УРОК №48 ТЕМА: ІТАЛІЙСЬКИЙ ДИТЯЧИЙ ПИСЬМЕННИК ДЖ. РОДАРІ. ВІРШ «ЛИСТІВКИ З ВИДАМИ МІСТ» - Зарубіжна література 6 клас (Нова програма) - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 6 клас (Нова програма)

УРОК №48 ТЕМА: ІТАЛІЙСЬКИЙ ДИТЯЧИЙ ПИСЬМЕННИК ДЖ. РОДАРІ. ВІРШ «ЛИСТІВКИ З ВИДАМИ МІСТ»

УРОК №48

ТЕМА:   ІТАЛІЙСЬКИЙ ДИТЯЧИЙ ПИСЬМЕННИК

ДЖ. РОДАРІ. ВІРШ «ЛИСТІВКИ З ВИДАМИ МІСТ»

Мета:   ознайомити"учнів із біографією і творчістю Дж. Родарі; поглибити знання учнів      про ліричний твір та його особливості; розвивати в учнів навички аналізу поетичного тексту, уміння характеризувати образ ліричного героя; сприяти розвиткові читацького кругозору у школярів.

Очікувані результати: учень (учениця) знає ключові факти про життя і творчість Дж. Родарг; виразно читає вірш «Листівки з видами міст»; визначає художні особливості та ідейний зміст прочитаного твору; висловлює своє враження від поезії.

Обладнання:  підручник; хрестоматія; портрет Дж. Родарі; виставка творів письменника; презентація «Дива Італії» (див. СО-додаток) та обладнання для її перегляду. Тип уроку:   урок вивчення нового матеріалу та первинного закріплення знань, умінь.

Вид уроку:   комбінований.

Хід уроку І.   ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.   ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Здійснюється в ході уроку.

III.   АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

0 Бесіда

1. Що таке «літературна казка»? (Це казка, створена письменником.)

2. Які твори Дж. Родарі вам знайомі з дитинства? До яких жанрів вони належать? («Пригоди Цибулино», «Чарівний голос Джельсоміно», «Подорож Блакитної Стріли».)

3. Чи бачили ви екранізації творів Дж. Родарі? Які саме?

IV.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

0 Повідомлення учнів про життя і творчість Дж. Родарі

0 Слово вчителя

У Дж. Родарі є збірка віршів під назвою «У небі і на землі», яка відзначається гострою соціальною проблематикою. У ній письменник

розповідає про життя італійських дітей та про нелегкі трудові будні ; їхніх батьків. А ще — про дивовижну дитячу фантазію.

V.   ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ,

ФОРМУЛЮВАННЯ РАЗОМ З УЧНЯМИ МЕТ^ уроку

VI.   СПРИЙНЯТТЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

0 Виразне читання вірша Дж. Родарі «Листівки з видами міст» (збірка «У небі і на землі»)

0 Бесіда

1. Про що йдеться у вірші?

2. Розкажіть, що зображено на листівках, які описує автор.

3. Якими змальовано італійські міста?

.   4. Який художній прийом використовує автор у вірші? (Прийом антитези.)

5. Яким ліричний герой побачив світ «без глянцю»?

6. Як ви думаєте, якою є тема вірша?

7. Символом чого виступає у вірші листівка? (Листівка є символом різниці між тим, що ми бачимо, і дійсною картиною світу. На красивих поштових картках зображують визначні місця і щасливих людей. На цих картинках неможливо побачити реальний стан речей.)

0 Завдання учням

1. Визначте, які художні засоби використані у вірші. (Епітети: «славетним готичним собором», «з похилою вежею», «палаци блискучі», «Везувій димучий», «Розкішні види» тощо. Повтори: «Чи справді...». Протиставлення: «Не вірю я чужим речам, А вірю я своїм очам», «Картинки веселі, життя — суворе». Анафора: «Хай сам подивлюся, Хай сам я побачу, Хто скаче, хто плаче», «Хай сам я узнаю, Хто як міркує, Хто діло робить, Хто байдикує, Хто на роботу йде не снідавши, Хто спать лягає не обідавши».)

2. Проаналізуйте синтаксис вірша. (Більшість речень є простими. Є речення, які закінчуються трьома крапками: «Ось Рим — Колізей, Капітолій і Форум...». Таке закінчення речення означає, що перелік може бути продовжено. Є окличні речення: «Чудово! Прекрасно! Розкішні види!». Ці речення виражають захоплення ліричного героя від споглядання міст і історичних місць. Є декілька риторичних речень («А глянь за картинки — чи так воно вийде?», «Чи справді в Венеції тільки й роботи — Гондоли ганять і співать без турботи? Чи справді безжурні неаполітанці Тільки те й знають, що гулі і танці?»), які ставлять питання і натякають на від повідь.)

0 Завдання учням

Назвіть італійські міста, відомі місця та історичні пам'ятки, які згадуються у вірші. (Рим, Генуя, Венеція, Мілан, Неаполь; Капітолій, Колізей, Форум, Пізанська вежа; Неаполітанська затока, Везувій.)

0 Перегляд презентації «Дива Італії» (див. СО-додаток)

VII.   ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК

0 Бесіда

1. Назвіть повне ім'я письменника Родарі.

2. Якою премією було нагороджено Дж. Родарі?

3. Поділіться своїми враженнями від вірша «Листівки з видами міст».            .

4. Розкрийте символічне значення листівки у прочитаному вірші Дж. Родарі.

5. Які теми розкривав письменник у своїх творах?

VIII.   ОГОЛОШЕННЯІ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Підготуватися до уроку розвитку мовлення за творами, вивченими в межах теми «Поетичне бачення світу» (творчість Мацуо Басьо, Р. Бернса, Г. Лонгфелло, Дж. Родарі).

Категорія: Зарубіжна література 6 клас (Нова програма) | Додав: uthitel (28.03.2015)
Переглядів: 2756 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: