УРОК 4 ТЕМА: РОЗПОВІДЬ ПРО СЛАВНОГО ГЕРОЯ (МІФИ ПРО ГЕРАКЛА) - Зарубіжна література 6 клас (Нова програма) - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 6 клас (Нова програма)

УРОК 4 ТЕМА: РОЗПОВІДЬ ПРО СЛАВНОГО ГЕРОЯ (МІФИ ПРО ГЕРАКЛА)

УРОК 4

ТЕМА:   РОЗПОВІДЬ ПРО СЛАВНОГО ГЕРОЯ (МІФИ ПРО ГЕРАКЛА)

Мета:   поглибити знання учнів про давньогрецьку міфологію; розвивати в учнів творче мислення, зв'язне мовлення, навички виразного читання, переказу, аналізу тексту; сприяти розвитку високих моральних якостей школярів; виховувати інтерес до читання.

Очікувані результати: учень (учениця) знає зміст міфів про Геракла та розкриває їх загаль­нолюдське значення; може переказати прочитане; визначає основні проблеми, Ф •  порушені в міфах про Геракла; характеризує міфологічні образи; називає твори

мистецтва, у яких втілений образ Геракла.

Обладнанняпідручник; хрестоматія; книги М. Куна «Легенди і міфи Стародавньої Греції», К. Гловацької «Міфи Стародавньої Греції»; тлумачний словник; обладнання для перегляду презентацій.

Тип уроку:   урок застосування знань, умінь, навичок.

 Вид уроку:   комбінований.

Робити те, що подобається найбільше, і не говорити при цьому пишномовна — ось героїзм.

Ф. Ніцше, німецький філософ

 

ХІД УРОКУ

 

І.   ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.   ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Здійснюється в ході уроку.

III.   АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

0 Літературна гра «Назви імена грецьких богів»

Богиня краси. (Афродіта.)

Богиня, покровителька шлюбу. (Гера.)

Бог ковальства. (Гефест.)

Бог підземного царства* (Аїд.)

Бог морів. (Посейдон.)

Богиня мудрості. (Афіна.)

Бог грому й блискавок. (Зевс.)

0 Запитання до учнів

Що таке міф?

IV.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

І^Н   0 Слово вчителя

Люди люблять створювати ідеали: краси, одягу, мужності, хо­робрості. Саме тому проводяться різноманітні конкурси, покази мод, змагання тощо, їх переможці стають героями, втіленням ідеалів.

ЇЙ Запитання до учнів

  1. Що таке, на вашу думку, ідеал?
  2. Коментар учителя

За тлумачним словником, ідеал — це вища цінність; якнай­кращий, завершений стан певного-явища; зразок особистих якос­тей, здібностей.

2. Кого, по-вашому, можна вважати героєм?

0 Робота з епіграфом

Прочитайте вислів німецького філософа, що служить епігра­фом до уроку. Як ви його розумієте?

0 Слово вчителя

У Давній Греції героями називали людей або напівбогів, які уславилися видатними вчинками, подвигами, їх наділяли іде­альними рисами. Найсильніпїим з героїв вважався Геракл. Про нього склали безліч міфів, які продовжують жити і до сьогодні.

V.   ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ,

ФОРМУЛЮВАННЯ РАЗОМ З УЧНЯМИ МЕТИ УРОКУ

VI    І ПРИЙМИ ІТЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

їй Нв»ІдІІмл»мин учнів «Хто такий Геракл (походження героя}» (див. СО-Ьодаток)

1,1 Ь«сід«

І. Які міфи про Геракла ви прочитали? Які з них вам найбільше

сподобалися?-1 2. Чи згодні ви з тим, що Геракл — найсильніший герой Давньої

Греції? Аргументуйте свою думку.

0 Повідомлення учнів «12 подвигів Геракла» (див. СО-додаток) 0 Виразне читання міфу «Немейський лев»

0 Бесіда

1. Чим особливий подвиг Геракла, про який ви щойно прочитали? (Це перший подвиг героя.)

2. Що відомо про Йєменського лева? (Це було чудовисько, по­родження Тіфона (звіра зі спіома зміїними головами) та Єхидни (напівжінки-напівзмії, що привела на світ пса Цербера, Химеру, Лернейську гідру). Звір був надзвичайно великим і спустошував околиці, вбиваючи тварин і людей.)

3. Чому лева називали «Йєменським»? (Бо він жив поблизу міста Немея.)

0 Завдання учням

1. Знайдіть у тексті та зачитайте опис лева.

2. Визначте, який прийом використовується для опису чудо­виська. (Гіпербола.)

3.^Наведіть інші приклади гіперболи у міфові.

0 Переказ тексту

Перекажіть опис бою Геракла з левом.

0 Запитання до учнів

1. Які якості Геракла (фізичні та духовні) виявилися під час бою із чудовиськом?

2. Що герой зробив із шкурою вбитого лева? (Геракл зняв із звіра шкуру та з -того часу постійно носив її замість обладунків, бо вона була надзвичайно міцною.)

3. Як Геракл відзначив перемогу над левом? (Після перемоги над чудовиськом Геракл приніс жертву Зевсові і заснував у пам'ять про свій перший подвиг немейські ігри.)

Коментар учителя

Немейські ігри — це загальногрецьке свято, яке відбува-иося в середині літа в Немейській долині (північно-східна область V Стародавній Греції) кожні два роки. Справлялися вони на честь Отчі Зевса. Під час ігор, що тривали кілька днів, чоловіки зма-гплися в бігу, боротьбі, кулачному бою, метанні диска і списа, й тнкож у перегонах на колісницях. На час змагань оголошувався ІІІІгнльний мир у всій Греції.

0 Виразне читання міфу «Критський бик»

0 Бесіда

1. Яким за рахунком був подвиг Геракла, про який ви щойно прочитали? (Сьомим.)

2. Куди довелося вирушити Гераклові, щоб здійснити сьомий подвиг? (На острів Крит.)

3. Що вам відомо про Критського бика? (Цареві Крита Міносу послав бика бог морів Посейдон. Мінос мав принести його в жертву Посейдонові, але не зробив цього. Тоді бик вирвався із загону і став бігати островом, знищуючи все на своєму шляху.)

4. Як Гераклові вдалося приборкати бика? (Він зловив його, сів на його широку спину і переплив через море з Криту на Пелопоннес.)

5. Як поводив себе Еврисфей, побачивши бика, якого привів йому Геракл? (Еврисфей звелів відпустити звіра, бо хотів присвятити його своїй покровительці Гері.)

6. Що відомо про подальшу долю бика? (Зачувши волю, шале­ний бик понісся через увесь Пелопоннес на північ і згодом з'явився неподалік від Афін, на Марафонському полі. Там його вбив афінський герой Тесей.)

0 Завдання учням '

Схарактеризуйте риси вдачі Геракла, підтверджуючи свою думку цитатами з розглянутих міфів.

0 Проблемні запитання

1. Як цар Еврисфей сприймав перемоги Геракла? (Він боявся героя і дивився на докази подвигів Геракла з-за високих мурів свого міста.)

2. Чому Геракл корився такій жалюгідній людині?

0 Слово вчителя

Давні греки надзвичайно шанували Геракла. Кожне місто хо­тіло похвалитися тим, що герой гостював у ньому бодай один день. Геракла любили більше, ніж богів, пам'ятаючи, що він колись був людиною.

На честь героя влаштовувалися свята — гераклеї.

Подвиги" Геракла були улюбленими темами античного мисте­цтва. Про нього складали пісні й писали п'єси. Образ героя опису­вали у своїх трагедіях давньогрецькі драматурги Софокл і Еврипід.

На честь героя споруджували храми, вівтарі й статуї. Епізоди з його життя були усталеними темами для скульпторів.

У зоряну ніч можна побачити Геракла на небі: його ім'ям на­зване одне із сузір'їв. А поряд із ним знаходиться сузір'я Гідри — тієї потворної багатоголової істоти, яку вбив герой.

Давньоримський варіант імені Геракла — Геркулес — увій­шов до крилатих висловів: «дійти до Геркулесових стовпів» — ді­йти до краю; «геркулесова праця» — тяжка праця.

Образ Геракла знайшов втілення у численних творах митців різних епох.

Учитель може використати слайди 3-8 із презентації «Міфологічні образи в різних

видах мистецтва»".

Героя зображували на своїх картинах Рафаель, П. П. Рубенс та багато інших живописців. У літературі образ Геракла використовували Ж. Ротру, Ж. Ф. Мармонтель та навіть сучасні популярні письменни-ки-фантасти Г. Л. Олді (Д. Громов і О. Ладиженський). Дужий на­півбог надихав і композиторів — Й. С. Баха, А. Вівальді та інших.

Минають століття, а образ Геракла не втрачає популярності. За мотивами міфів про героя знімають мультфільми, фільми та серіали. Так його подвиги насправді залишаються безсмертними.

VII.   ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК

0 Проблемні запитання

1. Як ви думаєте, чому в Давній Греції існував культ героїв?

2. Втіленням чого виступають усі потвори, з якими бився Ге-ракл? (Втіленням зла.)

VIII.   ОГОЛОШЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Прочитати міф про Дедала й Ікара, тренуватися пере­казувати його зміст.

Категорія: Зарубіжна література 6 клас (Нова програма) | Додав: uthitel (07.09.2014)
Переглядів: 5018 | Рейтинг: 3.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: