ТЕМА: ІДЕЯ ЛЮБОВІ ДО БАТЬКІВЩИНИ У ВІРШІ Р. БЕРНСА «МОЄ СЕРЦЕ В ВЕРХОВИНІ...» - Зарубіжна література 6 клас (Нова програма) - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 6 клас (Нова програма)

ТЕМА: ІДЕЯ ЛЮБОВІ ДО БАТЬКІВЩИНИ У ВІРШІ Р. БЕРНСА «МОЄ СЕРЦЕ В ВЕРХОВИНІ...»

ТЕМА:   ІДЕЯ ЛЮБОВІ ДО БАТЬКІВЩИНИ У ВІРШІ Р. БЕРНСА «МОЄ СЕРЦЕ В ВЕРХОВИНІ...»

Мета:   ознайомити учнів із біографією і творчістю Р. Бернса; розвивати в учнів логічне мислення, уяву, зв'язне мовлення, навички "аналізу ліричного твору; сприяш розширенню читацького кругозору школярів.

Очікувані результати: учень (учениця) знає ключові факти про життя та творчість Р. Берні'), виразно читає вірш «Моє серце в верховині...»; висловлює своє враження під прочитаного; визначає провідні мотиви, ідею вірша Р. Бернса; характери IV образ ліричного героя, його внутрішній світ; виявляє особливості художні.^ мови твору; називає українських перекладачів поезій Р. Бернса.

Обладнання:  підручник; хрестоматія; текст вірша «Моє серце в верховині...»(в оригіналі Лмг в перекладі на вибір учителя); словник літературознавчих термінів; тлума словник української мови; портрет Р. Бернса; виставка книг поета. Тип уроку:   урок вивчення нового матеріалу та первинного закріплення знань, навичок. Вид уроку:   комбінований.

ХІД уроку          

І.   ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.   ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Здійснюється в ході уроку.

III.   АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

ТА МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  • Слово вчителя              

Чи багато ви можете назвати людей, чий день народження святкується як усенародне свято? Мабуть, не помилюся, коли скажу, що таких одиниці. Але такі випадки відомі. Зокрема, в Шотландії кожного року широко відзначають день народження поета Роберта Бернса. У чому ж заслуга цього митця? Про це ми й дізнаємося на уроці.

IV.   ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ,

ФОРМУЛЮВАННЯ РАЗОМ З УЧНЯМИ МЕТИ УРОКУ

V.   СПРИЙНЯТТЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 0 Повідомлення учнів про життя і творчість Р. Бернса (див. СО-додаток) 0 Повідомлення учнів «Українські митці про творчість Р. Бернса» (див. СО-додаток) 0 Повідомлення учнів «День народження Р. Бернса в Шотландії» (див. СО-додаток) 0 Слово вчителя

Спадкоємець британського престолу принц Чарльз випустим ми радіо запис вірша Р. Бернса «Моє серце в верховині...» в усному виконанні. Запис пролунав 25 січня 2012 р. в День народжениння

0 Виразне читання вірша Р. Бернса «Моє серце в верховині» (у підготовленому ь>м<І можна прочитати мовою оригіналу)
0 Словникова робота

Як ви розумієте словосполучення «темні звори»? (За словни ком Б. Грінченка: «звір, звори» — яр, балка, улоговина.)

0 Бесіда

1. Якою є тема поезії? (Любов до рідного краю.)

2. В яких словах виражається основна думка вірша?

3. Як поет називає свою батьківщину? («Честі й слави батьківщино, вольності розмай!»)

4. Які художні прийоми використовує автор у поезії? Яка їх роль у творі? (Анафора: «моє», «моя», «прощавайте». Використовується для підсилення головної думки твору. Антитеза: рідний край — чужина. Підкреслює любов до батьківщини.)

0 Словникова робота

Ліричний герой — друге ліричне Я поета; головний персонаж ліричного твору; умовне літературознавче поняття, яким позначається форма втілення думок, переживань автора. Водночас ліричний герой не ототожнюється з поетом, з його душевним станом, він живе своїм життям у новій художній дійсності.

0 Бесіда               .

1. Яким постає перед читачем ліричний герой вірша «Моє серце в верховині...»? (Людиною, для якої найголовнішим у житті є любов до рідної землі.)

2. Як думки ліричного героя перегукуються з авторськими? (Р. Берне теж був патріотом, більше за все любив свою Шотландію.)

0 Завдання учням

1. Визначте художні особливості поезії «Моє серце в верховині...». (Епітети: «любий рідний край», «пущі дикі», «буйні ріки» тощо. Метафори: «Моє серце в верховині і душа моя, Моя дума в верховині соколом буя, Моя мрія в гори лине наздогін вітрам». Персоніфікації: «Прощавайте, сині гори, білії сніги, Прощавайте, темні звори й світлії луги! Прощавайте, пущі дикі й тіняві гаї, Прощавайте, буйні ріки й бистрі ручаї!», «Будь здорова, верховино, любий рідний край». Нестягнені форми прикметників: «білії сніги», «світлії луги». Інверсія: «іду я на чужину».)

2. Знайдіть фольклорні елементи у вірші. (Повтори: прощавайте, моя, моє. Постійні епітети: білії сніги, світлії луги, тіняві гаї, буйні ріки, любий рідний край. Традиційні образи: дума соколом буя, мрія лине.)

VI.   ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК

0 Літературний диктант

1. Роки життя Р. Бернса. (1759-1796)

2. З якого року Р. Берне почав записувати свої вірші? (З 1783р.)

3. Коли вийшла перша збірка поета? (У 1786 р.)

4. Якою мовою Берне писав свої вірші? (Шотландським діалектом.)

5. Дайте визначення поняттю «ліричний герой».

6. У якому році був написаний вірш «Моє серце в верховині»? (У 1789 р.)

0 Завдання учням

Розкажіть, як пов'язані між собою названі роки, міста, імена.

Селище Аллоуей, ферма Моссґіл, Шотландія, «Вибрані шотландські мелодії» (1792), В. Скотт, Дж. Байрон, П. Б. Шеллі, Т. Шевченко, Леся Українка, І. Франка, В. Мисик, М. Лукаш, С. Голованівський, В. Колодій.

VII.   ОГОЛОШЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Вивчити напам'ять вірш Р. Бернса «Моє серце в верховині...». Підготувати повідомлення про головного героя «Пісні про Гайавату». Повторити поняття «поема», жанрові ознаки поеми.

Категорія: Зарубіжна література 6 клас (Нова програма) | Додав: uthitel (28.03.2015)
Переглядів: 10336 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: