УРОК №34 ТЕМА: ДЖ. ЛОНДОН. ОПОВІДАННЯ «ЖАГА ДО ЖИТТЯ». ОПИСИ ПРИРОДИ ТА ЇХ РОЛЬ У ТЕКСТІ - Зарубіжна література 6 клас (Нова програма) - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 6 клас (Нова програма)

УРОК №34 ТЕМА: ДЖ. ЛОНДОН. ОПОВІДАННЯ «ЖАГА ДО ЖИТТЯ». ОПИСИ ПРИРОДИ ТА ЇХ РОЛЬ У ТЕКСТІ

УРОК №34

ТЕМА:   ДЖ. ЛОНДОН. ОПОВІДАННЯ «ЖАГА ДО ЖИТТЯ». ОПИСИ ПРИРОДИ ТА ЇХ РОЛЬ У ТЕКСТІ

Мета:   ознайомити учнів із біографією і творчістю Дж. Лондона; розвивати в учнів творче мислення, зв'язне мовлення, навички аналізу художнього тексту; виховувати у школярів зацікавленість творчою спадщиною письмен­ника.

Очікувані результати: учень (учениця) знає ключові факти про життя і творчість Дж. Лондона; знає зміст оповідання «Жага до життя»; визначає роль і функції описів природи у творі; проводить паралелі між станом природи і внутрішнім станом головного героя оповідання.

підручник; хрестоматія; тексти оповідання «Жага до життя» (у перекладі на ви­бір учителя); картки для гри «Броунівський рух» (див. СО-додаток); портрет Дж. Лондона; виставка творів письменника; ілюстрації до оповідання «Жага до життя» (на вибір учителя); репродукції картин-пейзажів Півночі (на вибір учителя); обладнання для перегляду презентацій, урок вивчення нового матеріалу та первинного закріплення знань, умінь, навичок. , комбінований.

Обладнання:

Тип уроку: Вид уроку:

Хід уроку

І.   ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Здійснюється в ході уроку.

III.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

0 Слово вчителя

Моряк, волоцюга, золотошукач, військовий кореспондент,

фермер, мандрівник, шукач пригод, письменник — усе це заняття

• і спеціальності Джека Лондона. Його творчий спадок — романи,

оповідання, публіцистика, перекладені багатьма мовами і високо

поціновані не одним поколінням читачів.

Заслугою Джека Лондона як письменника є те, що він ство­рив свій неповторний художній світ: світ пригод і сильних люд­ських характерів.

IV.   ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ,

ФОРМУЛЮВАННЯ РАЗОМ З УЧНЯМИ МЕТИ УРОКУ

V.   СПРИЙНЯТТЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

0 Робота з портретом письменника

1. Яким постає письменник на портреті?

2. Що найбільше приваблює у його зовнішності?

0 Інтерактивна гра «Броунівський рух»

На картках (див. СО-додаток) подані матеріали про Дж. Лондона. Учні, поділені на групи, читають картки, діляться інформацією з іншими групами.

0 Запитання до учнів

1. Які відомості про Джека Лондона запам'яталися вам най­більше?

2. Чи схожий письменник на героїв своїх творів — мужніх під­корювачів Півночі?

0 Завдання учням

Прочитайте вислови із творів Дж. Лондона, поділіться роз­думами, які вони у вас викликали.

1. Істинне призначення людини — жити, а не існувати.

2. Життя людини досягає своїх вершин у ті хвилини, коли всі Я її сили спрямовуються на здійснення поставлених перед нею цілей.

3. Радість не в тому, що твоя робота має успіх, радість — коли працюєш.

0 Слово вчителя

Джек Лондон писав: «Краса — абсолютна. Людське життя, все життя підкоряється красі. Краса вже існувала у Всесвіті до людини. Краса залишиться у Всесвіті, коли людина загине, але не навпаки».

Краса має місце у всіх творах письменника природи Півночі. Вона незвична своєю суворістю і холодністю, але неповторна і за­хоплююча.

У своєму оповіданні «Жага до життя» Джек Лондон описує Аляску.

0 Завдання учням

1. Коротко розкажіть, про що йдеться в оповіданні «Жага до життя».

2. Визначте елементи сюжету оповідання. (Експозиція —- опис Півночі та золотошукачів. Зав'язка — Біл кидає свого хво­рого товариша. Розвиток дії — герой бореться за життя. Кульмінація — сутичка з вовком. Розв'язка — порятунок героя.)

0 Робота з текстом

1. Знайдіть у тексті оповідання описи природи. Які кольори в них переважають?

2. Проаналізуйте, як автор описує природу в кожен із 5 днів блукань головного героя.

3. Проведіть паралелі між станом природи і станом головного героя.

Коментар учителя

Зображення природи в оповіданні «Жага до життя» тісно пов'язане з психологічним станом головного героя.

Початок оповіді. Сонце сідає,\ дотліває, ховається. Перед очима героя простяглася пустеля. Підкреслюється самотність героя.

Перший день. «Сонце зійшло на північному сході — принай­мні там розвидніло, бо сонце ховалося за товщею сизих хмар». «Небо теж було сіре. А на небі ні сонця, ні навіть проблиску сонця». Закрите хмарами сонце, сіре небо підкреслюють тяжкі сумніви, що виникають у душі героя.

День другий. «Сонця не було. Земля й небо стали ще сіріші, аж темні». «Сонце підсушило кущики моху...». «Віяв холодний вітер, і перший сніг побілив вершки горбів... повітря сповнилось білою гущею. Почав падати мокрий лапатий сніг. Попервах він танув, ледве торкаючись землі, але дедалі снігопад густішав, і зре­штою сніг укрив .землю суцільним завоєм...». Як бачимо, усе на­вколо сіре, холодне, герой теж замерзає, почувається самотнім, з'являється безнадія.

Третій день. Описи природи відсутні. Герой самотній, байду­жий, він зрозумів, що має надіятися лише на себе, бореться за життя.

Четвертий день. «Знову туман». Увечері «він прийшов до тями, лежачи горілиць на кам'яному виступі. Гріло яскраве сонце». Поява сонця символізує надію на порятунок, яка з'явилася у героя — він побачив корабель.

П'ятий день. «Зійшло яскраве сонце... Погода стояла чудова...». Природа ніби вітає порятунок героя.

0 Завдання учням

Сформулюйте, яку роль відіграє пейзаж у творі. (Пейзаж підкреслює настрій головного героя. Автор використовує прийом психологічного паралелізму, який допомагає розкрити внутрішній стан героя оповідання.)

0 Робота з репродукціями картин-пейзажів Півночі (на вибір учителя).

(Можна" використати репродукції картин Рокуелла Кента «Вид з Лисячого острова взимку», «Лісистий мис», «Сонячний блиск», «Глибока затока в Алясці», «Мертва тиша».)

0 Матеріал для вчителя

Американський художник Рокуелл Кент подорожував Аляскою і Гренландією. Він ма­лював гористі пейзажі, річки й озера.

Його твори витримані у гамі вохристо-зеленкуватих, золотисто-синюватих тонів із пля­мами червонуватих барв.

Учитель може використати презентацію «Пейзаж у літературі та живописі (Джек Лондон і Роквелл Кент)»".

0 Завдання учням

Порівняйте, як малюють Північ художники і як зображує її у своїх творах Дж. Лондон.

VI.   ЗАСТОСУВАННЯ

0 Бесіда

1. Назвіть відомі вам твори Дж. Лондона. Які з них ви чи­тали?

2. Яке справжнє ім'я письменника?

3. Яке враження справила на вас природа Півночі?

Категорія: Зарубіжна література 6 клас (Нова програма) | Додав: uthitel (31.01.2015)
Переглядів: 6492 | Рейтинг: 3.0/3
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: