УРОК №61 (1) ТЕМА: РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ. НАПИСАННЯ ТВОРУ ЗА ПОВІСТЮ А. ЛІНДҐРЕН «БРАТИ ЛЕВ'ЯЧЕ СЕРЦЕ» - Зарубіжна література 6 клас (Нова програма) - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 6 клас (Нова програма)

УРОК №61 (1) ТЕМА: РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ. НАПИСАННЯ ТВОРУ ЗА ПОВІСТЮ А. ЛІНДҐРЕН «БРАТИ ЛЕВ'ЯЧЕ СЕРЦЕ»

УРОК 61 (1)   ТЕМА:   РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ. НАПИСАННЯ ТВОРУ

ЗА ПОВІСТЮ А. ЛІНДҐРЕН «БРАТИ ЛЕВ'ЯЧЕ СЕРЦЕ»

Мета:   розвивати в учнів творчі здібності, усне й писемне зв'язне мовлення; форму­вати вміння висловлювати власну думку та аргументувати її. Очікувані результати: учень (учениця) зв'язно та аргументовано висловлює свою думку

на одну із запропонованих тем.

Обладнання: зошити учнів; хрестоматія; тексти повісті «Брати Лев'яче Серце».
Тип урокуурок розвитку мовлення.
Вид уроку:   самостійна робота.

Хід уроку

І,   ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.   ОГОЛОШЕННЯІ ТЕМИ ТВОРІВ  (НА.ВИБІР УЧНІВ)

1. Мої враження від повісті А. Ліндґрен «Брати Лев'яче Серце».

2. Про що змусила мене замислитися повість А. Ліндґрен «Брати Лев'яче Серце».

III.   РОБОТА УЧНІВ НАД ТВОРОМ 0 Написання твору на чернетці 0 Редагування твору 0 Переписування твору в зошит 0 Перевірка твору •

IV.   ОГОЛОШЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Підготувати повідомлення про життя і творчість М. Енде. Прочитати твір «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Повторити по­няття «повість», «казка», характерні ознаки цих жанрів.

 

УРОК № 59 (2) ТЕМА: «ЧАРІВНИЦЯ ІЗ ШВЕЦІЇ» А. ЛІНДҐРЕН ТА її ПОВІСТЬ «МІО, МІЙ МІО»

 

Мета:ознайомити учнів із біографією і творчістю шведської письменниці А. Ліндґрен;

розвивати в учнів логічне мислення, зв'язне мовлення, навички переказу,

творчої роботи, уміння аналізувати художні твори; сприяти збагаченню внутрішнього світу школярів.

Очікувані результатиучень (учениця) знає ключові факти про життя та творчість

А. Ліндґрен; знає зміст повісті «Міо, мій Міо» і визначає її жанрові ознаки;

характеризує героїв твору; висловлює своє враження про прочитаний твір.

Обладнання:   підручник; хрестоматія; тексти повісті «Міо, мій Міо» в перекладі 0. Сенкж; портрет

А. Ліндґрен; виставка творів казкарки; обладнання для перегляду презентацій.

Тип уроку:   урок вивчення нового матеріалу та первинного закріплення знань, умінь, навичок.

Вид уроку:   комбінований.

Діти не можуть жити без сонця, лісу і трави, берестяних човників і іграшко­вих куренів. Діти повинні гратись, радіти життю, бути щасливими!

Астрід Ліндґрен

 

Хід уроку

 

І.   ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

3     І|.   ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Здійснюється в ході уроку.

III.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

0 Слово вчителя

«Чарівницею із Швеції» називають дитячу письменницю Астрід Анну Емілію Ліндґрен. її повісті та казки «Малюк та Карлсон, який живе на даху», «Пеппі Довгапанчоха», «Расмус-волоцюга», «Міо, мій Міо», «Брати Лев'яче Серце» та багато інших стали відомими на весь світ. Важко знайти дитину, яка б не читала жодного із цих творів.

IV.   ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ,

ФОРМУЛЮВАННЯ РАЗОМ З УЧНЯМИ МЕТИ УРОКУ

V.   СПРИЙНЯТТЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

0 Повідомлення учнів про життя і творчість А. Ліндґрен (див. СО-додаток)

Учитель може доповнити виступ учнів демонстрацією презентації«"Чарівниця зі Швеції" А. Ліндґрен»*.

0 Слово вчителя

Астрід Ліндґрен була дуже шанованою людиною. Вона вра­жала людяною манерою спілкування з усіма, незалежно від соці­ального становища особи.

Була великою гуманісткою, дуже любила природу, закли­кала берегти її та вчила захоплюватися її красою. Вимагала поваги до тварин і вважала, що вони мають здатність відчувати. Виступала за виховання дітей без насильства і тілесних покарань.

Письменниця часто виступала по радіо й телебаченню, чи­тала власні твори, проводила різноманітні вікторини й розмовні

програми.

Астрід Ліндґрен є лауреатом Ордену Усмішки. На церемонії , вручення цієї премії, лауреат має, посміхаючись, випити склянку

лимонного соку.

У 2002 році урядом Швеції у пам'ять та на честь видатної дитячої письменниці, було засновано премію імені Астрід Ліндґрен. У столиці Швеції Стокгольмі споруджено пам'ятник письменниці, її іменем назва одна з вулиць. Ім'я Астрід Ліндґрен носить також

невеликий астероїд.

Книги письменниці перекладено більше ніж 60 мовами світу. Українською мовою багато її творів переклала Ольга Сенюк.

0 Робота з епіграфом

1. Як ви розумієте слова письменниці?

2. Що можна сказати про людські якості А. Ліндґрен, судячи з її вислову? ,

0 Літературна гра «Пригадай зміст повісті "Міо, мій Міо"»

1) Місто, в якому жив головний герой. (Стокгольм.)  

2) Ім'я Міо в реальному житті. (Бу Вільгельм Ульсон, або Буссе.)

3) Хто спав у порожній пляшці? (Дух-)

4) Товариш Міо в реальному житті. (Бенко.)

5) Назва країни, куди потрапив Міо. (Країна Далека.)
6) Титул батька Міо. (Король.)

7) Скільки років король шукав свого сина? (Дев'ять років.)

8) Найжорстокіший лицар. (Като.)

9) Товариш Міо в Країні Далекій. (Юм-Юм.)

10) Кличк^ коня Міо. (Міраміс.)

11) Хлопчик-сопілкар. (Нонно.)

0 Гра «Відгадай анаграму»

(Анаграма — це слово, в якому літери переставлені в іншому порядку.)

1. Сі-ма-рі-м. (Міраміс.)

2. Ак-ел-да-на-ї-ра-к. (Країна Далека.)

3. Ор-ез-огве-тре-м. (Мертве Озеро.)

0 Переказ тексту

Розкажіть, що вам відомо про життя Буссе Ульсона до того, як він потрапив у Країну Далеку.

0 Бесіда

1. Знайдіть і зачитайте опис зовнішності Міо.

2. Як Буссе потрапив до Країни Далекої?

3. Чому хлопчик став зватися Міо?

4. Яким виявився батько Міо? Знайдіть його опис у тексті.

5. Кого не вистачало Міо у королівстві? (Друга.)

6. Як Міо потоваришував із Юм-Юмом?

0 Проблемне запитання

Як ви думаєте, чому і батько Міо, і Юм-Юм, і Юм-Юмова мати були схожими на людей, яких Міо знав раніше і яким сим­патизував?

В Переказ тексту

Розкажіть про дива Країни Далекої.

ЕІ Запитання до учнів

Як ви думаєте, символом чого у творі є колодязь, який на­шіптував казки? (Це символ пам'яті народу, джерел духовності. На жаль, колодязь забутий, тобто люди з роками забувають своє коріння. Символічно, що казки колодязя в повісті слухають діти, за якими майбутнє. Можливо, саме вони й не дадуть загинути ми­нувшині.)

0 Бесіда

1. Яка казка з тих, що розповідав колодязь, найбільше припили Міо? (Про королевича, який вирушив у мандри місячної ночі та їхав Пущею.)

2. Хто загрожував Країні Далекій? (Жорстокий лицар Капт.)

3. Що лихого вчинив Като? (Він перетворив підвладні йолІІ/ землі і води на Мертвий Ліс і Мертве Озеро, викрав і по лонив дітей, чинив грабунки.)

4. Чому Міо мав їхати до Країни  Чужинецької?  (Тому,  що за пророцтвом, Міо мав звільнити людей від страшного ли царя Като.)

5. Хто і чому вирушив разом з Міо до Країни Чужинецької? (Юм-Юм, оскільки у пророцтві було сказало, що «хлопець Ісо ролівської крові на білому золотогривому коні разом зі своїм єдиним другом» мають перемогти Като. Крім того, Юм-Юм не міг покинути друга в небезпеці.)

0 Інтерактивна гра «Мікрофон»

1. Розкажіть, яким вам уявляється життя в Країні Чужи нецькій.

2. Як би ви допомогли Міо та Юм-Юму в поході проти Като, якби мали таку можливість?

  • Бесіда

1. Де Міо та Юм-Юм знайшли Зброяра? (У печері.)

2. Що розповів хлопцям Зброяр про лицаря Като? (Він розповів, що в лицаря Като кам'яне серце, правої кисті у нього немає, а замість неї — залізний пазур. Саме цим пазуром він види­рає людям серця з грудей. А натомість кладе туди камінь.)

3. Як Зброяр допоміг хлопцям? (Він дав Міо палахкого меча, вказав шлях: у скелі, подарував човна.)

  • Робота з текстом

Знайдіть у тексті відповіді на питання (розділ  «Залізний

пазур»).

1. Як Зброяр застерігав Міо? («Будь обережний, королевичу Міо! Будь обережний, коли побачиш залізний пазур. Якщо ти не триматимеш напоготові меча, тобі буде кінець, ко­ролевичу Міо».)

2. Що хвилювало Міо, коли він піднімався до замку Като? («'Цікаво, чи знають про це ті, хто чекав тисячі років? Цікаво, чи знають вони, що боротьба має відбутися цієї ночі, і чи думають про мене? Чи думає про мене мій тато-король? »)
0 інтерактивна гра «Мікрофон»

Скажіть слова, які б підтримали Міо та Юм-Юма перед битвою.

0 Переказ тексту   

1. Розкажіть, як Міо попався на хитрість Като.

2. Розкажіть, як Міо та Юм-Юму вдалося врятуватися.

0 Запитання до учнів

Які якості особистості виявили Міо та Юм-Юм у боротьбі проти Като?

0 Завдання учням •

1. Дайте визначення повісті і назвіть її жанрові ознаки.

2. Доведіть, що твір «Міо, мій Міо» є повістю,

3. Назвіть ознаки казки, наявні у творі «Міо, мій Міо».
Коментар учителя

Дехто з літературознавців відносить казкову повість А. ЛінДґрен «Міо, мій Міо» до такого різновиду літератури, як «феитезі».

Фентезі (від англ. їапіаіу фантазія) — це вид фантастичної літератури, де магія та інші надприродні явища € головними елементами сюжету. Дія у творах фентезі зазвичай відбувається у вигаданих світах, де магія € звичною справою. Першими авто­рами фентезі вважаються Р. Говард (цикл романів про Конана-варвара) та Р. Р. Толкін («Володар перснів»). Існують різні види фентезі: героїчне, епічне, ігрове, історичне, гумористичне тощо.

VI.   ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК

0 Бесіда

1. Яким було дівоче прізвище шведської письменниці А. Ліндґрен?

2. Для кого А. Ліндґрен написала свою першу казку?

3. Назвіть найбільш відомі твори письменниці. '

4. Які твори А. Ліндґрен ви .читали?

5. Як би ви визначили головну думку повісті А. Ліндґрен «Міо, мій Міо»?

VII.   ОГОЛОШЕННЯ ДОМАШНЬОГО

Дібрати цитати з тексту про хоробрість, самовідданість, взаємодопомогу героїв повісті «Міо, мій Міо».

 

Категорія: Зарубіжна література 6 клас (Нова програма) | Додав: uthitel (07.04.2015)
Переглядів: 6141 | Рейтинг: 1.8/4
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: