УРОК № 8 Тема. Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож) - Зарубіжна література 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 5 клас

УРОК № 8 Тема. Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож)

УРОК № 8

Гема. Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож)

Ділі: навчальна: ознайомити школярів з арабською народною казкою.допомогти учням усвідомити ідею утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці; розвивальна: розвивати образне, логічне мислення; формувати навички виразного читання, переказування, виділення головних епізодів; вміння характеризувати героїв, визначати художні особливості тексту, самостійно відшукувати інформацію; виховна: виховувати прагнення до пізнання, мужність та людяність.

Теорія літератури: народна казка, цикл казок, герой художнього твору.

Гип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Збладнання: збірка «Тисяча й одна ніч», ілюстрації до- неї, краєвиди Арабського Сходу давніх часів; фрагменти фільмів та мультфільмів про Синдбада-Мореплавця.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

Звернення вчителя до учнів

• Ви, напевне, чули легенду про красуню Шахразаду (Шахерезаду), яка цоночі розповідала казки грізному цареві. Одну цікавішу за іншу, перерива-очи розповідь у найнапруженіший момент. Жорстокому Шахріяру хотілося дзнатися продовження, тому він відміняв і відміняв свої звичні накази про :трату. Так мудра дівчина, забавляючи володаря тисячу й одну ніч, урятувала багатьох людей від загибелі. Про те, які казки придумувала кмітлива ПІахра-іада, дізнаємося на уроці.

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Розповідь про Китай та його мистецькі традиції

2. Виразне прочитання, переказ основних епізодів казки «Пензлик Малина»

» Визначте за рубрикою «Коментарі» підручника (с. 53) символічне значення

дракона, фенікса в китайській міфології. » Дайте відповіді на запитання рубрики підручника (с. 53; вибірково)

•  Які соціальні явища засуджує народ у казці? (Бідність, зневагу багатих та освічених до простих людей)

• Які якості вдачі Маляна, на ваш погляд, є провідними? (Доброта — давав селянам те, що їм було потрібно; наполегливість у досягненні мети, наприклад, навчитися малювати; почуття гордості, людської гідності — не служив поміщикові, імператорові.)

IV. СПРИЙНЯТТЯ ТА ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Виразне читання статті підручника про Арабський Схід та збірку «Тисяча і одна ніч» (с. 53-55; с. 42-45 підручника Є. Волощук)

2. Доповнення учителя й учнів, що готували повідомлення; огляд ілюстративних матеріалів, відеопрезентацій, ілюстрацій підручника

3. Виразне читання казки «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож) за підручником у перекладі О. Олеся (за підручником Є. Волощук — у перекладі з рос. Є. Микитенка)

карлики — маленькі на зріст. Путньої — доброї. Баритися — затримуватись Позаяк — тому що, оскільки.

5. Обмін враженнями про прочитане

* Яке враження справив на вас твір?

* Чим ця казка відрізняється від попередніх? (Герой свідомо наражається на небезпеку заради пізнання світу, жаги до подорожей.)

6. Спостереження над текстом

* Прокоментуйте пропоновані уривки.

«Горе наше було таке велике, що дехто пропонував кинутись у море, уважаючи, що ця смерть усе-таки приємніша від першої. Але проти цього повстав один із товаришів: він нагадав, що віра забороняє людині накладати на себе руки, і радив вигадати який-небудь інший засіб позбавитися зубів людоїда». (Казка нагадує про те, що треба не втрачати надії, віри, боротися до останнього, не думати про самогубство — це великий гріх.)

« — Друже мій! У мене є на кораблі кілька пакунків з крамом, що належали колись одному небіжчику-торговцю. Я хотів би їх продати тут, а гроші передати його нащадкам». (Підкреслено чесність купців, капітана корабля.)

«Звісно, і цього разу я не забув подякувати Богові й роздати милостиню вбогим». (Казка вчить бути вдячним, триматися віри, виявляти милосердя: розбагатів сам — поділися з ближнім.)

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

Відповіді на питання, виконання завдань рубрики «Робота з текстом» (с, 60}

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Уміти розповідати про Арабський Схід, про збірку казок «Тисяча й одна ніч», навчитися виразно читати, переказувати, коментувати казку про Синд-бада-Морешгавця (третя подорож).

*Прочитати про інші подорожі Синдбада, вміти стило переказувати, коментувати.

VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ        

Інтерактивна вправа «Термометр»

* Позначте на малюнку термометра свою зацікавленість на уроці знаками: «+», «О», «-».

Категорія: Зарубіжна література 5 клас | Додав: uthitel (26.09.2014)
Переглядів: 7242 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: