УРОК №62 ТЕМА: М. ЕНДЕ ТА ЙОГО ФАНТАСТИЧНА ПОВІСТЬ «ДЖИМ ҐУДЗИК І МАШИНІСТ ЛУКАС» - Зарубіжна література 6 клас (Нова програма) - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 6 клас (Нова програма)

УРОК №62 ТЕМА: М. ЕНДЕ ТА ЙОГО ФАНТАСТИЧНА ПОВІСТЬ «ДЖИМ ҐУДЗИК І МАШИНІСТ ЛУКАС»

УРОК 62

ТЕМА:   М. ЕНДЕ ТА ЙОГО ФАНТАСТИЧНА ПОВІСТЬ «ДЖИМ ҐУДЗИК І МАШИНІСТ ЛУКАС»

Мета:   ознайомити учнів із біографією і творчістю М. Енде; поглибити уявлення учнів про повість та її різновиди, про фантастичну літературу; розвивати в учнів логічне мислення, уяву, зв'язне мовлення, навички виразного читання, пере­казу, вміння аналізувати літературні твори.

Очікувані результати: учень (учениця) знає ключові факти про життя і творчість М. Енде; знає зміст повісті «Джим Ґудзик і машиніст Лукас»; визначає жанрові ознаки твору; висловлює власну думку щодо прочитаного.

Обладнанняпідручник; хрестоматія; тексти повісті «Джим Ґудзик і машиніст Лукас» (у пере­кладі на вибір учителя); ілюстрації до_твору (І. Дж. Тріппа або інших на ви-і бір учителя); портрет М. Енде; виставка творів письменника; обладнання для перегляду презентацій.

Тип уроку:   урок вивчення нового матеріалу та первинного закріплення знань, умінь,

навичок.

 Вид уроку:   комбінований.     

Хід уроку

І.   ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.   ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Здійснюється в ході уроку.
 
III.   АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

0 Запитання до учнів

1. Що таке казка?

2. Що таке повість?

3. Як можуть поєднуватися жанри казки і повісті?

4. Які казкові повісті ви читали?

IV.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Слово вчителя

Казкова повість німецького письменника М. Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас» вже півстоліття користується надзви­чайною популярністю у дітей всього світу. У Західній Європі важко знайти дитячу кімнату, в якій би не було іграшок-персонажів цієї повісті. Чим же полонив уяву юних читачів цей твір? Це ми з'ясуємо сьогодні на уроці.

V.   ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ,

Формулювання з учнями мети уроку

VI.   СПРИЙНЯТТЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

ЇЙ Повідомлення учнів про життя і творчість М. Енде

 

0 Запитання до учнів

1. Які твори М. Енде ви читали?

2. Чи бачили ви мультфільми або фільми, зняті за мотивами творів М. Енде? Які саме?

Презе.

ІІІ. Слово вчителя

У книгах для дітей М. Енде читачів вражає дивовижний світ фантазії автора. Він створює та детально описує цілі казкові кра­їни. У кожному його творі багато героїв, і кожен із них вирізня­ється особливими рисами.

0 Бесіда

1і Де відбувається дія твору «Джим Ґудзик і машиніст Лукас»?

2. Що вам відомо про Нодогадію?

3. Назвіть героїв твору.

0 Переказ тексту

1. Розкажіть, як Джим з'явився на острові.

2. Розкажіть, що вам підомо про машиніста Лукаса.

0 Робота з текстом

Знайдіть у тексті і зачитайте портрети Джима та Лукаса.

ІІІІ. Бесіда

1. Чому Джима про.чішл й Ґудзиком?

2. Чому машиніст іа Джимом вирішили покинути Недогадію?

3. У який спосіб мандрунали машиніст Лукас та Джим Ґудзик?

4. Де довелося побушпчі Джиму та Лукасу під час їхньої подо­рожі?

ЇЙ Творче завдання

Від імені Джимл ҐуДіІикн розкажіть про своє перебування у Китаї. Яке враження гирішшін на вас ця країна? Що вас вразило в її культурі та звичаях?

0 Бесіда

1. Хто викрав принцесу Кнтпю Лі Ши, доньку імператора Пунг Гінга? Де її утримували?

2. Чому Лукас і Джим Гудзик вирішили врятувати принцесу?'

3. Як друзі дізналися, що Джима теж колись викрали пірати?

0 Робота з текстом

1. Знайдіть у тексті описи Драконячого міста. Проаналізуйте, які частини мови найбільше використовує автор у цих опи­сах? Наведіть приклади, («На вулицях стояв неймовірний ґвалт. Дракони верещали, бурчали, гарчали, гуркотіли, обзивалися, репетували, горлопанили, кашляли, нестямно волали, вили, сміялися, свистіли, лаялися, чхали, пих­кали, сопіли, зітхали, тупотіли, гуділи, шипіли і бог знає що ще вони там робили». Найбільше використовуються дієслова1, які передають рух, що відбувався в місті, ме­тушню.)

2. Зачитайте, якими зображено мешканців Драконячого міста. («Мешканці драконячого міста носилися як шалені, не роз-бираючи^ороги,— їм нічого не варто було відіпхнути кого-небудь вбік, збити з ніг, віддавити кому-небудь хвіст, а то й просто без усякого сорому пройтися по чиїйсь голові,— за­галом, особливою дружелюбністю і привітністю вони не від­різнялися».) .

0 Бесіда

1. Кого не було в Драконячому місті? Чому? (Дітей. Дракони не вмирають, вони вічні. А діти-дракони не зможуть ви­рости в місті, де гуляють велетенські дракони з величез­ними хвостами.)

2. Де Джим та Лукас .знайшли принцесу? (У школі фрау Зубпер.)

3. Що вжахнуло друзів у школі фрау Зубпер? (Те, що учні були прикуті до парт, а Драконща била дітей.)

0 Робота з текстом

Знайдіть у тексті портрет фрау Зубпер і зачитайте. («На дов­гій худій шиї відчайдушна випирав кадик, а з хижої пащі стир­чав єдиний зуб, який надавав драконівській морді абсолютно мер­зенного виразу. Сумнівів не залишалося: цей Дракон не дракон, а Драконша — пані Зубпер власною персоною».)

0 Переказ тексту

1. Перекажіть, як вдалося перемогти Драконшу.

2. Розкажіть, як герої змогли повернутися до Китаю.

0 Творче завдання

Уявіть, що вам потрібно написати епілог до твору «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Розкажіть, про що б ви розповіли в ньому. .

Коментар учителя

Епілог — це заключна глава художнього твору, яка розповідає про подальшу долю героїв.

VII.   ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК

0 Завдання учням

1. Прослідкуйте, як автор розкриває у творі складні наукові по­няття. Знайдіть ці пояснення в тексті. (У тексті пояснюються такі поняття, як фата-моргана, оазис, уявні велетні, лава,)

2. Назвіть жанрові ознаки повісті та казки, які має твір «Джим Ґудзик та машиніст Лукас».

0 Бесіда

1. Що ви дізналися про письменника М. Енде?

2. Назвіть найбільш відомі твори М. Енде.

3. Який епізод твору «Джим Ґудзик і машиніст Лукас» вам най­більше запам'ятався?

4. Що б ви розповіли про книгу «Джим Ґудзик і машиніст Лукас», якби хотіли зацікавити нею читачів?

VIII.   ОГОЛОШЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Дібрати матеріали для відповіді на питання «Які мо­ральні цінності є важливими для героїв твору?». Творче завдання: створити власні ілюстрації до твору.

 

Категорія: Зарубіжна література 6 клас (Нова програма) | Додав: uthitel (07.04.2015)
Переглядів: 5682 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 2.0/5
Всього коментарів: 2
2  
Пизда ёбланая вобще ублюдское дермо

1  
фу-фу-фу-фу-фу-фу-фу!Капець яке багно

Ім`я *:
Email *:
Код *: