УРОК № 46 Тема. Позакласне читання. Е. Портер «Полліанна». Розділи ХХІХ-ХХХІІ роману - Зарубіжна література 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 5 клас

УРОК № 46 Тема. Позакласне читання. Е. Портер «Полліанна». Розділи ХХІХ-ХХХІІ роману
УРОК № 46
Тема. Позакласне читання. Е. Портер «Полліанна». Розділи ХХІХ-ХХХІІ роману
Цілі: навчальна: сприяти глибшому розумінню учнів ролі художніх прийомів та засобів для розкриття образів героїв літературних творів; усвідомленню ідеї радості життя й відкриття світу; розвивальна: формувати навички аналізу художнього твору великого обсягу, характеризування героїв, висловлення своїх суджень та обґрунтування їх з опорою на текст; виховна: виховувати стійкість і наполегливість у подоланні труднощів, віру в краще, життєвий оптимізм.
Теорія літератури: роман, сюжет і його елементи сюжету, художні образи, художні засоби.
Обладнання: портрет письменниці, видання твору, ілюстрації до нього, фрагменти кінофільму.
Тип уроку: бесіда з позакласного читання
ХІД уроку І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
   Звернення вчителя до учнів
    — Дехто з вас уже знає, як закінчився роман Е. Портер «Полліанна», і, на певне, радіє за свою улюбленицю. Тож на сьогоднішньому уроці ви й поділитеся своєю радістю, як це завжди робила героїня твору. Сподіваюся, що у вашому читацькому щоденнику з'явиться новий запис, і до творів Е. Портер ви звертатиметеся ще не раз.
III. БЕСІДА З ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ 
1. Переказ заздалегідь підготовленими учнями розділів ХХІХ-ХХХІІ роману 
       2. Літературна гра «Упізнай героя»
Правила гри. Учитель читає факти про певного героя роману. Якщо учні впізнають персонажа за першою фразою, отримують 10 балів. Кожна наступна прикмета «відбирає» 2 бали.
1) Ходить самотою парком.  
 2) Ні з ким не розмовляє, не вітається. 
    3) Був закоханий у маму Полліанни. 
   4) Захотів назвати Полліанну своєю спадкоємицею. 
     5) Усиновив Джиммі. (Джон Пендлтон)
1) Любить поговорити про особисте життя інших.
2) Працьовита, добра, вправна.
3) Вболіває за Полліанну, що в неї така сувора тітка.
4) Не любить свого імені.
5) Залюбки навчає куховарству. (Ненсі)
  1) Страждає від самотності.
2) Давно закоханий у Поллі Гаррінгтон.
3) Завжди приходить на допомогу людям.
4) Має друга, фахівця із лікування травм хребта.
5) Сприяє одужанню Полліанни. (Лікар Чилтон)
1) Знав маму Полліанни ще дитиною.
2) Дуже хотів побачити дівчинку, поговорити з нею.
3) Добрий, спокійний, спостережливий.
4) Багато часу проводить у саду.
5) Має сина Тімоті. (Садівник Том)
1) Дратівлива, нетерпляча. <
2) Не любить розшторених вікон.
3) Дуже перебірлива в їжі.
4) Має дочку Міллі.
5) Не може ходити. (Місіс Сноу)
1) Жила на далекому Заході.
2) Уміє добре лазити по деревах.
3) Любить хліб із молоком. .  •;'
4) Дуже хотіла мати ляльку.
5) Дуже привітна, життєрадісна, комунікабельна. (Полліанна)
1) Людина обов'язку.
2) Дуже не любить мух. /
3) Ніколи не грюкала дверима.
4) Носить похмуре вбрання, не посміхається, не плаче.
5) Різко змінила свої погляди, характер. (Тітка Поллі)
3. Сюжет роману «Полліанна» та визначення його композиції
Експозиція — розмова старого садівника місіс Поллі Гаррінгтон Тома та п служниці Ненсі про господиню, про очікування приїзду її маленької племінниці, яка залишилася сиротою й котру господиня бере до себе лише з обов'язку. (Так читачі дізнаються про героїв, які діятимуть у творі.)
Зав'язка — приїзд Полліанни, її знайомство з Ненсі та тіткою. (Звідси роз починається дія у творі.)
Розвиток дії — це знайомство Полліанни із жителями Белдінгсвіля, вплив на їхнє життя за допомогою «гри в радість», налагодження стосунків із тіткою, з'ясування давніх історій кохання Джона Пендлтона, лікаря Чилтон; та інших героїв, нещасний випадок із Полліанною. (Для нас розкриваються характери героїв через стосунки одне з одним, їхні вчинки, дії, роздуми; стає зрозумілою ідея автора.)
Кульмінація — найнапруженіший момент у творі. Це, безперечно, та ситуація, коли Полліанна, яка сподівалася на швидке одужання, дізналася про вирок лікаря Міда — ходити вона більше не зможе. Дівчинку охопив страшний ; відчай. (Це переломний момент у житті героїні: від того, як він упорається  із ситуацією, залежить "й майбутнє та розв'язка твору.
Після кульмінації ще можливий розвиток дії — лікар Чилтон через еє друга, фахівця із подібних травм, хоче допомогти Полліанні, але тітка По. чомусь не погоджується, Джиммі береться Ті умовити, і йому це вдається.)
Розв'язка — Полліанну відвозять на лікування, вона стає на ноги й пни оптимістичного листа своїм рідним та близьким людям.
(У романі «Полліанна» є й позасюжетні елементи — це різні види с  -сів — портрет, пейзаж; діалоги; лист та ін.)
4. Опрацювання рубрик «Література і мистецтво», «Україна і світ», «Перевірте себе» (вибірково), «Порівняймо», «Творче завдання» підручника (с. 228}
IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підготуватися до контрольної роботи.
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
* Продовжте речення.                              
«У Полліанни я хотів(-ла) би (б) запозичити...».

Категорія: Зарубіжна література 5 клас | Додав: uthitel (03.03.2014)
Переглядів: 2342 | Рейтинг: 3.0/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: