УРОК № 51 Тема. Л. Керролл «Аліса в Країні див». Персонажі, які оточують героїню - Зарубіжна література 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 5 клас

УРОК № 51 Тема. Л. Керролл «Аліса в Країні див». Персонажі, які оточують героїню
УРОК № 51
  Тема. Л. Керролл «Аліса в Країні див». Персонажі, які оточують героїню
Цілі: навчальна: ознайомити учнів із наступними розділами твору, допомогти зрозуміти образи героїні та персонажів, що її оточують; розвивальна: формувати навички
виразного вдумливого читання, переказу ключових епізодів та їх коментування,
вміння висловлювати свої думки та аргументувати їх; виховна: виховувати любов до літератури, прагнення до пізнання світу й себе в ньому.
Теорія літератури: фантастика, літературна казка, персонаж літературного твору, художні засоби.
Обладнання: портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього, фрагменти І кінофільмів, мультфільмів.
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
Звернення вчителя до учнів
— Казку Л. Керролла «Аліса в Країні див» спочатку полюбили діти, потім нею зацікавилися дорослі. І виявилося, що письменник у своєму фантастичному творі зашифрував багато цікавих речей. Наприклад, про те, що політика уряду вікторіанської доби — це гра без правил, де кулями та молотками для крокету служать живі істоти. У суспільстві панує атмосфера страху покарання. І тільки героїня казки, маленька Аліса, розуміє, що Король, Королева і весь королівський почет — це всього лише колода карт, тому боятися нічого. Дівчинка сміливо говорить із Королевою, рятує садівників та Чеширського Кота. Докладніше про це — на уроці.
НІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Виразне читання уривків, переказ розділу VII казки, висловлення своїх думок та вражень
2. Виконання завдань творчого, пошукового-дослідницького характеру
І      » Прочитайте слова пісні, яку виконував Капелюшник на великому королівському концерті, порівняйте її з українською народною дитячою пісенькою та визначте, що там перекручено. (В олив'янім горщику — в полив'янім горщику; мені каша, тобі борщ — щоб періщив густий дощ; іди, іди дощику...) (*3а можливості порівняти з оригіналом.)
* Визначте, що в цьому розділі викликає сміх, а що — серйозні роздуми. (Сміх — поведінка Сонька-Гризуна і ставлення до нього «чаєпивців», його казка; ремонт годинника маслом за допомогою кухонного ножа та ін.; серйозні роздуми — про Час, який не можна витрачати даремно, бо він не повертається.)
3. Коментар учителя
— У часи Л. Керролла годинник показував тільки години й хвилини, не так, як нині, коли на багатьох моделях годинників позначають число, місяць та рік. Це одна із фантазій, які збулися.
IV. СПРИЙНЯТТЯ ТА ЗАСВОЄННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Виразне читання розділу VIII повісті
2. Словникова робота     
Карк — шия. Затнувся — запнувся, змовк. Глипнули — глянули. Упасти ниць, долілиць — упасти лицем униз, лежати лицем униз. Прикипіти очима — пильно дивитися. Фламінго — екзотичний великий водоплавний птах рожевого кольору з довгою шиєю, довгими ногами й широким загнутим донизу дзьобом. Під пахвою — під рукою. Драпає — тікає. Гилила — била м'яч. Як ся маєте — як поживаєте. Нарікати — скаржитися. Панував рейвах — був шум, галас, безпорядок. Неоковирно — рос. неуклюже. Слід прохолов — не лишилося сліду, швидко зник. Мов навіжені — мов скажені, божевільні.
3. Обмін враженнями про прочитане, евристична бесіда
* Що справило на вас найбільше враження?
* Яка атмосфера панувала на полі під час гри у королівський крокет? » Які нові риси характеру виявила головна героїня? (Сміливість, розсудливість милосердність)
* А як проявила себе Королева? (Як зла, роздратована, жорстока)
* Пригадайте фантастичного героя — Білого Кролика, за яким на початку твору побігла Аліса. Яким він був у королівському почті? Знайдіть підтвердження в тексті. (Боягузливий, підлабузник, «...Він то цокотів щось нервовою скоромовкою, то усміхався, коли говорили інші, і врешті проминув Алі-су, не помітивши Ті», «— М...м...м... Ох же гарний день сьогодні! — озвався збоку несміливий голос: поруч неї дріботів Білий Кролик і збентежено зазирав їй в обличчя».)
4. Спостереження над текстом
» Прокоментуйте уривок. Які риси характеру Аліси висвітлені в ньому?
«А як тобі подобається Королева? — запитав Кіт, стишивши голос.
— А ніяк, — відповіла Аліса, — вона так страшенно... — Тут Аліса помітила, що Королева стоїть у неї за спиною, наслухаючи — ...так страшенно вправно грає, що не треба великого розуму, аби вгадати, хто переможе».
» Як характеризує епізод, зображений в уривку, Чеширського Кота? Які художні засоби використовує автор для створення такого яскравого образу?
«— Мені не подобається його подоба, — заявив Король. — А втім, він може поцілувати мені руку, коли хоче.
— Я волів би цього не робити, — сказав кіт.
— Не лихослов! — вигукнув Король. — І не світи так на мене очима! Із цими словами Король сховався за Алісину спину.
— Котові й король не указ, — мовила Аяіса. — Десь я це читала, не пам'ятаю тільки, де».
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК
1. Самостійне читання рубрики «Коментарі», «Культура рідних народів» підручника (с. 254)
2. Відповіді на питання рубрики «Робота з текстом» підручника (с. 254; вибірково)
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Знати зміст опрацьованого розділу, вміти виразно читати, переказувати, коментувати, висловлювати свої міркування про прочитане.
—Прочитати, вміти стисло переказувати розділи ІХ-ХП книги про Алісу.
VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
 Продовжте речення.
«Про майстерність письменника Л. Керролла я думаю...».

Категорія: Зарубіжна література 5 клас | Додав: uthitel (03.03.2014)
Переглядів: 8109 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: