УРОК № 6 Тема. Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик-персик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості в образі Момотар - Зарубіжна література 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 5 клас

УРОК № 6 Тема. Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик-персик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості в образі Момотар

УРОК № б

Тема. Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик-персик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості в образі Момотаро. Національний колорит япон­ської казки

Цілі: навчальна: познайомити учнів із казкою, її національними особливостями; понят­тям «мандрівний сюжет», допомогти усвідомити зміст твору; розвивальна: розвива­ти образне, логічне мислення, навички виразного читання, переказу, коментування; уміння самостійно працювати з підручником, додатковими джерелами інформації; виховна: виховувати кращі людські якості — працьовитість, сміливість, пошану до батьків.

Теорія літератури: народна казка, сюжет, «мандрівний сюжет», постійні епітети.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: карта світу, збірка японських народних казок, ілюстрації до них, краєви­ди Японії, предмети японської культури.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

Звернення вчителя до учнів

— Сьогодні ми мандруємо далі на схід, аж туди, де кінчається земля й почи­нається море, а в ньому — острови. Кому із сучасних школярів невідома країна Японія? Адже саме там виготовляють найточнішу, найкращу техніку — авто­мобілі, комп'ютери, електронні іграшки! І притому японці надзвичайно вірні своїм традиціям, знають власних предків до 13-го коліна, дуже шанують при­роду й відчувають нерозривний зв'язок із нею. Усі ці якості знайшли відобра­ження в японському фольклорі.

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Розповідь учнів про Індію та «Панчатантру»

2. Виразне читання й переказ казки «Фарбований шакал»

3. Бесіда за питаннями рубрики «Перевірте себе» (с„ 39) (вибірково)

4. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

* Визначте головну думку індійської казки.

Очікувані відповіді

* Засудження неправди, пихи, обману.

Співзвучна українському прислів'ю: «Брехнею світ пройдеш, та назад не повернешся».     .

* Від своєї натури не втечеш.

IV. СПРИЙНЯТТЯ ТА ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Виразне читання статті підручника про Японію та її традиції (с. 39-42)

2. Доповнення вчителя й учнів, що готували повідомлення про Японію; огляд краєвидів Японії, зразків національного мистецтва та побуту (ікебана, нецке, театр кабукі, ноо, бансай, кімоно та ін.)

3. Виразне читання японської народної казки «Момотаро, або Хлопчик-персик» (у перекладі І. Дзюби)
4. Словникова робота

Хмиз — сухе гілля. Рости як на дріжджах — швидко. Пильнуйся — ди­вись, остерігайся. Фазан — великий птах із яскравим забарвленням, об'єкт полювання. Чинити — робити.

5. Обмін враженнями про прочитане

* Чи сподобалася вам казка? Якщо так, то чим саме? » Що здалося дивним, несподіваним?

* Чи можна за текстом казки визначити, якому народові вона належить?

6. Спостереження над текстом

* Прокоментуйте пропоновані уривки.

«Момотаро.ріс як на дріжджах: з'їсть одну чашку рису — стає ще вищим. Скоро він перетворився на прекрасного юнака». (Відповідають учні, за по­треби — доповнює вчитель: рис у японців — як у нас хліб, дуже шанований продукт харчування, символ невтомної праці та достатку. У такий спосіб утверджується зв'язок людини з природою, землею, яка дає їй сили.)

«Одного дня впав Момотаро на коліна перед дідом і бабою та й каже...» (Ге­рой висловлює велику пошану до своїх батьків, потребує їхнього благословен­ня перед великою справою.)

«...їхній вожак упав навколішки перед Момотаро й заблагав: «Прошу тебе, не вкорочуй нам життя! Віднині ми припинимо чинити людям зло, а за це від­дамо тобі всі скарби». (Момотаро пішов не просто підкоряти Острів Чудо­виськ, а боротися зі злом. Проте він не хоче кровопролиття, тому погоджу­ється на пропозицію вожака Чудовиськ і задовольняється їхньою обіцянкою не чинити зла.)

7. Самостійне читання учнями рубрики «Коментарі» (с. 44)

8. Відповіді на запитання рубрики «Робота з текстом» (с. 44; вибірково)

9. Розгляд та коментування ілюстрацій до казки

«Момотаро, або Хлопчик-персик», вміщених у підручнику (с. 42-44)

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

1. Виконання творчого завдання підручника: заповнення таблиці «Засоби створення національного колориту в казці «Момотаро, або Хлопчик-персик»

2. Літературна гра

* Згадайте найбільше (або назвіть останнім) специфічних японських термі­нів (слів, назв), про які йшлося на уроці.

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Розповідати про Японію та її традиції. Виразно читати, переказувати казщ «Момотаро...». Уміти її аналізувати, характеризувати героїв.

*Прочитати японську народну казку «Іссумбосі, або Хлопчик-мізинчик» за підручником. Уміти переказувати, коментувати.

*Шдготувати повідомлення про Китай.

VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

» Продовжте речення.

«Найяскравішим враженням на уроці було...».

Категорія: Зарубіжна література 5 клас | Додав: uthitel (26.09.2014)
Переглядів: 1767 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: