УРОК № 49 Тема. Л. Керролл «Аліса в Країні Див» - Зарубіжна література 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 5 клас

УРОК № 49 Тема. Л. Керролл «Аліса в Країні Див»
УРОК № 49
Тема. Л. Керролл «Аліса в Країні Див»
Цілі: навчальна: допомогти учням усвідомити зміст перших розділів твору, їхні художні особливості; розвивальна: розвивати творчу уяву, фантазію, образне мислення; формувати навички виразного читання, переказу прозових творів, виділення ключових епізодів та подробиць, висловлення своїх думок та вражень; виховна: виховувати допитливість, оптимізм, любов до художнього слова.
Теорія літератури: фантастика, літературна казка, нонсенс.
Обладнання: портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього, фрагменти кінофільмів, мультфільмів.
Тип уроку: комбінований урок.
ХІД уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
Звернення вчителя до учнів
  — Якщо очікуєш дива, воно неодмінно станеться. Аліса, заглядаючи в нуд-(  ну книжку без картинок, яку читала сестра, навіть не здивувалася, коли побачила Білого Кролика з рожевими очима, що, поглядаючи на свій кишеньковий годинник, страшенно кудись поспішав. Такого допитлива дівчинка пропустити не могла, тому й побігла вслід. Так вона опинилася в Країні Див. Які там із І нею відбулися перетворення — дізнаємося на уроці.
[         III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Розповідь про письменника Л. Керролла, про поєднання в його особистості непоєднуваного
1         2. Повідомлення учня про графство Чешир у Великій Британії —батьківщину письменника
3. Виразне читання вступного вірша до казки,висловлення своїх думок та вражень
4. Огляд ілюстрацій Дж. Тенніела, уривків із мультфільмів та кінофільмів проАлісу
IV. СПРИЙНЯТТЯ ТА ЗАСВОЄННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Переказ учителем або учнями розділу І «Униз і вглиб кролячою норою»       (переклад В. Корнієнка за редакцією І. Малковича); зачитування роздумів Аліси про те, де вона опинилася б, якщо нора проходить через центр землі
2. Обмін враженнями про почуте та прочитане
3. Переказ учителем або учнями розділу II «Озеро сліз», зачитування уривків розмови Аліси з Мишею
4. Обмін враженнями про почуте та прочитане
5. Опрацювання статті рубрики «Коментарі» підручника (с. 234-235)
6. Робота з рубрикою «Порівняємо» підручника (с. 235)
7. Бесіда за запитаннями рубрики «Робота з текстом» розділів І, II підручника
8. Виразне читання матеріалів рубрики «Краса слова», «Коментарі» та «Краса слова» підручника (с. 235-236)
9. Переказ учителем або учнями розділу Ні, зачитування уривків 
Читання розділів 4- 5, переказування, коментування
10. Виразне читання фігурного вірша «Стрів Мурко мишку...»
11. Обмін враженнями про вірш — його зміст та форму, призначення
(Призначення — розважати, форма відповідає формі персонажів — тваринок із довгими хвостами.)
12. Евристична бесіда за питаннями рубрики «Робота з текстом» розділу III підручника (с. 238)
13. Зіставлення оригіналу та перекладу рубрики «Для тих, хто володіє іноземною мовою» підручника
 Зробіть висновок про гру слів, каламбури, використані автором як художній прийом.
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК
Бесіда
 Назвіть усіх персонажів казки-повісті Л. Керролла «Аліса в Країні Див». » Які з цих див не відбулися з Алісою?
Витяглася як підзорна труба, зробилася маленькою, зробилася невидимок розмовляла з мишею, летіла на чарівному килимку кролячою норою, спілкувалася з людьми з протилежного кінця землі.
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Знати зміст розділів І—III твору Л. Керролла «Аліса в Країні Див», уміти переказувати, коментувати їх.
VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Продовжте речення.
«У перших розділах книжки Керролла на мене справило найбільше враження те, шо...».

Категорія: Зарубіжна література 5 клас | Додав: uthitel (03.03.2014)
Переглядів: 5448 | Рейтинг: 2.5/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: