УРОК № 52 Тема. Л. Керролл «Аліса в Країні Див». Подальші пригоди героїні - Зарубіжна література 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 5 клас

УРОК № 52 Тема. Л. Керролл «Аліса в Країні Див». Подальші пригоди героїні
УРОК № 52
Тема. Л. Керролл «Аліса в Країні Див». Подальші пригоди героїні
Цілі: навчальна: ознайомити учнів із новим розвитком дії казки письменника, пригодами героїні, які розкривають багатство її уяви, здібності та характер; розвивальна: розвивати логічне й образне мислення, формувати навички виразного читання, переказу тексту, коментування ключових епізодів, висловлення своєї думки про прочитане; виховна: виховувати допитливість, прагнення до навчання, розширення свого кругозору.
Теорія літератури: фантастика, літературна казка, парадокси, художні образи, персонажі, художні засоби їхнього розкриття.
Обладнання: портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього, фрагменти кінофільмів, мультфільмів, схема.
Тип уроку: комбінований урок.
ХІД уроку !. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
Звернення вчителя до учнів
— Наступні розділи повісті-казки Л. Керролла «Аліса в Країні Див», як І попередні, теж не прості. За формою казки письменник приховує серйозні роздуми про вади системи судочинства в суспільстві, виховання дітей у школі, вдома. Знайома вже нам Герцогиня всіх повчає, бо «мораль є в усьому, треба тільки вміти її знайти». Новий персонаж із дивним іменем Казна-Що-Не-Черепаха ділиться своїми спогадами про школу, і вже в назвах навчальних предметів відображено іронічне ставлення автора до тогочасної освіти. Зображена сцена суду — карикатура на тодішнє судочинство. Це й стане предметом нашого обговорення на уроці.
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Виразне читання, переказ ключових епізодів розділу VIII книги, висловлення своїх думок та вражень
2. Характеристика героїв, які діють у розділі VIII
(Учні працюють зі схемою, схожою на «колесо фортуни», на осях колеса написані імена героїв, на полях — характеристики. Необхідно повернути колесо так, щоб вісі збіглися з характеристиками.)
•  Королева — зла, жорстока, груба.
•  Король — злий, боягузливий, марнославний.
•  Чеширський Кіт — незалежний, гордий, свободолюбний.
•  Аліса — смілива, розсудлива, любить спілкуватися.
•  Білий Кролик — боягузливий, лицемірний, підлабузник.
3. Словникова робота
• Поясніть гру слів (с. 250).
(Шкода — псування чогось, заподіяння неприємності; шкода — жаль)
IV. СПРИЙНЯТТЯ ТА ЗАСВОЄННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Переказ учителем або учнями розділів IX
«Розповідь Казна-Що-Не-Черепахи» та розділу X «Омарова кадриль»,
зачитування уривків (про шкільні предмети та ін.)
2. Виразне читання матеріалів рубрик «Культура різних народів», «Коментарі» підручника (с. 255-256}
3. "Виконання завдання рубрики «Для тих, хто володіє іноземною мовою» підручника (с. 256)
4. Розглядання ілюстрацій Дж. Тенніела на форзаці до книги Л. Керролла
* Назвіть зображених героїв та епізоди твору, з ними пов'язані.
5. Евристична бесіда за питаннями рубрики «Робота з текстом розділів ІХ-Х» підручника (вибірково)
6. Переказ учням або вчителем розділів «Хто вкрав пиріжки» та «Свідчить Аліса»
7. Самостійне опрацювання рубрики «Коментарі» підручника (с. 257)
8. Бесіда за питаннями рубрики «Робота з текстом розділів ХІ-ХІІ підручника (с. 257; с. 228 підручника Є. Волощук)
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК
Літературна гра «Третій зайвий»
а) Дригонометрія, Хвісткультура, Метика.
б) Казна-Що-Не-Черепаха, Білий Кролик, Грифон.
в) Крокетисти, присяжні, судді.
•VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Знати зміст опрацьованих розділів, уміти переказувати, коментувати, характеризувати героїв, висловлювати свої думки та враження.
VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Інтерактивна вправа «Займи позицію»
— Казка-повість Л. Керролла «Аліса в Країні Див» призначена більше:
Для дітей Для дітей і дорослих                    Для дорослих

Категорія: Зарубіжна література 5 клас | Додав: uthitel (03.03.2014)
Переглядів: 4655 | Рейтинг: 3.0/3
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: