УРОК №35 Тема. М. Твен «Пригоди Тома Сойєра». Перші почуття - Зарубіжна література 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Зарубіжна література 5 клас

УРОК №35 Тема. М. Твен «Пригоди Тома Сойєра». Перші почуття

УРОК №35

Тема. М. Твен «Пригоди Тома Сойєра». Перші почуття

Мета: навчальна: ознайомити учнів із новими розділами повісті Марка Твена; простежити за розвитком характеру головного героя, допомогти усвідомити художні особливості твору; розвивальна: формувати навички виразного читання, переказу, виділення головних епізодів та деталей, їх коментування;

виховна: виховувати допитливість, спостережливість, прагнення до щирості, любов до книги.

Теорія літератури: повість, герої художнього твору, художні засоби.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього, фрагмент кіінофільму

Хід уроку

 І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

Звернення вчителя до учнів

— Чи помічали ви коли-небудь, що те, яке дістається легко, не дуже й цікавить? Наприклад, подаровані гроші можна витратити на якусь дрібницю. А от зі своїми, заробленими — розлучатися досить складно. Подібний закон відкриві герой твору Марка Твена Том Сойєр. Про його пригоди ми дізнаємось на сьогоднішньому уроці.

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Розповідь про письменника Марка Твена

2. Визначення вивчених нових літературознавчих термінів: портрет, сюжет, складники сюжету (з наведенням прикладів)

3. Переказ основних епізодів, які запам'яталися, І розділу твору М. Твена «Пригоди Тома Сойєра»

IV. СПРИЙНЯТТЯ ТА ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Виразне читання II розділу твору М. Твена «Пригоди Тома Сойєра»

2. Словникова робота

Обітована земля — рай, щаслива, омріяна земля. Ярд — англійська міра дозжини приблизно 91, 44 см. Фунт — колишня міра маси (у Росії — 409,5 г Азглії, Бельгії — 456,6 г), у деяких країнах грошова одиниця. Бляшане -І тонкого заліза. Помпа — насос для відкачування води. Алебастрову — з алебастру — будівельного матеріалу. Вавка — рана, виразка. Тріумф — торжество Збиткуватимуться — насміхатимуться. Мізерія — дрібниці, дріб'язок. Мотлох — дрантя, сміття. Мала осадку — осадка — величина занурення у воду Залигали — примусили. Телепень — дурень. Нікчемне — незначне, безглузде

3. Обмін враженнями про прочитане

• Що нового ви дізналися про головного героя твору Тома Сойєра?

• Які риси його характеру розкрилися повніше, а які виявилися новими?

• Що найбільше привернуло вашу увагу, зацікавило?

4. Спостереження над текстом

• Прочитайте початок твору — опис природи (пейзаж) і з'ясуйте, за допомого» яких засобів виразності він створений, яку роль відіграє у розділі (творі (уривок на с. 161 підручника). (В описі природи багато епітетів: «яскра­вими», «молоде», «чудесною», «безтурботною», «привабливою»; метафор: «літо вирувало», «у серці бриніла мелодія», «обличчя променилося», «буяло життя», «гора підносилася», «обітованою землею», емоційно забарвленої лексики: «радістю», «бадьоро», «чудесною» та ін. Цей опис яскраво змальо­вує місце подій, налаштовує на бадьорий лад, на якісь незвичайні пригоди, гармоніює із настроєм, із яким герой він вийшов на вулицю.)

* Прочитайте уривки (с. 162 підручника), у яких йдеться про тітоньку Поллі, її стосунки з Томом та іншими, і визначте, як Том характеризує її, як до неї ставиться.

Очікувані відповіді

(Хлопець уважає тітоньку доброю, яка не вміє дуже сердитися й карати, розуміє, що він часто заслуговує на покарання; Том чутливий, і найболючіше для нього бачити плач тітоньки Поллі. Вона ж, наважившись ляснути черевиком дитину, святкувала перемогу, бо вважала, що м'якосердість псує хлопчика-бешкетника.)

* Охарактеризуйте матеріальне становище родини Тома та його характер ,   ; (с. 165 підручника). (Родина Тома, як і родини його друзів, жили бідно, за іграшки їм правив усілякий непотріб, мотлох. Том виявився підприємливим та винахідливим.)                                                                                                     

» Прочитайте розмову Тома й Бена Роджера та скажіть, як Томові вдалося змусити хлопців просити в нього роботу й навіть платити за це своїми «скарбами» (с. 164 підручника).

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

1. Бесіда за рубриками «Робота з текстом розділу II», «Для обговорення» підручника (с. 166; с. 169 підручника Є. Волощук)

2. Робота за рубрикою «Цікаво знати» підручника (с. 166-167)

3. "Виконання завдання рубрики «Для тих, хто володіє іноземною мовою» підручника

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Навчитися виразно читати, переказувати, коментувати розділ II повість Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра». ,

* Виконати творче завдання за підручником (с. 167).        

VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Продовжте речення.

«Головний герой повісті Том Сойєр сподобався мені тим ..., а не сподобав­ся тим ...».

Категорія: Зарубіжна література 5 клас | Додав: uthitel (12.01.2014)
Переглядів: 2013 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: