УРОК № 41 Тема. Е. Портер «Полліанна» - Зарубіжна література 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 5 клас

УРОК № 41 Тема. Е. Портер «Полліанна»

 

УРОК №41                              '

Тема. Е. Портер «Полліанна»

Цілі: навчальна: ознайомити учнів із життям і творчістю письменниці, викликати інтерес до їхнього вивчення; розвивальна: формувати навички роботи з підручником, виразного читання, коментування, висловлювання своїх думок та вражень; вихов­на: виховувати прагнення до пізнання світу, почуття поваги до загальнолюдських цінностей, художньої літератури.

Теорія літератури: роман, герої художнього твору, художні засоби. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: портрет письменниці, ілюстрації до біографії, видання твору, ілюстрації до нього, фрагменти кінофільму, відеопрезентація.

ХІД уроку І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Перевірка домашнього завдання. Робота в парах

1. Заслуховування діалогів сучасних школярів із Томом Сойєром (за особами)

2. Визначення рис американського національного характеру в образі головного героя повісті Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра»

(Підприємливість, дух авантюризму, прагнення до пригод, впевненість у своїх силах, оптимізм) ,

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

Звернення вчителя до учнів

— Як ви вважаєте, чого в житті людини більше — радості, відпочинку, роз­ваг чи неприємностей, важкої, обтяжливої роботи, складних обставин? (Ма­буть, останнього.) Невже ж тоді доводиться весь вік сумувати й страждати?

Відомий американський психолог Д. Карнегі вчить, що треба намагатися перетворити кислий лимон на солодкий приємний напій — лимонад. Тобто знаходити в складних життєвих ситуаціях щось приємне, повертати собі на користь.

Героїню, яка вміла в усьому бачити радість і навчила цього інших людей, змінивши при цьому життя цілого містечка, створила американська письмен­ниця Елеонор Портер. З її творчістю ми й ознайомимося сьогодні на уроці.

IV. СПРИЙНЯТТЯ ТА ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Виразне читання статті «Елеонор Портер. Сторінки життя і творчості» підручника (с. 191-192; с. 188-192 підручника Є. Волощук)

2. Огляд ілюстративних матеріалів, доповнення вчителя (див. «Усі уроки..,»)

3. Самостійне опрацювання статей рубрик «Культура різних народів», «Цікаво знати», ««Полліанна». Історія створення» підручника (с. 192-193)

4. Опрацювання та запис до учнівських словничків поняття «роман»

5. Виразне читанні розділу роману Е. Портер «Полліанна» (переклад В. Наливаної)

Міс — шанобливе звертання до незаміжньої жінки в англомовних країнах. Квапиться — поспішає. Не гаю — не втрачаю. Педантична — та, яка суворо дотримує порядку, встановлених норм і правил, цього ж вимагає від інших. Небога —• племінниця. Леді — жінка з вищого товариства. Пастор — свяще­ник у протестантській церкві. Місіонер — особа, надіслана певною церквою для навернення у свою віру іновірців. Мізерний — маленький. Ідеалістич­них — тут: далеких від життя, підпорядкованих якійсь ідеї.

7. Обмін враженнями про прочитане за питаннями рубрики «Робота з текстом розділу І» підручника (с. 198)

8. Переказ заздалегідь підготовленими учнями змісту розділів роману «Полліанна» ІІ-ІУ

9. Бесіда за питаннями рубрики «Робота з текстом розділів ІІ-ІУ» підручника (с. 198)

10. Інтерактивна вправа «Навігатор»

* Знайдіть у тексті опис автором міс Поллі Гарртінгтон і прокоментуйте його

(с. 195). » Чи зустрічали ви таких людей у житті? Якої ви про них думки?

* Відшукайте портрет-самохарактеристику тітки Поллі й висловіть свої мір­кування про цю героїню (с. 195—196) (Міс Поллі поважає лише свою дум­ку; не відчуває любові до своєї рідні й бере племінницю лише з почуття обов'язку перед Богом допомагати всім бідним та сиротам. Вона черства, сувора, нетерпима, гордовита й пихата, вважає, що чужу дитину треба виховувати в бідності, щоб не псувати її характер.)

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

1. Робота з рубриками «Для обговорення» та «Творче завдання» підручника (с. 198)

2. Опрацювання рубрики «Для тих, хто володіє іноземною мовою» підручника. Зіставлення оригіналу з перекладом

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Уміти розповідати про письменницю, виразно читати, переказувати роз­діл І роману Е. Портер «Полліанна», висловлювати свої думки та враження.

*Прочитати самостійно розділи У-УП, ІХ-ХУП, уміти стисло переказу­вати їх.

VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Продовжте речення.

«Перше знайомство з героями роману «Полліанна» Е. Портер мене вразилс тим, що ...». 

Категорія: Зарубіжна література 5 клас | Додав: uthitel (06.02.2014)
Переглядів: 4290 | Рейтинг: 3.0/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: