УРОК №36 Варіант 1 «ЛЮДИНА З ВЕЛИКИМ В. КОРОЛЕНКО СИЛЬНИМ СЕРЦЕМ» - Зарубіжна література 6 клас (Нова програма) - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 6 клас (Нова програма)

УРОК №36 Варіант 1 «ЛЮДИНА З ВЕЛИКИМ В. КОРОЛЕНКО СИЛЬНИМ СЕРЦЕМ»

 

УРОК №36 Варіант 1

 «ЛЮДИНА З ВЕЛИКИМ В. КОРОЛЕНКО

СИЛЬНИМ СЕРЦЕМ»

Мета:ознайомити учнів в біографією та творчістю російського письменника В. Короленка, розказати про його зв'язки з Україною; розвивати в учнів логічне мислення, зв'язне мовлення, навички виразного читання, аналізу прозового твору; виховувати у школярів повагу до людини, здатність до сміливих вчинків на захист людської гідності.

Очікувані результати: учень (учениця) знає ключові факти про життя і творчість В. Короленка; знає зміст повісті «Сліпий музикант» і може відтворити основні події твору; характеризує персонажів повісті; визначає проблематику повісті; висловлює власні думки щодо прочитаного.

Обладнання:  підручник; хрестоматія; тексти повісті «Сліпий музикант» (мовою оригіналу або в перекладі на вибір учителя); словник літературознавчих термінів; портрет В. Короленка; виставка книг письменника і репродукцій його малюнків.
Тип уроку:   урок вивчення нового матеріалу і первинного закріплення знань, умінь, навичок.
Вид уроку:   Комбінований.

 

Тонкий, вишуканий лірик, він умів у той же час бути мужнім борцем. М'який і сердечний за вдачею, він ставав суво­рим і непохитним, коли брався за зброю публіциста. Це з'єднання м'якості і сили відчувається в його творах і додає осо­бливу красу духовному образу російського письменника В. Г. Короленка, людини з ве­ликим і сильним серцем.

Г. Бялий, дослідник творчості В. Короленка

Хід уроку  
І.   ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.   ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Здійснюється в ході уроку.

МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

0 Слово вчителя

Є письменники, які запам'ятовуються відразу: у їхніх творах відчувається турбота про людину, розуміння її болей і радостей, її прагнення до щастя. Сам Короленко упродовж усього свого життя намагався зробити всіх людей щасливими. У цьому він убачав свою найголовнішу місію на землі.

IV.   ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ,

ФОРМУЛЮВАННЯ РАЗОМ З УЧНЯМИ |у,ЕТИ уроку

V.   СПРИЙНЯТТЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

0 Робота з епіграфом

1. Виразно прочитайте епіграф до уроку.

2. Які найважливіші риси виділяє дослідник у вдачі В. Ко­роленка?

0 Повідомлення учнів про життя і творчість В. Короленка (див. СО-додаток}

Учнів можна поділити на групи: «біографи», «літературознавці», «правозахисники», «музеєзнавці», «мистецтвознавці», «кінокритики».
VI.   ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК

0 Бесіда

1. Що нового про життя і творчість В. Короленка ви дізналися на уроці?,.

2. Що відомо про батьків письменника?

3. Де навчався В. Короленко?

4. Назвіть твори В. Короленка, які вам відомі.

5. Які твори" митця ви читали?

6. Чому письменника називали в Полтаві «народним губернато­ром»?

7. Які музеї В. Короленка вам відомі?

VIIОГОЛОШЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Дібрати   цитати   для   характеристики   образу   Петра Попельського з повісті В. Короленка «Сліпий музикант».

 

Здійснюється в ході уроку.

III.   АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

0 Літературна гра «Перевір себе»

1. Брат матері Петра. (Максим.)

2. Ім'я матері головного героя. (Анна Михайлівна.)

3. На якому музичному інструменті грав Йохим? (На сопілці.)

4. Улюблене місце Петра. (Біля старого млина.)

5. Як звали подружку Петра? (Евеліна Яскульська.)

6. Сусіди Попельських. (Ставрученки.)

7. Імена дзвонарів.. (Єгор і Роман.)

8. Як звали старого співця? (Кандиба.)

Категорія: Зарубіжна література 6 клас (Нова програма) | Додав: uthitel (31.01.2015)
Переглядів: 2554 | Рейтинг: 1.3/3
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: