УРОК №60 (2) ТЕМА: МОРАЛЬНІ ЦІННОСТІ В ПОВІСТІ А. ЛІНДҐРЕН «МІО, МІЙ МІО» - Зарубіжна література 6 клас (Нова програма) - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 6 клас (Нова програма)

УРОК №60 (2) ТЕМА: МОРАЛЬНІ ЦІННОСТІ В ПОВІСТІ А. ЛІНДҐРЕН «МІО, МІЙ МІО»

УРОК 60 (2)

ТЕМА:   МОРАЛЬНІ ЦІННОСТІ В ПОВІСТІ А. ЛІНДҐРЕН «МІО, МІЙ МІО»

Мета:   допомогти учням зрозуміти філософський зміст повісті А. Ліндґрен «Міо, мій Міо»; розвивати в учнів творче і логічне мислення, зв'язне мовлення, нави­чки переказу, аналізу художнього твору, уміння характеризувати персонажів; сприяти збагаченню внутрішнього світу школярів.

Очікувані результати: учень (учениця) знає- зміст повісті «Міо, мій Міо»; визначає основні теми, розкриті у творі; розмірковує про вибір життєвої позиції, моральні цін­ності; висловлює власну думку щодо вчинків літературних героїв та проблем, піднятих у повісті.

Обладнання: підручник; хрестоматія; тексти повісті «Міо, мій Міо» у перекладі 0. Сенюк;

портрет А. Ліндґрен; обладнання для перегляду презентацій.

Тип уроку:   урок застосування знань, умінь, навичок.

Вид уроку:   комбінований.

 

Хід уроку

І.   ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.   ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Здійснюється в ході уроку.

III.   АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ; ЗНАНЬ

0 Бесіда

1. Чому Міо жив не з батьками?

2. Як Міо жилося у тітки Едлі та дядька Сікстена.

3   Як Міо потрапив до Країни Далекої?

4   Якими рисами були наділені батько Міо, Юм-Юм.

5   Що було сказано у пророцтві про призначення Міо?

IV.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ЕІ Слово вчителя

Як відомо, літературні твори не тільки розповідають про життя люде|І, нові країни, дивовижні подорожі, а й розкривають різні погляди на життя. Читаючи художній твір, кожен із нас отримує можливість над чимось замислитись, зробити певні ви­сновки, чогось навчитися. Про що ж спонукає нас подумати повість А. Ліндґрен. «Міо, мій Міо»?

V.   ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ,

ФОРМУЛЮВАННЯ РАЗОМ З УЧНЯМИ МЕТИ УРОКУ

VI.   СПРИЙНЯТТЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

0 Слово вчителя

Провідною темою повісті «Міо, мій Міо» є тема родини. Хлопчик-сирота Буссе відчував себе зайвим у прийомній сім'ї, страждав від байдужості тітки й дядька, йому бракувало бать­ківської любові. У Країні' Далекій Буссе знайшов те, про що мріяв,— люблячого і турботливого тата, який поводив себе із сином саме так, як завжди хотілося хлопчику. На прикладі прийомної та справжньої родини Міо А. Ліндґрен у яскравому контрасті по­казала, якими не мають бути і якими мають бути стосунки батьків і дітей.

ЕІ Бесіда

1. Чому, на вашу думку, тітку Едлю та дядька Сікстена не можна назвати хорошими прийомними батьками?

2. Сформулюйте уявлення Міо про ідеальні стосунки батька й сина.

3. На кого був схожий батько-король Міо?

4. Чому, на вашу думку, батько Міо, всі члени родини садів­ника були наділені саме тими якостями, які подобалися Буссе в його стокгольмських знайомих (родина Бенкс, тітка Лундін)?

ЕІ Проблемні запитання

1. Чи вірите ви в те, що Міо насправді потрапив до казкової країни? Аргументуйте.свою відповідь.

2. Куди, насправді міг подітися Буссе, якого розшукували у Стокгольмі як зниклого?

3. Як ви думаєте, про що завжди мають пам'ятати дорослі щодо

свого ставлення до дітей? (Дорослі не мають права забуватипро те, що діти потребують любові, уваги, піклування, ласки

і ніжності. А ще з ними необхідно спілкуватися. Тоді діти  не почуватимуться самотньо.)

  • Рольова гра

Уявіть себе на місці Міо, коли він дізнався про страшного лицаря Като і своє призначення. Розкажіть про ваші емоції в цей момент. Поясніть, чому Ііи нсо ж таки вирішили їхати до Країни Чужинецької на битву з ІСнто.

  • Завдання учням

1. Проаналізуйте, як у повісті розкривається тема взаємодопо­моги. Наведіть відповідні приклади з тексту.

2. Розкажіть історію дінчинки-пташки Мілімані. Поясніть, як її вдалося оживити.

3. Наведіть приклади з тексту, які ілюструють, як Міо, долав страх і невпевненість у своїх силах під час походу проти Като.

  •  Проблемне запитання

Як ви думаєте, чому, на задумкою А. Ліндґрен, Міо, навіть потрапивши до казкової країни, змушений був подолати тяжкі ви­пробування, перш ніж остпточно возз'єднатися з батьком і знайти сімейний затишок?

VII.   ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК

  • Бесіда

1. Які мрії Буссе здійснилися, коли він потрапив до Країни Далекої?

2. Про що свідчиті. ппонність Міо, незважаючи на страх і не­впевненість, вирушити на бій з лихим Като?

3. Чого навчився Міо :ш час походу проти лицаря Като?

4. Хто і як допомаган гол пішому героєві у його поході проти Като?

5. Які уроки винесли ви для себе з повісті «Міо, мій Міо»?

0 Кросворд

Розгадайте кросворд. Складіть із виділених букв слово.

1. Жінка, яка дала Міо яблуко. (Лундін.)

2. Сестра Нонно. (Ірі.)

3. Друг БуСсе у Стокгольмі. (Бепко.)

4. Друге слово в назві країни, куди потрапив Міо. (Далека.)

5. Друге ім'я Бу... Ульсена. (Вільтельм.)

6. Той, хто дав Міо меча. (Зброяр.)

7. Ім'я хлопчика, який колись був птахом. (Ено.)

8. Квіти, що росли в саду короля-батька. (Троялди.) (Зашифроване слово — Ліндґрен.)

 

 

Категорія: Зарубіжна література 6 клас (Нова програма) | Додав: uthitel (07.04.2015)
Переглядів: 8137 | Рейтинг: 4.0/6
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: