомо про батьків Деметри? (Батько — бог Кронос, мати богиня Рея, сестра Зевса.)

0 Виразне читання міфу «Деметра і Персефона»

0 Бесіда

1. Якою зображена Деметра у міфі?

2. Як звали доньку Деметри? (Персефона, або Кора.)

3. Чому бог підземного царства Аїд викрав Персефону? (Бо за­кохався в неї.)

0 Творче завдання

Розкажіть від імені Деметри про те, як вона шукала свою доньку. Спробуйте передати почуття нещасної матері.

0 Бесіда

1. Хто розповів Деметрі правду про долю доньки? (Бог сонця Геліос.)

2. Як богиня переживала своє горе? (Деметра не поверну­лася на Олімп до богів, які не знали печалі. У подобі про­стої смертної жінки в чорному вбранні ходила вона землею, тяжко сумуючи за дочкою.)

3. Які зміни сталися в природі через жалобу Деметри? (Природа теж сумувала разом із богинею. Чорний жахливий час на­став для людей. Земля перестала родити, зів'яли квіти і трави, засохли дерева.)

4. Хто вирішив припинити страждання Деметри і повернути землі родючість? (Зевс. Він послав меткого Гермеса, вісника богів, щоб той умовив Аїда віддати полонянку.)

0 Переказ тексту

Розкажіть, як Зевс вирішив суперечку між Аїдом та Деметрою того, з ким залишиться Персефона.

0 Запитання до учнів

1. Як на рішення верховного бога щодо долі Персефони відреагувала природа?

2. Який природний закон пояснили давні греки за допомогою міфу про Деметру і Персефону?

0 Повідомлення учнів «Образи Деметри й Персефони в мистецтві» (див. Ф-дддаток)

0 Робота з фотографіями скульптур Деметри (скульптури Фідія і римської копії скульп­тури IV ст. н. е.)

1. Якою зображена богиня у цих скульптурах?

2. Яка зі скульптур вам подобається більше і чому?

VII.   ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК

0 Запитання до учнів

1. Як давні греки пояснювали появу різних рослин, тварин, природні явища?

2. Який із розглянутих на уроці міфів вам сподобався більше? Чому?

3. Які життєві уроки можна винести з прочитаних міфів?

VIII.   ОГОЛОШЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Написати твір-мініатюру на тему «Уявлення давніх греків про світ» (на матеріалі вивчених міфів). Прочитати міфи «Шгмаліон і Еалатея», «Орфей і Еврідіка». Пояснити значення .фразеологізмів; титанічна боротьба, танталові муки, сізіфова праця, нитка Аріадни* троянський кінь, ахіллесова п'ята, авгієві стайні, яблуко розбрату.

Категорія: Зарубіжна література 6 клас (Нова програма) | Додав: uthitel (07.09.2014)
Переглядів: 5794 | Рейтинг: 2.6/5
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: