УРОК №51 ТЕМА: ПОЗАКЛАСНЕ ЧИТАННЯ. ЛЕДІ ДОСКОНАЛІСТЬ, АБО ЯКОЮ МАЄ БУТИ СПРАВЖНЯ НЯНЯ (ЗА КАЗКОВОЮ ПОВІСТЮ П. Л. ТРЕВЕРС «МЕРІ ПОППІНС») - Зарубіжна література 6 клас (Нова програма) - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 6 клас (Нова програма)

УРОК №51 ТЕМА: ПОЗАКЛАСНЕ ЧИТАННЯ. ЛЕДІ ДОСКОНАЛІСТЬ, АБО ЯКОЮ МАЄ БУТИ СПРАВЖНЯ НЯНЯ (ЗА КАЗКОВОЮ ПОВІСТЮ П. Л. ТРЕВЕРС «МЕРІ ПОППІНС»)

УРОК №51

ТЕМА:   ПОЗАКЛАСНЕ ЧИТАННЯ. ЛЕДІ ДОСКОНАЛІСТЬ, АБО ЯКОЮ МАЄ БУТИ СПРАВЖНЯ НЯНЯ (ЗА КАЗКОВОЮ ПОВІСТЮ П. Л. ТРЕВЕРС «МЕРІ ПОППІНС»)

Мета:   ознайомити учнів із біографією і творчістю П. Л. Треверс; розвивати в учнів логічне мислення, зв'язне мовлення, навички виразного читання, переказу, уміння аналізувати сюжет та проблематику казкової повісті; сприяти формуванню у школярів стійкого читацького інтересу.

Очікувані результати: учень (учениця) знає ключові факти про життя і творчість П. Л. Треверс; знає зміст казок про Мері Поплінс; розкриває ідейний зміст і проблематику прочитаних творів; характеризує образ головної героїні та висловлює свою думку про неї.

 

Обладнання: тексти твору «Мері Поплінс» у перекладі Є. Горєвої (або в іншому перекладі на вибір учителя); портрет П. Л. Треверс; уривки (на вибір учителя) з фільму «Мері Поплінс, до побачення!» (1984), музика із цього фільму; обладнання для відтворення відео- та аудіо-файлів. Тип уроку:   урок позаклаского читання. Вид уроку:   комбінований.

«Мері Поппінс» — історія мого життя.

П. Л. Треверс

І.   ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.   ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Здійснюється в ході уроку.

III.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

0 Слово вчителя

Ось уже" багато років читачі насолоджуються творами П. Л. Треверс ». Особливою популярністю користується її казкова повість «Мері Поппінс».

Письменниця одного разу сказала: «На жаль, я ніколи не дізнаюся, яка добра фея наділила мене дивовижним даром, найчистішою із земних радостей — вічною любов'ю до казки». Сьогодні казки П. Л. Треверс люблять читати в багатьох країнах світу не тільки діти, а й дорослі.

IV.   ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ,

„ФОРМУЛЮВАННЯ РАЗОМ З УЧНЯМИ МЕТИ УРОКУ

V.   СПРИЙНЯТТЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

0 Повідомлення учнів про життя і творчість П. Л. Треверс (див. СО-додаток)

0 Слово вчителя

Не помилюся, коли скажу, що казкова повість «Мері Поппінс» завжди викликала захоплення читачів завдяки образу головної героїні твору. Леді Досконалість — так часто називають знамениту няню.

&   0 Бесіда

1. Як Мері Поппінс з'явилася в місті? (Вона прилетіла зі східним вітром.)

2. Зачитайте уривок, в якому описується поява Мері Поппінс в родині Бенксів. (Ч. 1, «Східний вітер».)

3. Знайдіть у тексті опис портрету Мері Поппінс. (Ч. 1, «Східний вітер».)

0 Творче завдання

1. Поділіться від імені одного з дітей родини Бенксів своїми враженнями про нову няньку.

2. Розкажіть від імені Мері Поппінс про родину Бенксів.

й Запитання до учнів

Як би ви схарактеризували риси вдачі Мері Поппінс?

Коментар учителя

Мері Поппінс приємна жінка. Вона завжди тримається як справжня леді, завжди дотримує свого слова. Та разом із тим, вона досить сувора, вимоглива, небалакуча. Поппінс ніколи нічого не пояснює не тому, що не поважає дітей. Просто вона прагне виховати їх самостійними, намагається не просто навчати гарних манер, а навчити думати, аналізувати, робити висновки і приймати власні рішення.

                Мері Поппінс — чарівниця, яка вирішує найрізноманітніші дитячі проблеми. Вихователька показує дітям світ дорослих та розкриває таємниці буття.

На жаль, виростаючи, люди забувають яскраві враження, що подарувало їм дитинство. І тоді перестають розуміти дітей.

Але є надія, що діти сімейства Бенксів ніколи не забудуть ті неймовірні історії, що розповідала Мері Поппінс, і ніколи не стануть байдужими людьми.

0 Бесіда

1. Маленький Джон говорив: «Вони [дорослі], наприклад, нічогісінько не розуміють з того, що ми їм кажемо. І ще гірше, вони не розуміють, що говорять речі!». Що, на вашу думку, мав на увазі Джон? Чи згодні ви з ним?

2. Як ви думаєте, з якою метою П. Л. Треверс піднімає у своєму творі проблеми стосунків дорослих і дітей?

3. Як ви розумієте слова Кобри, звернені до Джейн: «Ми всі з тієї самої речовини, не забувай цього»?

0 Бесіда

1. Чому Мері Поппінс покинула своїх вихованців?

2. Які подарунки Мері Поппінс залишила дітям? (Майклові '               вона подарувала компас, а Джейн — свій портрет.)

3. Як поставилися до зникнення виховательки члени родини Бенксів? (Усі засумували. Для дорослих скінчилося спокійне життя. А для дітей — життя, сповнене незвичайних пригод.)

0 Слово вчителя

Діти з будинку № 17 Вишневої вулиці плакали за своєю нянькою. Не хотіли розлучатися з улюбленою героїнею й маленькі шанувальники таланту П. Л. Треверс. Вони закидали письменницю своїми листами. В одному з них вона прочитала: «Мадам, Ви відіслали кудись .Мері Поппінс. Цього я вам ніколи не пробачу! Ви змусили всіх дітей плакати!».
Після таких послань письменниця, розчулена своїми читачами, почала працювати над продовженням казки.

Остання частина історії про Мері Поппінс з'явилася в 1988 р. Отже, казка виходила протягом півстоліття та об'єднувала два покоління читачів — батьків і їхніх дітей.

За книгами про дивовижну няньку у 1984 р. режисером Леонідом Квініхідзе було знято фільм «Мері Поппінс, до побачення!». Картина складається з двох серій: «Леді Досконалість» і «Тиждень кінчається в середу». Роль Мері Поппінс виконала Н. Андрейченко.

0 Перегляд уривків із фільму «Мері Поппінс, до побачення!» (на вибір учителя), Прослуховування кількох пісень із цього фільму

0 Запитання до учнів

1. Чи такими ви уявляли героїв казкової повісті П. Л. Треверс, як вони» показані у фільмі? Розкажіть, кого з героїв ви уявляли інакше і яким саме.

2. У кінці повісті Мері Поппінс зникла на каруселі. Фільм «Мері Поппінс, до побачення!» закінчується тим, що всі герої побачили себе дітьми на каруселі. Як ви думаєте, символом чого є карусель?        ' ,

3. У кінці другої частини повісті Мері Поппінс стала зіркою. Як ви думаєте, чому таким було рішення письменниці?

Коментар учителя

Карусель найчастіше асоціюється зі святом і дитинством, перегукується із символом кола, колеса. З одного боку — це символ циклічності життя, досконалості, єдності і цілісності існування, закінченості. З іншого — це те, що змінюється, кругообіг життя.

Зірка — один із найдавніших символів, який означає гармонію, здоров/я',' містичні сили. Зорі символізують перемогу духовного над матеріальним, безпеку, охорону, благополучне повернення додому, уособлюють щось високе і прекрасне.

0 Запитання до учнів

Як уже зазначалося, за жанром «Мері Поппінс» — це казкова повість. Які риси казки і повісті присутні в цьому творі?

0 Проблемне запитання

П. Л. .Треверс писала, що ніколи не вважала «Мері Поппінс» книгою для дітей. Чи згодні ви з думкою письменниці? Аргументуйте свою відповідь.

0 Завдання учням

Визначте проблематику твору.

VI.   ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК

0 Літературна гра «Перевір знання тексту»

1. Як звали дітей Бенксів? (Майкл, Джейн, близнюки Барбара і Джон, найменша Аннабел.

2. Як називалася вулиця, на якій жили Бенкси? (Вишнева вулиця.)

3^ Який вітер приніс Мері Поппінс до Бенксів, а який забрав? (Східний вітер приніс, західний забрав.)

4. Із чого була зроблена сумка Мері Поппінс? (Із килима.)

5. Які речі були в сумці у Мері Поппінс? (Накрохмалений фартух, великий шматок туалетного мила, зубна щітка, пакетик шпильок для кіс, пляшечка парфумів, невеликий розкладний стільчик і коробочка м'ятних таблеток.)

6. Скільки нічних сорочок було у Мері Поппінс? (Сім байкових і чотири ситцеві.)

1. Кому з героїв належать слова «Я не кидаю слів на вітер!»? (Мері Поппінс.)

8. Про кого ці слова: «Вони — восьме чудо світу!»?, (Про дорослих.)

0 Бесіда

1. Чому, на вашу думку, Мері Поппінс називають Леді Досконалість?

2. Яке враження справила на вас головна героїня повісті?

3. Хто з героїв казкової повісті вам найбільше запам'ятався?

4. Який епізод твору вам найбільше сподобався?

0 Слово вчителя

У чому все ж таки полягає секрет популярності твору П. Л. Треверс та його головної героїні? Можливо, у тому, що Мері Поппінс не читає дітям нудних нотацій, а спокійно і терпляче готує до того, що у житті немає легкого вирішення проблем. У житті багато неочікуваного і незрозумілого, тому завжди'.слід бути готовим до будь-яких змін. Головне, як ти поставишся до складнощів життя, чи зможеш за будь-яких умов не розгубити дитячої безпосередності і чистоти.

VII.   ОГОЛОШЕННЯ| ДОМАШНЬОГОІ ЗАВДАННЯ

Підготувати повідомлення про життя і творчість Р. Д. Бредбері. Повторити поняття «фантастика», пригадати функції фантастики в літературі.

Категорія: Зарубіжна література 6 клас (Нова програма) | Додав: uthitel (28.03.2015)
Переглядів: 1187 | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: