УРОК № 9 Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож). Утілення в об­разі головного героя віри в перемогу людини. - Зарубіжна література 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 5 клас

УРОК № 9 Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож). Утілення в об­разі головного героя віри в перемогу людини.

УРОК 9

Тема, Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож). Утілення в об­разі головного героя віри в перемогу людини над обставинами

Цілі: навчальна: допомогти учням розкрити образ Синдбада-Мореплавця, його ідейно-художні особливості та значення для розкриття головної думки; розвивальна: роз­вивати образне та аналітичне мислення; уміння характеризувати героїв, висловлю­вати свої судження та обґрунтовувати їх; виховна: виховувати допитливість, праг­нення до пізнання світу, цілеспрямованість, оптимізм.

Теорія літератури: цикл казок, реальне та фантастичне, головний герой, художні засоби.

Тип уроку: формування вмінь та навичок

Обладнання: збірка «Тисяча і одна ніч», ілюстрації до неї, фрагменти кінофільмів, мульт­фільмів про Синдбада, учнівські малюнки, відеопрезентації.

Хід уроку

і. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

Ні. ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ТА НАВИЧОК

  1. Виконаня тестів за змістом казки «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож)
  2. Тести

1. Синдбад сів на корабель і вирушив у подорож:

а) щоб заробити гроші; б) щоб пізнати світ;

в) щоб побачити родичів; г) щоб знайти наречену.

2. На острові, куди буря пригнала корабель, жили:      ,

а) дівчина, від співу якої люди кам'яніли;

б) чарівниця, яка перетворювала людей на тварин;

в) небезпечні дикуни, покриті вовною;

г) великі отруйні комахи.

3. Зайшовши до великого будинку, мореплавці:

а) затрусилися від жаху;

б) засміялися;

в) упали втомлені й спокійно заснули;

г) закричали від гніву та образи.

4. Велетень, який зайшов до кімнати, був:

а) із крокодилячими зубами й гострими, як ножі, пазурами;

б) із головою бика, тулубом лева і великими крилами;

в) товстий, із кабанячими іклами, з червоними, як жар, очима;

г) високий, чорний, з вогняним оком.

5. Першою жертвою велетня став:

а) капітан корабля; б) товстий кок (кухар); в) юнга (молодший помічник);       г) оповідач.

6. Щоб урятуватися від людожера, моряки вирішили:

а) уплав кинутись у море;

б) розпалити вогнище й подати сигнал кораблям;

в) збудувати пліт;

г) заховатися у погребі (льоху).

7. Моряки так помстилися людожерові за своїх товаришів:

а) поклали до ліжка розжарені залізні палиці;

б) позбавили його ока;

в) замкнули його в кімнаті;

г) спалили його будинок.

8. Страховиська помстилися людям, що попливли морем, коли тікали від них: а) кидаючи уламки скелі; б) пославши в погоню слуг; в) викликавши бурю на морі;         г) метаючи блискавки.

9. На новому острові, куди потрапив із товаришами Синдбад:

а) не було ні рослин, ні тварин, ні води;

б) було багато смачних овочів; ;

в) було велике царство із привітними людьми; <

г) мешкали злі чарівники.

10. На Синдбада і його товаришів напали...

а) гадюка1; б) дракон2; в) орел;                                                  г) крокодил.

11. Синдбад-Мореплавець урятувався від страшної небезпеки за допомогою: а) димової шашки; б) запаленого багаття; в) колючого гілля3;                            г) гострого меча.

12. На кораблі, який підібрав героя-оповідача, виявився: а) його товар; б) його син; в) його батько;                                   г) його найкращий друг.

Ключ: 1 — б); 2 — в); 3 — а); 4 — г); 5 — а); 6 — в); 7 — б); 8 — а); 9 — б); 10 — а); 11 — в); 12 — а).

2. Виконання завдання рубрики «Працюємо із творами мистецтва» (с. 61)

3. Інтерактивна вправа «Сонечко» (див. с. 61 підручника)

Синдбад-Мореплавець: сміливий; розумний; відважний; кмітливий; пра­гне до пізнання світу; має тверді принципи; авантюрний; любить ризик; ми­лосердний.

4. Усний твір-характеристика Синдбада-Мореплавця з обґрунтуванням * своїх оціночних суджень

5. Перегляд фрагментів кінофільмів, мультфільмів, зіставлення з казкою

6. Робота за рубрикою «Перевірте себе» підручника (с. 62; вибірково)

7. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

* У чому повчальність казки «Синдбад-Мореплавець»? Які моральні уроки дає цей твір?

8. Стислий переказ учнями самостійно прочитаних частин казки «Синдбад-Мореплавець» (про інші подорожі). Складання маршруту мандрівки

IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Знати зміст казки, вміти аналізувати її, висловлювати свою думку про про­читане.

*Підготувати повідомлення про Німеччину, про збірку братів Ґрімм «Каз­ки для дітей і родини».

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

* Продовжте речення.

«Для себе повчального я виніс (винесла) з казки про Синдбада-Мореплавця...».

Категорія: Зарубіжна література 5 клас | Додав: uthitel (19.10.2014)
Переглядів: 4923 | Рейтинг: 1.5/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: