Урок № 59 (1) ТЕМА: «ЧАРІВНИЦЯ ЗІ ШВЕЦІЇ» А. ЛІНДҐРЕН ТА ЇЇ ПОВІСТЬ «БРАТИ ЛЕВ'ЯЧЕ СЕРЦЕ» - Зарубіжна література 6 клас (Нова програма) - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 6 клас (Нова програма)

Урок № 59 (1) ТЕМА: «ЧАРІВНИЦЯ ЗІ ШВЕЦІЇ» А. ЛІНДҐРЕН ТА ЇЇ ПОВІСТЬ «БРАТИ ЛЕВ'ЯЧЕ СЕРЦЕ»

Урок № 59 (1) ТЕМА: «ЧАРІВНИЦЯ ЗІ ШВЕЦІЇ» А. ЛІНДҐРЕН ТА ЇЇ ПОВІСТЬ «БРАТИ ЛЕВ'ЯЧЕ СЕРЦЕ»

Мета:ознайомити учнів із біографією і творчістю А. Ліндґрен; розвивати в учнів ло­гічне мислення, зв'язне мовлення, навички переказу, творчої роботи, вміння аналізувати художні твори; сприяти збагаченню внутрішнього світу школярів.

Очікувані результати: учень (учениця) знає ключові факти про життя і творчість А. Ліндґрен; знає зміст повісті «Брати Лев'яче Серце» та визначає її жанрові ознаки; харак­теризує героїв твору; висловлює власну позицію щодо вчинків літературних героїв та проблем, піднятих у повісті.

Обладнанняпідручник;  хрестоматія; тексти повісті «Брати Лев'яче Серце» у перекладі 0. Сенюк; портрет А. Ліндґрен; виставка творів казкарки; обладнання для пе­регляду презентацій.

Тип уроку:   урок вивчення нового матеріалу та первинного закріплення знань, умінь,

навичок.

 

Вид уроку:   комбінований. .

Діти не можуть жити без сонця, лісі/ і трави, берестяних човників і іграшко вих куренів. Діти повинні гратися, радіти життю, бути щасливими!

Астрід Ліндґрен

Хід уроку

І. .ОРГАН|ЗАЦІЙНИЙІ МОМЕНТ.

II.   ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Здійснюється в ході уроку.

III.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

0 Слово вчителя

«Чарівницею зі Швеції» називають дитячу письменницю Астрід Анну Емілію Ліндґрен. її повісті та казки «Малюк і Карлсон, який живе на даху», «Пеппі Довгапанчоха», «Расмус-волоцюга», «Міо, мій Міо», «Брати Лев'яче Серце» і багато інших стали відо­мими на весь світ. Важко знайти дитину, яка б не читала жодного із цих творів.

IV.   ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ,

ФОРМУЛЮВАННЯ РАЗОМ З УЧНЯМИ МЕТИ УРОКУ

V.   СПРИЙНЯТТЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

0 Повідомлення учнів про життя і творчість А. Ліндґрен (див. Сй-додаток)

Учитель може доповнити виступ учнів демонстрацією презентації ««Чарівниця зі Швеції» А. Ліндґрен»".

0 Слово вчителя

А. Ліндґрен була дуже шанованою людиною. Вона вражала людяною манерою спілкування з усіма, незалежно від соціального1 становища особи. Була великою гуманісткою, дуже любила природу, закликала берегти її та вчила захоплюватися її красою. Вимагала поваги до тварин і вважала, що вони мають здатність відчувати. Виступала за виховання дітей без насильства і тілесних покарані..

Письменниця часто виступала по радіо й телебаченню, чи тала власні твори, проводила різноманітні вікторини й розмовні програми.

А. Ліндґрен є лауреатом Ордену Усмішки. На церемонії вру­чення цієї премії, лауреат має, посміхаючись, випити склянку ли­монного соку.*

У 2002 р. урядом Швеції у пам'ять та на честь видатної дитячої письменниці, було засновано премію імені А. Ліндґрен. У столиці Швеції Стокгольмі споруджено пам'ятник письменниці, її іменем назва'на одна з вулиць. Ім'я А. Ліндґрен носить також невеликий астероїд.

Книги письменниці перекладено більше ніж 60 мовами світу. Українською мовою багато її творів переклала Ольга Сенюк. 0 Робота з епіграфом

1. Як ви розумієте слова письменниці?

2. Що можна сказати про людські якості А. Ліндґрен, судячи з її вислову?

0 Літературна гра «Згадай зміст повісті "Брати Лев'яче Серце"»

1.. Як звали братів — головних героїв повісті? (Старшого — Юнатан, молодшого — Карл.) Назвіть прізвище братів. (Лев.) Із ким жили брати? (З мамою, Сігрід Лев.) Як Юнатан називав свого меншого брата? (Хрущик.)

5. Про яку країну Юнатан розповів меншому братові? (Про Нангіялу.)

6. Хто першим назвав Юнатана Лев'ячим Серцем? (Учителька 3       Грета Андерсон.)

7. Якою була адреса братів у Нангіялі? (Нангіяла, Вишнева Долина, Рицарський двір, Брати Лев'яче Серце.)

8. Що Карл написав мамі на прощання? («Не плачте, мамо! Зустрінемося у Нангіялі!»)

9. Тиран у країні Нангіялі. (Тенгіл.)

10. Яке чудовисько загрожувало жителям Вишневої Долини? (Катла.)

З Гра «Відгадай анаграму»

(Анаграма — це слово, в якому літери переставлені в іншому порядку.)

1. Лев'-ти-бра-сер-я-це-че. (Брати Лев'яче Серце.)

2. На-та-н-ю. (Юнатан.)

3. Ка-н-б-я. (Б'янка.)

0 Переказ тексту

Розкажіть, що вам відомо про братів Левів та їхніх батьків.

0 Бесіда

1. Що робив Юнатан, щоб підтримати хворого молодшого брата?   . (Щоб відволікши хлопчика від сумних думок, Юнатан вига­дав країну Нангіялу, в якій немає хвороб, здійснюються всі мрії і всі щасливі.)

2. Чому Юнатана назвали Лев'ячим Серцем? (Він загинув, ряту­ючи з пожежі Хрущика. Його вчинок був відважним і сміли­вим, а саме такими якостями славився англійський король Річард Лев'яче Серце.)

3. Як брати зустрілися знову? (Хрущик помер і зустрівся з Юнатаном в Нангіялі.)

:    0 Проблемне запитання

У чому полягає особливість повісті «Брати Лев'яче Серце»? ,,(У тому, що розповідь про братів ведеться після їхньої смерті.) і Висловте свою думку про цю особливість твору.

0 Завдання учням

1. Розкажіть від імені одного з братів про життя в Нангіялі і про те, хто загрожував цій країні.

2. Поясніть слова Юнатана: «Є речі, які треба робити, навіть якщо вони й небезпечні. А то будеш не людина, а грудка ,гною».

0 Переказ тексту

Розкажіть, як Юнатан і Хрущик визволяли ватажка повстан­ців Урвара.

0 Бесіда

1. Як називається режим панування Тенгіла? (Тиранія.)

2. Як жителі Шипшинової Долини вирішили скинути владу Тенгіла? (Вони влаштували повстання.)

3. Хто з персонажів повісті виявився зрадником і як його було викрито? (Йоссі. Хрущик побачив його зустріч з розвідни­ками Тенгіла. Окрім того, на Йоссі було тавро Тенгіла.)

4. Що вам відомо про Матіаса? (Він керував підпільною роботою у Шипшиновій Долині і врятував Хрущика.)

5. Що сталося з Матіасом? (Вік загинув у день повстання.)
6. Як Юнатан пояснив Хрущикові смерть Матіаса? (]Онатан сказав, що Матіас зараз живе в країні Нангілімі, у старо винній садибі в Яблуневій Долині.)

7. Якою була подальша доля братів Лев'яче Серце?

0 Завдання учням

1. Дайте визначення повісті і назвіть її жанрові ознаки.

2. Доведіть, що твір «Брати Лев'яче Серце» є повістю.

3. Знайдіть елементи фантастики у творі.

0 Слово вчителя

Дехто з. літературознавців відносить казкову повість А. Ліндґрен «Брати Лев'яче Серце» до такого різновиду літера­тури, як «фентезі».

Фентезі (від англ. іаШу фантазія) — це вид фантастичної літератури, де магія та інші надприродні явища є головними елементами сюжету. Дія у творах фентезі зазвичай відбувається у вигаданих світах, де магія є звичною справою. Першими авто-' рами фентезі вважаються Р. Говард (цикл романів про Конана-варвара) та Р. Р. Толкін («Володар перснів»). Існують різні види фентезі: героїчне, епічне, ігрове, історичне, гумористичне тощо.

Учитель може використати презентацію «Знайомство з "фентезі"»'.

VII.   ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК

0 Бесіда

1. Яким було дівоче прізвище шведської письменниці А. Лінд­ґрен?

2. Для кого А. Ліндґрен написала свою першу казку?

3. Назвіть найбільш відомі твори письменниці.

4. Які твори А. Ліндґрен ви читали?

5. Що вас найбільше вразило в повісті А. Ліндґрен  «Брати «Лев'яче Серце»?

6. Хто з героїв повісті вам найбільше сподобався?

VIII.   ОГОЛОШЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Дібрати цитати до характеристики образів братів Левів.

Категорія: Зарубіжна література 6 клас (Нова програма) | Додав: uthitel (07.04.2015)
Переглядів: 2268 | Рейтинг: 3.5/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: