УРОК № 45 Тема. Е. Портер «Полліанна». Полліанна та її друзі (з резервного часу) - Зарубіжна література 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 5 клас

УРОК № 45 Тема. Е. Портер «Полліанна». Полліанна та її друзі (з резервного часу)
УРОК № 45
Тема. Е. Портер «Полліанна». Полліанна та її друзі (з резервного часу)
Цілі: навчальна: допомогти учням усвідомити зміст та ідейно-художнє значення інших розділів книги Е. Портер для розкриття образу головної героїні та ідеї твору; розвивальна: формувати навички самостійної роботи з книгою, уміння характеризувати героїв за текстом, висловлювати свої думки та обґрунтовувати їх; виховна: виховувати на основі загальнолюдських моральних цінностей, утверджених у романі.
Теорія літератури: роман, художні образи, художні засоби.
Обладнання: портрет письменниці, видання твору, ілюстрації до нього, фрагменти кінофільму.
Тип уроку: урок формування вмінь та навичок                                       
Хідуроку                       
І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
Звернення вчителя до учнів
Радість — всесвіту пружина, 
Радість — творчості душа, 
Дивна космосу машина
Нею живиться й руша. 
Радість квіти розвиває 
І розгін дає сонцям,
їх в простори пориває, 
Невідомі мудрецям.
(Ф. Шиллер. Ода «До радості» у перекладі М. Лукаша)
— Такі слова взяті за основу для гімну Євросоюзу. Це свідчить про те, що загальна тенденція розвитку світової цивілізації спрямована на реалізацію людиною її прагнення до щастя, гармонії та радості в цьому, на жаль, досить короткочасному людському житті. То ж будемо вчитися радості в Полліанни, знайомлячись із розділами роману Е. Портер, запропоновані в підручнику.
III. ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ТА НАВИЧОК
1. Стислий переказ підготовленими учнями розділів ІХ-Х\ЛІІ роману
2. Коментування уривків твору
«Полліанна прислухалася з дедалі більшим хвилюванням.
...Проте їй було також прикро, бо вона знала, як буде непросто й сумно сповіщати завтра Джиммі Біну, що Жіноча рада ухвалила краще надіслати всі гроші на виховання хлопчиків в Індії, ніж заощадити достатню суму на виховання одного хлопчика в їхньому містечку, тому що «їх за це не відзначать у звіті», як висловилася висока пані в окулярах.
Як на мене, було б набагато краще, якби вони більше дбали про Джиммі Біна, а не про свій звіт!»
(Полліанна дивується з дорослих, які ігнорують здоровий глузд і надсилають гроші невідомо кому, тоді як поряд страждає реальний хлопчик, котрому так потрібні турбота й увага, чиясь любов; скоріше всього, тим жіночкам байдужий і далекий індійський хлопчик, вони дбають лише про гарний звіт перед начальством.)
«Полліанна крадькома позирала на нього, і їй мимоволі стало шкода його. Лікар був дуже сумний. Дівчинці так хотілося «щось зробити». І, либонь, тому Полліанна промовила сором'язливо:
— Лікарю Чилтон, мені здається, що у вас найкраща професія на землі, адже ви робите найрадіснішу справу.
...— Я знаю, але ви ж допомагаєте — хіба не так? — і ви раді допомагати людям. Тому ви сповнені найбільшої радості!»
(Полліанна висловлює просту, але важливу істину: коли в людини є улюблена професія, коли вона може допомагати іншим, то вона вже має щастя, радість; але для повного щастя їй потрібна ще й «друга половинка»,)
3. Асоціативний диктант
» Випишіть із зазаначених рис характеру ті, які притаманні героїні (або навпаки: які риси не притаманні).
Жадібність, цікавість, сила волі, стриманість, обережність, розсудливість, працелюбність, заздрісність, оптимізм, люб'язність, скромність, щедрість, доброта, егоїзм, чемність, щирість, хитрість, балакучість, терпимість, винахідливість, турботливість, рішучість, відкритість, старанність, байдужість, запальність, енергійність, душевність, простота, правдивість, сміливість, відданість.
IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Знати зміст твору, вміти характеризувати героїв, висловлювати свої оціночні судження.
Підготуватися до бесіди з позакласного читання.
Прочитати розділи XXIX—XXXII, вміти стисло переказувати, коментувати.
VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ Інтерактивна вправа «Мішень»

Категорія: Зарубіжна література 5 клас | Додав: uthitel (03.03.2014)
Переглядів: 2755 | Рейтинг: 3.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: