УРОК № 58 Тема. Сучасна дитяча література. Р. Дал - Зарубіжна література 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 5 клас

УРОК № 58 Тема. Сучасна дитяча література. Р. Дал

УРОК № 58

Тема. Сучасна дитяча література. Р. Дал

Цілі: навчальна: дати поняття про сучасну дитячу літературу, ознайомити із життям і творчістю письменника, зацікавити ними; розвивальна: формувати навички виразного читання, роботи з підручником, побіжного читання й знаходження відповідної інформації, оцінювання її, вміння висловлювати свої враження та думки; виховна: виховувати любов до книги, до митців, пошану до загальнолюдських цінностей, які вони утверджують своїми творами.

Теорія літератури: персонаж, герой літературного твору, засоби творення образу героя, біографія.

Обладнання: портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього, фрагменти фільму.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

ХІД уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АНАЛІЗ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

Звернення вчителя до учнів

— Те, що ми читали цього року на уроках світової літератури, написано досить давно. Цікаво, а чи в наш час є талановиті дитячі письменники? Про що вони пишуть? Звісно, є, і їх багато. Усі, напевно, читали книги англійської письменниці Дж. Роулінг, переглянули кінофільми про Гаррі Поттера. Непогано було б дізнатися, що читають ваші однолітки за кордоном, що вивчають, хто їхні улюблені герої. Цим ми й займемося на сьогоднішньому та наступних уроках.

IV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Бесіда

» Назвіть книги сучасних авторів, які ви знаєте, хто з героїв вам запам'ятався

найбільше. » Про що хотіли б ви дізнатися з книжок? Що приваблює вас у художніх

творах? » Чим, на ваш погляд, схожі читацькі уподобання ваші й ваших однолітків

за кордоном, чи існує якась різниця?.

V. СПРИЙНЯТТЯ ТА ЗАСВОЄННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Виразне читання (або самостійне опрацювання) статей «У колі добрих друзів», «Що таке класична та сучасна література» підручника (с. 265-266)

2. Обмін враженнями про прочитане

3. Читання та обговорення матеріалів рубрики «Цікаво знати» підручника (с. 266)

4. Опрацювання та запис до учнівського словничка понять «персонаж» та «герой літературного твору», «засоби творення образу героя»

5. Виразне читання статей «Роальд Дал. Сторінки життя і творчості», «Цікаво знати» підручника (с. 268-270; с. 252-254 підручника Є. Волощук)

6. Обмін враженнями про прочитане

» Що, на вашу думку, незвичайного в біографії письменника?

* Які фактори сприяли розвиткові таланту письменника Р. Дала? (Батьківське виховання, спостережливість, любов до мов та літератури)

* Під впливом чого Р. Дал почав писати дитячі книжки, скільки їх написано, чим відзначені?

* Чи погоджуєтеся ви з думкою, що сама біографія письменника — це цікава, захоплива книга?

* Чи виникло у вас бажання прочитати твори Р. Дала?

VI. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК

Робота з епіграфом статті

» Поясніть слова Р. Дала, винесені перед біографією як епіграф: «Немає нічого неможливого».

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Уміти розповідати про сучасну дитячу літературу, знати імена популярних сучасних письменників, їхні твори для дітей; навчитися переказувати біографію Р. Дала. Прочитати перші розділи книги Р. Дала «Чарлі і шоколадна фабрика», переглянути кінофільм.

*Прочитати й підготуватися переказувати розділи повісті-казки Р. Дала «Чарлі і шоколадна фабрика», позначити для зачитування найцікавіші уривки.

Підготувати відеопрезентації.

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

* Продовжте речення.

«Мене зацікавило те, що ...».

Категорія: Зарубіжна література 5 клас | Додав: uthitel (20.04.2014)
Переглядів: 1699 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: