УРОК №16 ТЕМА: КОНТРОЛЬНА РОБОТА ЗА ТЕМОЮ «МУДРІСТЬ БАЙКИ» (БАЙКИ ЕЗОПА, І. КРИЛОВА) - Зарубіжна література 6 клас (Нова програма) - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 6 клас (Нова програма)

УРОК №16 ТЕМА: КОНТРОЛЬНА РОБОТА ЗА ТЕМОЮ «МУДРІСТЬ БАЙКИ» (БАЙКИ ЕЗОПА, І. КРИЛОВА)

УРОК №16

ТЕМА:   КОНТРОЛЬНА РОБОТА ЗА ТЕМОЮ «МУДРІСТЬ БАЙКИ» (БАЙКИ ЕЗОПА, І. КРИЛОВА)

Мета:   перевірити рівень знань учнів з теми «Мудрість байки»; розвивати в учнів логічне мислення, зв'язне писемне мовлення; формувати вміння концентру­вати увагу на виконанні завдання, застосовувати набуті знання; виховувати відповідальність, зібраність.
Очікувані результати:  учень (учениця) демонструє знання з теми, виконує завдання різних

типів.

Обладнання: зошити учнів; картки із завданням.

 Тип уроку:   урок перевірки і контролю знань.

 Вид уроку:   самостійна робота.

 

 

І.   ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.   ВИКОНАННЯ УЧНЯМИ ЗАВДАНЬ

Початковий рівень  

1.  Коротке, переважно віршоване, алегоричне оповідання, в якому закладено повчальний зміст,— це... .А новела; В повість; Б  байка;                                      Г оповідання. (Відповідь: Б)

2.  Відображення одного предмета через інший називається... А алегорія^ В іронія; Б  сатира;                                     Г гумор. (Відповідь: А)

3.  Художній прийом перенесення властивостей людей на тварин, рослини, предмети — це...

А гротеск; В персоніфікація; Б  іронія;                                      Г градація. (Відповідь: В)

4.  Батьківщина байки — це...

А Давній Єгипет; В Давній Китай; Б Давня Індія; Г Давня Греція. (Відповідь: Г)

*&

5.  «Батьком байки» вважають...

А Гомера; В Езопа; Б  Федра;                                      Г Тіртея. (Відповідь: В)

6. Езоп народився у... А Фрігії; Б Анатолії; (Відповідь: А)

В Афінах; Г Спарті.

7.  Мораль у байках Езопа подається...

А на початку твору; В моралі немає;

Б  у середині твору; Г наприкінці твору.

(Відповідь: Г)

к.  Езоп писав байки... А у віршованій формі; Б у прозовій формі;

В  поєднуючи віршовану та прозову форми; Г   у формі п'єс. (Відповідь: Б)

9. Назвіть автора вислову «У сильного безсилий винен завади». А Езоп; В І. Крилов; Б  Федр;                                       Г Ж. Лафонтен. (Відповідь: В)

10. Коли відбувається дія у байці Крилова «Бабка й Муравель»?

А Влітку; В взимку;

Б  навесйі; Г восени.

(Відповідь: В) 111. І. Крилов використовував у своїх байках...

А гумор; В іронію;

Б  сатиру; Г сарказм.

(Відповідь: Б) «.             ' 12. Назвіть байку І. Крилова, з якої взято вислів «Щоб буть музикою,

потрібне тут уміння». N

А  «Вовк і Ягня»; В «Квартет»;

Б   «Бабка й Муравель»; Г «Крук і Лисиця».

(Відповідь: В)

Середній рівень   „

1. Дайте визначення поняттю «байка».

2. Назвіть відомих вам байкарів.

3. Якою є структура байки?

4. Поясніть термін «езопова мова». Із чиїм ім'ям він пов'язаний?

5.    Дайте визначення поняттю «персоніфікація». Наведіть приклади ви­користання цього художнього прийому.

6. Визначте головні жанрові ознаки байки.

7. Які людські вади засуджувалися в байках?

8. Наведіть приклади алегорій, що використовуються в байках.

9. Хто з байкарів використовував сюжет байки Езопа «Вовк і Ягня»?

10. У чому особливість побудови байок І. Крилова?

одну з вивчених байок (на вибір), визначте її тему, мірні, художні особливості.

Поміркуйте, чому саме алегорія є обов'язковим художнім прийомом для жанру байки.

3.    Наведіть приклади крилатих висловів із байок. Поясніть їх значення.

4.    Назвіть подібні і відмінні риси між байками Езопа і І.-Крилева.

Високий рівень   .

1.    Розкрийте роль сатири у вираженні ідеї байки (на конкретних прикладах).

2.    Продемонструйте на конкретних прикладах особливості езопової мови.   

3.    Визначте, який внесок зробив Езоп у розвиток жанру байки.

4.    Напишіть твір-мініатюру на тему: «Чи актуальні байки Езопа і Крилова сьогодні?»

III.   ОГОЛОШЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Варіант 1: Підготувати повідомлення про життя і твор­чість Ж, Берна. Прочитати роман «П'ятнадцятирічний капітан». Варіант 2: Підготувати повідомлення про життя і творчість Р. Л. Стівенсона (можливо, у вигляді інтерв'ю з письменником). Прочитати роман «Острів скарбів». Повторити поняття «роман».

Категорія: Зарубіжна література 6 клас (Нова програма) | Додав: uthitel (28.09.2014)
Переглядів: 9172 | Рейтинг: 3.9/8
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: