УРОК № 50 Тема: Л. Керролл «Аліса в Країні Див». Образ Аліси, світ її уяви і захопливих пригод - Зарубіжна література 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 5 клас

УРОК № 50 Тема: Л. Керролл «Аліса в Країні Див». Образ Аліси, світ її уяви і захопливих пригод
УРОК № 50
Тема: Л. Керролл «Аліса в Країні Див». Образ Аліси, світ її уяви і захопливих пригод
Цілі: навчальна: ознайомити учнів із новими розділами казки письменника, допомогти учням зрозуміти світ уявлень головної героїні, її характер; розвивальна: формувати навички виразного читання, аналізу художнього тексту, вміння висловлювати свої думки та підтверджувати їх прикладами з тексту; виховна: виховувати прагнення до пізнання законів світу й суспільства, до самоосвіти та вироблення в собі кращих моральних якостей.
Теорія літератури: фантастика, літературна казка, художній образ, художні засоби.
Обладнання: портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього, фрагменти кінофільмів, мультфільмів.
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
Звернення вчителя до учнів
— Маленька героїня книги Л. Керролла «Аліса в Країні Див», потрапивши у підземний світ і зустрівшись із численними його мешканцями, відкрила для себе багато такого, над чим не замислювалася й про що не підозрювала: «Час, виявляється, живий; є загадки, на які немає відгадки; а думати й казати — це далеко не одне й те саме».
Разом з Алісою в таку інтелектуальну мандрівку вирушимо на сьогоднішньому уроці й ми.
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Стислий переказ перших трьох розділів книги Л. Керролла «Аліса в Країні Див
2. Виразне читання вірша «Хороший крокодилонько...», коментування його змісту і форми
(Вірш жартівливий, уживання пестливих слів стосовно кровожерної тварини викликає комічний ефект, як і епітети для характеристики крокодила — хороший, зубоньки, привітно сміючись.)
3. Виконання «Творчого завдання» підручника
4. Виразне читання фігурного вірша «Стрів Мурко мишку», висловлення своїх думок і вражень
IV. СПРИЙНЯТТЯ ТА ЗАСВОЄННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Переказ учителем або учнями змісту розділів І\МЛ книги
2. Самостійне опрацювання рубрик «Коментарі», «Культура різних народів» підручника (с. 238-239)
3. Бесіда за питаннями рубрики «Робота з текстом» розділу VI підручника (с. 239)
4. Виконання «Творчого завдання» підручника (с. 239)
5. Виразне читання розділу VII книги «Божевільне чаювання»
Словникова робота
Не вельми ґречно — не дуже ввічливо. Приватних — особистих. Нечемно — некультурно. Крук — великий хижий птах з блискучим чорно-синім. пір'ям, що живе подалі від осель (переважно в лісі); ворон. Капшук — гаманець у формі торбинки, що затягується шнурочком. Принаймні — рос. во вся-ком случае. Підпрягся — приєднався. Найвищого ґатунку — найвищого сорту. Насупився — нахмурився. Достеменно — істинно, саме так. Зажадав — захотів, почав вимагати. Меляса — темна тягуча солодка маса, що є відходом цукробурякового виробництва; кормова патока. Уторопала -— зрозуміла. Ляси, баляндраси —- пусті розмови. Байдики (бити) — нічого не робити, лінуватися. Штукенція — штука, річ. Багацько — багато.
7. Обмін враженнями про прочитане, евристична бесіда
* Яке враження справив на вас сьомий розділ казки-повісті, які думки викликав?    
* Чи бачите ви в безглуздих, на перший погляд, розмовах, діях героїв щось цікаве, розумне, серйозне? (Наприклад убивати Час)
* Які риси характеру Аліси виявилися під час чаювання? Свою думку доведіть.
Риси Тлумачення
Розумна, допитлива Любить загадки
Вміє за себе постояти Заперечує чаєпивцям, відстоює свою думку
Нетерпляча, невитримана Постійно перебиває Сонька-Гризуна
* Поясніть вжиті у казці фразеологізми.
Спав як убитий — (міцно спав). Кинула оком — (глянула). Пасти очима — (спостерігати). Розлущити горішок — (відгадати загадку, виконати важке завдання). Світячи лихими очима — (показуючи очима своє негативне ставлення до чогось). Вп'ястися очима — (пильно, уважно дивитися). Словом не перекинулася — (не розмовляла, не промовляла). Розбити глека — (посваритися). Пальцем об палець не вдарити — (нічого не зробити). Морить сон — (хочеться спати). Податися геть —(піти кудись). Точити ляси — (вести непотрібні розмови).
(Учитель пояснює ті вирази, значення яких учні не знають.)
8. Опрацювання рубрик «Культура різних народів», «Краса слова» підручника (с. 246-247)
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК
Бесіда за питаннями рубрики «Робота з текстом розділу VII» підручника
Знайдіть у тексті приклади каламбурів.
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Знати зміст опрацьованих розділів, уміти виразно читати розділ VII «Аліса в Країні Див», відповідати на питання, висловлювати свої міркування.
VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
* Продовжте речення.
«Сьогодні на уроці мені цікавим було те, як Аліса...»        

Категорія: Зарубіжна література 5 клас | Додав: uthitel (03.03.2014)
Переглядів: 11661 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 2.2/8
Всього коментарів: 1
1  
f.bg,bn mbv k pngbvggb

Ім`я *:
Email *:
Код *: