УРОК № 7 Тема. Китайська народна казка «Пензлик Маляна» - Зарубіжна література 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 5 клас

УРОК № 7 Тема. Китайська народна казка «Пензлик Маляна»

УРОК № 7          

Тема. Китайська народна казка «Пензлик Маляна»

Цілі: навчальна: ознайомити учнів із казкою, допомогти дітям усвідомити головну думку твору про чарівну силу мистецтва; розвивальна: розвивати образне та логічне мислення; формувати навички виразного читання, переказу творів, характеристики героїв та аналізу художніх особливостей; виховна: виховувати гуманізм, цілеспрямованість, почуття захоплення прекрасним, справжнім мистецтвом.

Теорія літератури: народна казка, герой, художні та національні особливості казки.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: збірка казок, ілюстрації до казки, краєвиди Китаю, зразки китайського живопису, відеопрезентації.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

Звернення вчителя до учнів

— Наша віртуальна подорож казками народів світу триває. Сьогодні ми г ознайомимося з Китаєм — країною з найбільшою кількістю населення, з багатою та своєрідною культурою, із працьовитими людьми, які вміють вироб-.Іяти все.

Казка «Пензлик Маляна», з якою ми познайомимося, підкреслює велику :и.ту мистецтва та його роль у житті людей.

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Розповідь про Японію, особливості її культури, світосприйняття японців

2. Виразне читання, переказ учнями ключових епізодів казки «Момотаро, або Хлопчик-персик»

(Можна переказувати від імені когось із героїв — самого хлопчика, його батьків, вожака Чудовиськ.)

• Охарактеризуйте Момотаро за таким висловлюванням: « — Я — найсміли-віший у Японії Момотаро! Чудовиська, приготуйтеся до бою! — піднявши меч, закричав Момотаро і вбіг у двір». (Момотаро сміливий, відважний, рішучий, відкритий і чесний у бою, трохи хвалькуватий. Нагадує давньоруського князя Святослава, який завжди попереджав ворогів про напад: Іду на ви!»)

3. Стислий переказ самостійно прочитаної казки «Іссумбосі, або Хлопчик-мізинчик», коментування її змісту за запитаннями підручника (с. 46-47)

IV. СПРИЙНЯТТЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Виразне читання статті підручника про Китай, звичаї, уявлення, характер його народу, мистецькі традиції та надбання (с. 47-50)

2. Доповнення учителя й учня, що готував повідомлення; огляд ілюстративних матеріалів, відеопрезентацій

3. Виразне читання китайської народної казки «Пензлик Маляна» в перекладі І. Чирка1

4. Словникова робота

Пензлик — щіточка для малювання. Плуг, мотика — інструменти для обробки землі в сільському господарстві. Маєток — володіння. Стайня — хлів для коней. Грубка — пічка. Покої — кімнати. Бамбукова — з бамбука, гнучкої та твердої рослини; у нас із неї виготовляють вудилища для риболовлі. Обійстя, садиба — житло. Баский — швидкий, рвучкий, сильний. Туш — чорнило, фарба для письма, переважно чорна. Гнобить — примушує тяжко працювати, знущається, експлуатує. Фенікс — фантастичний птах. Дракон — фантастична істота. Паскудити — бруднити. Хутко — швидко. Припасував — домалював. Пришпорив — пришвидшив, підігнав шпорами.

5. Обмін враженнями про прочитане

* Чи сподобалася вам казка?

* Що саме привернуло вашу увагу?

* Якій темі присвячена казка?

* Чи вірите ви у велику силу мистецтва?

6. Самостійне опрацювання рубрики «Коментарі» підручника (с. 53)

7. Відповіді на запитання, виконання завдань рубрики «Робота з текстом» підручника (с. 53} (вибірково)

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

Інтерактивна вправа «Сонечко»

* Охарактеризуйте Маляна.

талановитий добрий   працьовитий

розуміє мистецтво й сам '•——(   Малян  )——— наполегливий творить прекрасне

бореться зі злом        І   сміливий кмітливий

V!. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

-  Розповідати про Китай. Виразно читати казку про Маляна й переказувати її. Відповідати на запитання підручника.

*Підготувати повідомлення про Арабський Схід, збірку «Тисяча і одна ніч».

VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

* Продовжте речення.

«Якби мені до рук потрапив чарівний пензлик, я б намалював (-ла)...». » Поясніть свій вибір.

Категорія: Зарубіжна література 5 клас | Додав: uthitel (26.09.2014)
Переглядів: 1913 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: