УРОК №14 ТЕМА: БАЙКИ ЕЗОПА «ВОВК І ЯГНЯ», «КРУК І ЛИСИЦЯ», «МУРАШКИ Й ЦИКАДА» - Зарубіжна література 6 клас (Нова програма) - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 6 клас (Нова програма)

УРОК №14 ТЕМА: БАЙКИ ЕЗОПА «ВОВК І ЯГНЯ», «КРУК І ЛИСИЦЯ», «МУРАШКИ Й ЦИКАДА»

УРОК 14

ТЕМА:   БАЙКИ ЕЗОПА «ВОВК І ЯГНЯ», «КРУК І ЛИСИЦЯ», «МУРАШКИ Й ЦИКАДА»

Мета:   повторити з учнями засвоєне про байку як літературний жанр, про «езопову мову», алегорію; поглибити знання учнів про творчість давньогрецького бай­каря Езопа; розвивати в учнів навички виразного читання, аналізу байки, уміння розкривати її алегоричний зміст; сприяти вихованню у школярів ви­соких моральних якостей.

Очікувані результатиучень (учениця) засвоїв(-ла) поняття про байку, «езопову мову», але­горію; визначає особливості байки як жанру на прикладі конкретних творів; характеризує образи байок, розкриває їх алегоричний зміст; розуміє мораль байок, знаходить її в прочитаних творах,

І.   ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.   ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Здійснюється в ході уроку.

ЛІ.   АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

0 Літературний диктант

^ Байка — це...

^ Алегорія — це...

^ Мораль — це...

^ Персоніфікація — це...

^ Езоп — це...

•^ «Езопова мова» — це...

IV.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

0 Слово вчителя

На минулому уроці ми з вами познайомилися з «батьком Зайки» Езопом і почали читати його байки. Удома ви повинні Зули прочитати твори цього автора, вміщені в підручнику. Яке враження вони на вас справили? Чи не здалися вам знайомими оюжети цих байок?

V.   ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ,

ФОРМУЛЮВАННЯ РАЗОМ З УЧНЯМИ МЕТИ УРОКУ

VI.   СПРИЙНЯТТЯ НОВОГО

0 Виразне читання байки Езопа «Вовк і Ягня»

0 Бесіда

1. Де відбувається дія байки? (На березі річки.)

2. Назвіть персонажів твору. (Вовк і Ягня.)

3. Чому Вовк прискіпувався до Ягняти? (Вовк просто шукав приводу, щоб з'їсти Ягня.)

4. Знайдіть у тексті підтвердження невинності Ягняти.

0 Завдання учням

1. Прослідкуйте, як поводять себе персонажі байки.

2. Прочитайте репліки персонажів із відповідною інтонацією.

0 Бесіда

1. Яким є фінал байки? (Трагічним. Вовк з'їв Ягня.)

2. Яке ваше ставлення до персонажів цієї байки?

3. Прочитайте рядки, в яких міститься мораль байки. («Так навіть справедливий захист не має сили для тих, хто за повзявся чинити кривду».)

В Завдання учням

1. Доведіть, що твір Езопа «Вовк і Ягня» є байкою.

2. Визначте, у чому полягає алегорія в цій байці.

3. Перерахуйте,, які людські риси висміює автор у цьому творі.

0 Слово вчителя

Сюжет байки «Вовк і Ягня» став традиційним. Він зустріча­ється у римського байкаря Федра, у француза Ж. де Лафонтена, у поляка І. Красицького, у росіян В. Тредіаковського, О. Сумарокова, І. Крилова, в українця Л. Глібова та інших авторів.

0 Запитання до учнів

Як ви вважаєте, чому сюжет байки «Вовк і Ягня» набув такої популярності серед митців?

0 Вирізне читання байки Езопа «Крук і Лисиця»

0 Бесіда

1. Яка подія є зав'язкою сюжету байки?

2. Якими були дії Лисиці для отримання м'яса?

3. Як Крук відреагував на улесливі слова Лисиці?

4. Якими були глузливі слова Лисиці, коли Крук випустив м'ясо? Зачитайте. («О Круче, коли б ти мав також розум, тобі більше не бракувало б нічого, щоб стати царем».)

5. Визначте мораль байки. («Ця байка стосується нерозумної людини». Байка висміює нерозумних людей, які легко підда­ються на лестощі.)

0 Виразне читання байки Езопа «Мурашки й Цикада»

0 Бесіда

1. Назвіть героїв байки. (Мурашки й Цикада.)

2. Як герої байки переживали зиму? (Мурашки мали вдосталь запасів, а Цикада голодувала.)

3. Як Цикада пояснила те, що в неї немає харчів? («Мені все було ніколи, я співала».)

4. Як ви думаєте, чому Мурашки не допомогли Цикаді? (Тому що коли всі працювали, Цикада байдикувала. Тобто вона сама винна в тому, що зараз голодує.)

5. Якою є мораль байки? («Не слід зневажати нічого, щоб зго­дом не довелося шкодувати».)

6. У чому полягає алегорія в цій байці? (Цикада втілює такі людські риси, як лінощі й бездумна безтурботність. А му­рашки уособлюють працьовитість і далекоглядність.)

0 Слово вчителя

Байки Езопа мають вигляд невеликих стислих оповідань, геро­ями яких виступають тварини, птахи, люди і навіть боги. Для сю­жетів використані найрізноманітніші події і явища навколишнього життя, осмислені автором, який робить із них певні повчальні висно­вки. Власне, твори Езопа — це розсудливі спостереження над життям. Деякі висновки байкаря настільки точні, що стали афоризмами га приказками й органічно увійшли в народну мову. Наприклад:

•^ Скарб для людей — це набуте працею.

•^ Прийшла біда — каяття не поможе.

^ У згоді порятунок від небезпеки.

^ Справжніх друзів пізнають у біді.

^ Нещастя ближніх навчають розумних людей.

VII.   ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК

0 Бесіда

1. Які образи найчастіше зустрічаються в байках Езопа? (Образи тварин, птахів, людей і навіть богів, які уособлюють різні людські вади.)

2. Які основні теми байок Езопа?

3. Яка роль алегорії у творах Езопа? (Алегорія надає можли­вість розкрити людські недоліки, говорити правду про вади суспільства.)

4. У чому полягає цінність байок Езопа? (Байки висміюють вади людей з метою їх викорінення.)

VIII.   ОГОЛОШЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Підготувати повідомлення про життя і творчість І. Крилова. Повторити визначення поняття «байка». Підготувати виразне читання байок І. Крилова «Квартет», «Бабка й Муравей.», «Вовк і Ягня». Творче завдання: створити ілюстрації до цих байок

Категорія: Зарубіжна література 6 клас (Нова програма) | Додав: uthitel (28.09.2014)
Переглядів: 4582 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: