УРОК №52 ТЕМА: ЯКИМ БУДЕ МАЙБУТНЄ? (ОПОВІДАННЯ Р. Д. БРЕДБЕРІ «УСМІШКА») - Зарубіжна література 6 клас (Нова програма) - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 6 клас (Нова програма)

УРОК №52 ТЕМА: ЯКИМ БУДЕ МАЙБУТНЄ? (ОПОВІДАННЯ Р. Д. БРЕДБЕРІ «УСМІШКА»)

УРОК №52

ТЕМА:  ЯКИМ БУДЕ МАЙБУТНЄ?  (ОПОВІДАННЯ Р. Д. БРЕДБЕРІ «УСМІШКА»)

Мета;   ознайомити учнів із біографією і творчістю Р. Д. Бредбері; розкрити разом з учнями філософський зміст оповідання «Усмішка», з'ясувати його тему, ідею, символіку; розвивати в учнів зв'язне мовлення, уяву, навички аналізу прозового твору; формувати духовні цінності школярів.

Очікувані результати: учень (учениця) знає ключові факти про життя і творчість письменника-фантаста Р. Д. Бредбері; засвоїв(-ла) поняття про фантастичні твори та їх особливості; знає зміст оповідання Р. Д. Бредбері «Усмішка»; виділяє фантастичні елементи у творі та визначає їх роль; висловлює власну думку щодо прочитаного.

Обладнання:  підручник; хрестоматія; текст оповідання «Усмішка» в перекладі Я. Вепряка (або в іншому перекладі на вибір учителя); портрет Р. Д. Бредбері; виставка -*- творів письменника; обладнання для перегляду презентацій. Тип уроку:   урок вивчення нового матеріалу та первинного закріплення знань, умінь,

навичок. Вид уроку:   комбінований.

І.   ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.   ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Здійснюється в ході уроку.

III.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

0 Слово вчителя

Книги американського письменника Рея Дугласа Бредбері ось уже понад півстоліття читають мільйони людей у всьому світі. Численні оповідання принесли йому славу не тільки як оповідача дивовижних історій, але й як філософа, мислителя, психолога.

У фантастичних історіях Бредбері про підкорення Марса, Венери, міжгалактичні експедиції в центрі оповіді не фантастичні події, а строката низка людських життів, зустрічей і розлук, смертей і надій, любові і болю. Завжди в центрі уваги письменника людина, не залежно від того, на якій планеті і в якому часі вона перебуває. Відправляючи своїх героїв у далекі космічні світи, Бредбері відкриває нам таємниці земного життя, вирішує земні проблеми.

IV.   ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ,

ФОРМУЛЮВАННЯ РАЗОМ З УЧНЯМИ МЕТИ УРОКУ

V.   СПРИЙНЯТТЯІ НОВОГОІ МАТЕРІАЛУ    V

0 Повідомлення учнів про життя і творчість Р. Д. Бредбері (див. СО-додаток) Учитель може доповнити виступ учнів демонстрацією презентації «Фантаст-філософ Р. Бредбері»".

0 Виразне читання уривку з оповідання «Усмішка» (від слів «На головному майдані...» до слів: «.-..до міста свято і базарний день»)

В Бесіда

1. Яким постає перед вами місто з оповідання Р. Бредбері?

2. Що приваблювало людей у місто?

3. Знайдіть у тексті  описи городян.

4. Що вас найбільше вразило у зображенні жителів міста?

0 Творчі завдання

1. Назвіть, які фарби ви б використали, якби малювали місто з оповідання Р. Бредбері.

2. Опишіть, яким ви «побачили» Тома. Яке ваше перше враження від героя?

0 Виразне читання уривка «Розмова Тома з городянами»

0 Бесіда

1. У якому році відбувається дія? (У 2061 р.)

2. Про що говорить той факт, що городяни точно не можуть назвати рік?

3. Чому всюди так багато уламків? (Люди говорять про якусь веремію, яка призвела до.цього.)   

4. Як ви розумієте значення слова «веремія»? (Веремія — 1) крик, галас Із метушнею; 2) вир, вихор, коловорот; 3) перен. Складні обставини зі швидким розвитком подій.)

5. Як ви думаєте, чому городяни ненавидять усе навколо? (У них в душі накопичилося багато зла. Те, що вони бачать навколо, не викликає позитивних емоцій.  Люди, можливо, просто втомилися від усього, що їх оточує.)

6. Хто, на думку городян, винен в усіх їхніх нещастях? («Зграя ідіотів, які орудували світом у минулому». Судячи з усього, йдеться про людей, які раніше правили цими тістом і країною.)

7. Знайдіть у тексті рядки, присвячені цивілізації, і зачитайте їх. Як ви думаєте, чому люди так не люблять цивілізацію?

0 Проблемні запитання

1. Як ви думаєте, хто винен у проблемах жителів міста?

2. Яке майбутнє очікує на суспільство, зображене в оповіданні? Чи існує для нього надія на порятунок? 

0 Запитання до учнів

1. Що таке «фантастика»?

2. Яка роль фантастики у творах художньої літератури? 0 Слово вчителя

Засновниками фантастичної літератури вважаються Е. По, Ж. Берн, Г. Веллс. Тривалий час фантастика вважалася побічним явищем у літературі, фантастичні твори не сприймалися як серйозні, але тепер межі між «великою літературою» і фантастикою майже не проводять. Письменники А. і Б. Стругацькі писали: «Фантастика — це галузь літератури, яка підлягає всім загальним літературним законам і вимогам, розглядає загальнолітературні , проблеми (як от: людина і світ, людина і суспільство та ін.), але характеризується специфічним літературним прийомом — введенням елемента незвичайного».

Серед різновидів фантастичної літератури виокремлюють наукову фантастику. Для неї характерні описи космічних польотів, перебування на інших планетах, переміщення в часі в майбутнє або минуле; серед героїв зустрічаються роботи, мутанти, прибульці тощо. У науково-фантастичних творах описуються технології майбутнього, нові наукові принципи, незвичні політичні або соціальні системи (після природних або соціальних катаклізмів — постапо-каліптичні, антиутопії).

В Україні сьогодні в царині наукової фантастики працюють О. Бердник, М. і С. Дяченки, Г. Л. Олді та багато інших талановитих письменників.

0 Завдання учням

1. Знайдіть риси наукової фантастики у творі Р. Бредбері «Усмішка». (Дія відбувається в майбутньому, зображується суспільство після соціального катаклізму.)

2. Яка роль фантастичного елемента в оповіданні «Усмішка»?

VI.   ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК

0 Завдання учням

З'ясуйте, кому з героїв належать вказані слова.

1) «Цей хлопець знається на мистецтві, зрозуміло?» (Грігсбі.)

2) «Це моє місце, я тут чергу зайняв». (Том.)

3) «А от я готовий її [цивілізацію] терпіти». (Чоловік із черги.)

0 Робота в парах

По черзі продовжте речення.

1. Повне ім'я Бредбері — ... (Реймонд Дуглас).

2. Під ім'ям ... письменник відомий в усьому світі. (Рей).

3. Друге своє ім'я «Дуглас» Бредбері отримав на честь ... (американського актора Дугласа Фербенкса).

4. Батьки Бредбері цікавилися ... (кіномистецтвом).

5. Р. Бредбері здійснив свою першу письменницьку спробу, коли йому було ... (12 років).

6. Бредбері вирішив стати письменником, коли йому виповнилося ... (20 років).

7. Першим надрукованим твором Бредбері був ... (вірш «Пам'яті

Віллі Роджерса»). .8. Сьогодні Р. Бредбері називають ... («фантастом номер один»,

«метром фантастики»),

0 Бесіда               ,

1. Що вам найбільше запам'яталося з розповіді про письменника Р. Бредбері?

2. Назвіть найбільш відомі твори митця.

3. Що таке наукова фантастика?

4. Які особливості наукової фантастики?

5. Що вас вразило в оповіданні «Усмішка»?

VII.   ОГОЛОШЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Підготувати власну відповідь на питання «Яка проблематика новели Р. Д. Бредбері "Усмішка"?». Дібрати цитати для характеристики образу Тома. Підготувати повідомлення про Л. да Вінчі та його картину «Джоконда» («Мона Ліза»)

Категорія: Зарубіжна література 6 клас (Нова програма) | Додав: uthitel (28.03.2015)
Переглядів: 2721 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: