УРОК № 39 Тема. М. Твен «Пригоди Тома Сойера». Провідні ідеї твору - Зарубіжна література 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 5 клас

УРОК № 39 Тема. М. Твен «Пригоди Тома Сойера». Провідні ідеї твору

УРОК № 39

Тема. М. Твен «Пригоди Тома Сойера». Провідні ідеї твору

Цілі: навчальна: підсумувати та поглибити знання учнів про твір, його провідні ідеї, ху­дожні особливості, елементи сюжету;

розвивальна: формувати навички аналізу великого прозового твору, характеризувати героїв та обставини, деталей, визначення  їхньої ролі в повісті;

виховна: виховувати на провідних ідеях дружби, кохання, людяності, оптимізму, сили духу та ін., утверджених у книзі Марка Твена.

Теорія літератури: повість, тема, сюжет, елементи сюжету (експозиція, зав'язка, розвиток дії, кульмінація, розв'язка), провідні ідеї, образи, художні засоби, прототип.

Тип уроку: комбінований урок.

  Обладнання: портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього, фрагменти різних фільмів.

Хід уроку

       І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

| II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

 — Відчуваючи страшний голод, віддати останній шматочок пирога другозі, підтримувати в ньому надію на порятунок до останнього — для цього требамати неабияку мужність та витримку. І зовсім ще юний Том Сойєр із честю витримав це випробування, діючи цілком по-дорослому в тій непростій ситуації,

) у якій вони опинилися. Про це — на нашому уроці.

» НІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Т. Виразне читання уривків із першої умовної частини розділу XXXI повісті М. Твена «Пригоди Тома Сойєра», переказ, коментування, висловлення своїх думок та вражень

1        2. Проекція в сьогодення

* Пригадайте відомі вам правила, як слід діяти, коли розумієш, що загубився:

•  у лісі;

•  у великому місті;

•  у незнайомій місцевості; (       

 •  на великому морському пляжі; .

•  закордоном.

   * Що слід робити, щоб не допустити подібних ситуацій на екскурсії?

  * Що вас здивувало в поведінці дорослих? Чи можлива така ситуація із су­часними школярами? (Дорослі мали попередити дітей про техніку безп ки в темних печерах; проконтролювати вихід; забезпечити пошуки, якщо  хтось відстав.)

IV. СПРИЙНЯТТЯ І ЗАСВОЄННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Виразне читання другої умовної частини розділу XXXI повісті від слів «Діти не зводили очей з останнього недогарка свічки... (с. 185} до кінця

2. Словникова робота

Півдюйма — дюйм — міра довжини в англійській системі мір, дорів­нює 2,54 см. Цівка — струмінь. Гніт — нитка всередині свічки, яка горить. Фут — міра довжини у Росії, він дорівнював 30,48 см. У деяких країнах — віл 28,3 до 32,48см.

3. Обмін враженнями про прочитане

* Як ви гадаєте, чим закінчиться ця пригода Тома Сойєра і його подружки?

* Чи бентежитеся ви за героїв, чому? Чи вірите, що вони подолають усі пере­шкоди, врятуються?

4. Стислий переказ ХХХІІ-ХХХУ розділів, заздалегідь підготовлених учнями

5. Бесіда за питаннями рубрики «Робота з текстом розділів ХХХІІ-ХХХУ», «Творче завдання» підручника (с. 188)

6. Опрацювання поняття «повість» за підручником (с. 189)

7. Опрацювання порівняльної таблиці ознак повісті та оповідання, статті рубрики «Краса слова» підручника (с. 189)

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК

Інтерактивна вправа «Навігатор»

» Згадайте епізоди, у яких ідеться про такі предмети та явища:

1) Недогарок — (діти із жахом дивилися, як догоряв останній недогарок).

2) Голод — (усе більше мучив Тома й Беккі).

3) Шматочок пирога — (Том поділив його навпіл й дав шматок дівчині).

4) Ями — (були скрізь у коридорах печери й не давали швидко йти).

5) Надія — (її Том постійно вселяв у Беккі).

6) Джерело — (біля нього зупинилися діти).

7) Мотузка від повітряного змія — (за її допомогою Том обстежував бокові ко­ридори печери).

8) Провалля — (коридори закінчувалися проваллями).

9) Рука — (її побачив Том, обстежуючи коридор, і впізнав індіанця Джо).

10) Індіанець — (теж був у печері, але, злякавшись голосу, утік).

11) Поцілунок — (Том поцілував Беккі й пішов шукати виходу з печери).

12) Клубок у горлі — (був у Тома, коли він прощався з подругою).

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Знати зміст твору, вміти його аналізувати, характеризувати героїв, вислов­лювати свої думки та враження.

*Підготувати презентацію за кіно- та художніми фільмами про Тома Сойєра.

VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

» Продовжте речення. «На місці Тома я б ...».

Категорія: Зарубіжна література 5 клас | Додав: uthitel (06.02.2014)
Переглядів: 5750 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: