УРОК №54 ТЕМА: ПОЗАКЛАСНЕ ЧИТАННЯ. ФАНТАСТИЧНІ РОЗПОВІДІ ПРО РЕАЛЬНЕ ЖИТТЯ (ОПОВІДАННЯ Р. Д. БРЕДБЕРІ «ВСЕ ЛІТО В ОДНОМУ ДНІ»,) - Зарубіжна література 6 клас (Нова програма) - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 6 клас (Нова програма)

УРОК №54 ТЕМА: ПОЗАКЛАСНЕ ЧИТАННЯ. ФАНТАСТИЧНІ РОЗПОВІДІ ПРО РЕАЛЬНЕ ЖИТТЯ (ОПОВІДАННЯ Р. Д. БРЕДБЕРІ «ВСЕ ЛІТО В ОДНОМУ ДНІ»,)

УРОК №54

ТЕМА:   ПОЗАКЛАСНЕ ЧИТАННЯ. ФАНТАСТИЧНІ

РОЗПОВІДІ ПРО РЕАЛЬНЕ ЖИТТЯ (ОПОВІДАННЯ Р. Д. БРЕДБЕРІ «ВСЕ ЛІТО В ОДНОМУ ДНІ», «ЧАС, ОСЬ ТВІЙ ПОЛІТ»)

Мета:   поглибити знання учнів про життя і творчість американського письменника Р. Д. Бредбері; розмірковувати разом з учнями над проблемами, піднятими у творах письменника; розвивати в учнів навички виразного читання, пере­казу, аналізу тексту, уміння висловлювати свою думку; сприяти формуванню морально-етичних цінностей школярів. Очікувані результати: учень (учениця) знає зміст оповідань Р. Бредбері «Все літо в одному дні», «Час, ось твій політ»; розкриває ідейний зміст прочитаних творів; ви­значає основні проблеми, які порушив автор у своїх оповіданнях; висловлює власне ставлення до прочитаного. Обладнання:  портрет Р. Д. Бредбері; виставка творів письменника; тексти оповідань «Все літо в одному дні», «Час, ось твій політ» (у перекладах на вибір учителя).
Тип уроку:   урок позакласного читання.
Вид уроку:   комбінований.
                                Хід уроку

 

 

 

І.   ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.   ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Здійснюється в ході уроку.

III.   АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

0 Творче завдання

Розкажіть про цікаві факти із життя Р. Д. Бредбері, щоб заінтригувати майбутніх читачів його творів.

IV.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

0 Слово вчителя

Як відомо, Р. Бредбері вважають «фантастом №1», але сам  письменник завжди проти цього заперечував. Адже свої історії Бредбері писав з однією-єдиною метою: привернути увагу до ре­альних земних проблем.

V.   ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ,

ФОРМУЛЮВАННЯ РАЗОМ З УЧНЯМИ МЕТИ УРОКУ
VI.   СПРИЙНЯТТЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

АНАЛІЗ ОПОВІДАННЯ .«ВСЕ ЛІТО В ОДНОМУ ДНІ»

0 Бесіда        .

1. Де відбувається дія оповідання? (На Венері.)

2. Хто є героями твору? (Діти.)

3. Яка подія є смисловим центром оповідання?

4. Що відомо про дівчинку на ім'я Марго?

5. Знайдіть у тексті портрет Марго і зачитайте.

6. Який вірш написала Марго? («Мабуть, сонце подібне на квітку І цвіте годинку влітку».)

0 Запитання до учнів

1. Яким-и були стосунки Марго з однолітками? (Діти вороже ставилися до Марго.)

2. Чим, на вашу думку, було спричинене вороже ставлення дітей до Марго? (Однолітки Марго не розуміли дівчинку, заздрили їй, бо вона бачила сонце на Землі.)

3. Як би ви охарактеризували Марго? (Марго дуже вразлива дитина. Вона набагато чутливіше сприймає світ, ніж її однолітки.)

0 Переказ тексту

Розкажіть, як діти вчинили з Марго.

0 Виразне читання епізоду «Схід сонця і літо»

0 Запитання до учнів

1. Як поводили себе діти, коли зійшло сонце?

2. Чи переконалися діти в тому, що справжнє сонце краще за штучне освітлення?

0 Виразне читання фіналу оповідання

0 Бесіда

1. Проаналізуйте поведінку дітей, коли вони згадали про зачи­нену Марго. Як ви думаєте, чи зрозуміли вони наслідки свого вчинку? (Діти стояли, «ніби ноги в них примерзли до під­логи», «переглянулися і відвели погляди», «вони не сміли по­дивитися один одному в очі. Обличчя у всіх стали серйозні, бліді. Всі потупили очі».)

2. Як, на вашу думку, почувалася Марго, сидячи в комірці?

3. Як ви думаєте, чи зможе Марго пробачити своїх кривдників?

0 Завдання учням

Визначте проблематику оповідання.

0 Проблемне запитання

Хто винен у дитячій жорстокості? (Дорослі, які через свою І споконвічну зайнятість не помічають негативних вчинків дітей або | не хочуть їх помічати.)

0 Творче завдання

Подумайте, що б ви сказали Марго та іншим дітям, якби у вас була така нагода.

АНАЛІЗ ОПОВІДАННЯ «ЧАС, ОСЬ ТВІЙ ПОЛІТ»

0 Бесіда

1. В який час перенеслися герої оповідання? (У минуле, у 1928 р.)

2. Як звали мандрівників у часі? (Джанет, Уільям, Р оберт, міс­тер Філдс.)

3. Якою була мета відвідування минулого героями оповідан­ня? («Прибули сюди спостерігати життя цих стародавніх людей».)

4. Як виглядали прибульці з майбутнього? («У дітей все було однакове — стрижка, наручні годинники, сандалі і, хоча вони не були родичами, колір волосся, очей, зубів і шкіри».)

5. Яким було життя в майбутньому? (З «підземними містами-вуликами, з металевими будинками, металевою травою, з металевими квітами».)

6. Що здивувало гостей з майбутнього на Землі минулого?

7. Як люди майбутнього поставилися до побаченого в 1928 році? (Дивна річ, але представникам майбутнього сподобалося життя стародавніх людей. І деякі з них вирішили тут навіть залишитися, тому що їм просто «хотілося бути в цьому будинку, <...> щоб були хлопавки, і гарбузи, і цирк, <...> щоб було Різдво, був день святого Валентина» і щоб «всередині просторого будинку, при свічках, хтось наливав усім холодний яблучний сидр, наливав кожному, не питаючи, хто він і звідки».)

0 Проблемне запитання

Як ви думаєте, чого не вистачало людям майбутнього в їх  надрозвиненому світі?
Коментар учителя

•• Судячи із зовнішнього вигляду дітей з майбутнього, можна говорити про суцільну втрату індивідуальності у прийдешньому. Найбільше гостей з майбутнього вразила наявність у людей дому і родини, де цінують саме тебе, їм важко зрозуміти, що це і є те най­головніше, що має бути в кожної людини, те, що нічим не можна замінити,

. VII.   ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ,1 УМІНЬ- НАВИЧОК

0 Запитання до учнів

Які роздуми про реальне життя висловив у своїх фантастич­них оповіданнях Р. Бредбері?

*         уІІІ.   ОГОЛОШЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Підготувати повідомлення про життя і творчість Р. Шеклі. Прочитати оповіданні «Запах думки». Повторити по­няття «фантастична література», «наукова фантастика».

II.   ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Здійснюється в ході уроку.

III.   АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

0 Бесіда

1. Що таке фантастична література?

2. Кого з письменників уважають засновниками фантастичної літератури? (Е. По, Ж. Берна, Г. Веллса.)

3. Що вам відомо про наукову фантастику?

IV.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

0 Слово вчителя

Американський письменник Роберт Шеклі — класик світової фантастики, відомий як майстер іронічного гумористичного опові­дання. Сьогодні на уроці ми більше дізнаємося про його особистість га творчість.

Категорія: Зарубіжна література 6 клас (Нова програма) | Додав: uthitel (07.04.2015)
Переглядів: 1866 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: