УРОК №42 Тема. Е. Портер «Полліанна». Щирість, мужність і оптимізм героїні твору - Зарубіжна література 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 5 клас

УРОК №42 Тема. Е. Портер «Полліанна». Щирість, мужність і оптимізм героїні твору

 УРОК №42

 Тема. Е. Портер «Полліанна». Щирість, мужність і оптимізм героїні твору

І Цілі: навчальна: ознайомити з новими розділами твору, допомогти зрозуміти особливості образу маленької мужньої дівчинки, здатної змінювати світ;

розвивальна:формувати навички виразного читання, переказу, виділення ключових епізодів, коментування їх, висловлення оціночних суджень;

виховна: виховувати на прикладі головної героїні прагнення до щирості в стосунках людьми, стійкості в подоланні життєвих труднощів, оптимістичні погляди.

Теорія літератури: роман, сюжет, елементи сюжету, герої художнього твору, художні  засоби.

 Тип уроку: комбінований урок.

Обладнання: портрет письменниці, видання твору, ілюстрації до нього, уривки з кіно­фільму.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

Звернення вчителя до учнів

— Гра в радість. Такої ще не чули. А коли вийшла у світ книга «Полліан­на», нею захопилися всі. Як це добре — вміти знаходити позитивне в усьому, навіть у негативному. Маленькій дівчинці інколи важко бути радісною, коли на її плечі лягає горе — втрата рідних. Героїня відчайдушне намагається вияв­ляти силу духу, оптимізм та ще й підтримувати інших. Із подальшим життям Полліанни ми продовжимо знайомитися на сьогоднішньому уроці.

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Перевірка домашнього завдання

1. Розповідь учнів про письменницю Е. Портер

2. Виразне читання, переказ уривків із розділу І роману «Полліанна», висловлення своїх думок та почуттів

* Поєднайте героїв із їхніми короткими характеристиками.

Холодна, сувора, з розвиненим почуттям обов'язку

Весела, життєрадісна, добросердечна, сильна духом

Доброзичлива, привітна, турботлива, справедлива

IV. СПРИЙНЯТТЯ ТА ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Виразне читання розділу V «Гра»

2. Словникова робота

Перейматися — хвилюватися. Дух забило — затрималося дихання від хвилювання, інших емоцій. Перепаде — дістанеться. Тендітним — ніжним, тонким. Сутінки — потемніння, настання вечора. Милиці — пристрій для хо­діння при пошкоджених кістках ніг, рос. костьіли. Жіноча допомога — благо­дійна організація при церкві. Ластовиння — веснянки, коричневі цяточки на обличчі, рос. веснушки. Люстерко — дзеркало.

3. Обмін враженнями про прочитане за питаннями рубрик «Робота з текстом» розділу V «Творче завдання», «Для обговорення» підручника (вибірково)

4. Стислий переказ учнями змісту розділів VI, VII або розповідь учителя !

[див. «Усі уроки...»)

5. Виразне читання розділу VIII «Полліанна йде в гості» ,

6. Словникова робота

Спантеличеною — рос. сбитой с толку. Благала — просила. Охрестила — , назвала по-своєму. Як ся маєте — як поживаєте. Пробелькотів — промовив , невиразно, нерозбірливо. Прихожанка — та, що відвідує церкву, входить до І церковної громади. Місіс — шанобливе звертання до заміжньої жінки в ан- І гломовних країнах. Не наважився — не посмів. Кліпала — блимала. Тьмя- І ний — темнуватий, невиразний. Спохопилася — рос. спохватилась. Гадки не . мала — не знала, не могла знати. Фіранка ~ легка завіса на вікні. Шокована — вражена. Скептично — іронічно, недовірливо. Сенс — смисл, зміст.

7. Обмін враженнями про прочитане

* Що викликало у вас здивування, що — захоплення?

* Чи не здається вам, що Полліанна нав'язлива, настирливо втручається в життя інших, навіть незнайомих людей?

* Чи можливе й чи доречне втручання дитини в життя дорослих у наш час?  < У яких випадках? (Якщо доросла людина потребує допомоги.)

8. Евристична бесіда за питаннями рубрик «Робота з текстом», «Для обговорення» підручника (вибірково)

9. Розв'язаний проблемного питання

Як ви гадаєте, що для головної героїні роману найстрашніше в її нинішньому   ' житті і що вона вважає таким самим страшним для інших людей? Свою дум­ку доведіть. (Самотність, саме тому Полліанні стало шкода Незнайомця.)

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

1. Робота з рубрикою «Творче завдання» підручника»

2. Бесіда

 Чи зустрічали ви таких людей, як місіс Сноу, котрі завжди чимось незадоволені? Що ви їм порадили б?

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Навчитися виразно читати, переказувати прочитані розділи, вміти коментувати ключові епізоди, висловлювати та доводити свою думку. "

VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ І

 інтерактивний прийом «Мікрофон»                                                                            .

Продовжте речення.

«Я гадаю, що місіс Сноу мала б...». 

Категорія: Зарубіжна література 5 клас | Додав: uthitel (06.02.2014)
Переглядів: 3440 | Рейтинг: 3.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: