УРОК №56 ТЕМА: ГУМАНІСТИЧНИЙ ЗМІСТ ОПОВІДАННЯ Р. ШЕКЛІ «ЗАПАХ ДУМКИ» - Зарубіжна література 6 клас (Нова програма) - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 6 клас (Нова програма)

УРОК №56 ТЕМА: ГУМАНІСТИЧНИЙ ЗМІСТ ОПОВІДАННЯ Р. ШЕКЛІ «ЗАПАХ ДУМКИ»

УРОК №56

ТЕМА: ГУМАНІСТИЧНИЙ ЗМІСТ ОПОВІДАННЯ Р. ШЕКЛІ «ЗАПАХ ДУМКИ»

Мета: продовжити знайомство учнів Із творчістю американського письменника Р. Шеклі на прикладі його оповідання «Запах думки»; розвивати в учнів на­вички виразного читання, переказу, аналізу образної системи твору; сприяти розширенню читацького кругозору школярів.

Очікувані результати: учень (учениця) знає зміст оповідання «Запах думки»; визначає основну, думку оповідання; характеризує образ головного героя твору; складає порівняльну характеристику головних героїв оповідань Р. Шеклі «Запах думки» і Р. Бредбері «Усмішка»; порівнює образ майбутнього і конфлікт в оповіданнях Р. Шеклі та Р. Бредбері.

Обладнанняпідручник; хрестоматія; текст оповідання «Запах думки» (у перекладі на вибір

учителя); портрет Р. Шеклі.

Тип уроку:   урок застосування знань, умінь, навичок.
Вид уроку:   комбінований.

Хід уроку

І.   ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.    ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Здійснюється в ході уроку.

III.   АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

0 Літературна гра «Перевір себе»

1. Роки життя Р. Шеклі. (1928-2005).

2. Коли було опубліковано перше оповідання Р. Шеклі? (У 1952р.)

3. Коли Шеклі відвідав Україну? (У 2005 р.)

4. Професія Кліві.  (Космонавт, міжзоряний поштовий пере­візник.)

5. Назва планети, на яку сів Кліві. (З-М-22.)

6. З якими звірами зустрівся Лерой Кліві на планеті З-М-22? (Білка, вовки, пантера.)

IV.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

0 Слово вчителя .

Головний герой оповідання Р. Шеклі «Запах думки» Лерой Кліві потрапив у справді нестандартну ситуацію. Через страшну космічну аварію він опинився на незнайомій планеті без засобі» до порятунку. Не кожна людина змогла б витримати всі склад­нощі такого становища. Однак космонавт-листоноша зумів вижити в боротьбі з во.рожим інопланетним світом. Як йому це вдалося, ми

з'ясуємо сьогодні на уроці.

•*• .

V.   ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ,

ФОРМУЛЮВАННЯ РАЗОМ З УЧНЯМИ МЕТИ УРОКУ

VI.   СПРИЙНЯТТЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

0 Бесіда

1. Які риси вдачі героя допомогли йому подолати всі небез­пеки під час перебування на чужій планеті? (Розум, кміт ливість, винахідливість, витримка, уміння орієнтуватися в ситуації, цілеспрямованість, відповідальність за доручену справу.)

2. Яке переконання, на ваш погляд, допомогло Кліві проти­стояти звірям? («Хіба завдяки своєму розуму й умінню при стосуватися людина не була завжди і скрізь царем природи? Те саме й тут».)

3. За що рятувальники похвалили Кліві? (За те, що він зберіг усю пошту.)

4. Як ви розумієте назву оповідання?

0 Проблемні запитання

1. Німецький поет Й. В. Ґете сказав: «Неможливо завжди бути героєм, але завжди можна залишатися людиною». Як ці слова перегукуються зі змістом оповідання Р. Шеклі «Запах думки»?

2. Р. Шеклі сказав в інтерв'ю: «Тільки фантастика дарує твор­цеві повну свободу». Як ви розумієте цю фразу?

0 Запитання до учнів

1. Чи однаковим є майбутнє у творах Р. Бредбері та Р. Шеклі?

2. Які конфлікти показали Р. Бредбері та Р. Шеклі у своїх опо­віданнях?

Коментар учителя

В оповіданні «Усмішка» Р. Бредбері конфлікт відбувається між героєм і світом (Том і натовп городян), а в «Запаху думки»

Шеклі — конфлікт побудований на протистоянні головного героя ніві та позаземної фауни і зводиться, зрештою, до внутрішньої боротьби героя зі своїми страхами.

ї

0 Дослідницька робота

Порівняйте образи Тома з оповідання Р. Бредбері «Усмішка» і Лероя Кліві, героя оповідання Р. Шеклі «Запах думки».

Том

 

 

 

Кліві

 

 

 

Спільне

 

 

 

1. Живе в майбутньому.
2. Здатний до емоційних переживань.
3. Протистоїть навколишньому світу.
4. Змінився після перебування в незвичайній ситуації.

 

 

 

Відмінне

1. Вік (дитина).

2. Потрапив у незвичайну добровільно.

3. Діяв майже підсвідоме, натовпові.

 

 

1  Вік (дорослий чоловік.) пригоду               

2. Потрапив у незвичайну пригоду і    через аварію, підкоряючись        

З. Діяв свідомо, обмірковуючи кожен крок.

       

VII,   ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК

0 Завдання учням

1. Визначте головну думку оповідання Р. Шеклі. (Ствердження думки про необмежені можливості людського розуму, віра в його перемогу за будь-яких умов.)

2. Сформулюйте, у чому перегукуються головні думки оповідань «Усмішка» Р. Бредбері і «Запах думки» Р. Шеклі.

VIII.   ОГОЛОШЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Підготуватися до уроку розвитку мовлення за темою і «Образ майбутнього в літературі».
 

Категорія: Зарубіжна література 6 клас (Нова програма) | Додав: uthitel (07.04.2015)
Переглядів: 10938 | Рейтинг: 2.1/8
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: